Odp:Linie teoretyczne kadłuba
: 15 lut 2006, 23:04
Witam
Nie wiem, czy Ci coś pomoże, ostatnio wyczytałem w Encyklepedii Techniki Wojskowej MON z 1987 roku, że linie teoretyczne kadłuba okretu to:
"linie przecięcia powierzchni kadłuba i płaszczyzn równoległych do płaszczyzn kartezjańskiego układu osi kadłuba. Rozróżnia się przekroje wodnicowe kadłuba (prowadzone w równych odstępach, np. co 1 m, otrzymane przez podział zanurzenia okretu na równe części), przekroje wręgowe (prowadzone w równych odstępach wynikłych z podziału długości okrętu między pionami na 10 lub 20 części), przekroje wzdłużnicowe (linie przecięcia kadłuba z płaszczyznami pionowymi równoległymi do płaszczyzny symetrii okrętu), przekroje ukośnicowe (pomocnicze dla sprawdzenia płynności linii teoretycznych, są to cięcia kadłuba płaszczyznami ukosnymi do wzdłuznej płaszczyzny symetrii okrętu)."
Pozdrawiam
Nie wiem, czy Ci coś pomoże, ostatnio wyczytałem w Encyklepedii Techniki Wojskowej MON z 1987 roku, że linie teoretyczne kadłuba okretu to:
"linie przecięcia powierzchni kadłuba i płaszczyzn równoległych do płaszczyzn kartezjańskiego układu osi kadłuba. Rozróżnia się przekroje wodnicowe kadłuba (prowadzone w równych odstępach, np. co 1 m, otrzymane przez podział zanurzenia okretu na równe części), przekroje wręgowe (prowadzone w równych odstępach wynikłych z podziału długości okrętu między pionami na 10 lub 20 części), przekroje wzdłużnicowe (linie przecięcia kadłuba z płaszczyznami pionowymi równoległymi do płaszczyzny symetrii okrętu), przekroje ukośnicowe (pomocnicze dla sprawdzenia płynności linii teoretycznych, są to cięcia kadłuba płaszczyznami ukosnymi do wzdłuznej płaszczyzny symetrii okrętu)."
Pozdrawiam