Zasady moderacji na forum
: 03 wrz 2011, 12:46
Witajcie.
Tak jak poziom modelarski kogi rośnie z dnia na dzień ( z czego wszyscy jesteśmy bardzo dumni), tak niestety - poziom dyskusji spada.
Już na wielu forach można wyczytać, że na kodze szydzą z każdego nowego użytkownika.
Nie jest tragicznie, jednak myślę, że wszystkim będzie milej, gdy postaramy się wspólnie podnieść nieco jakość naszych dyskusji.
Niech Koga podąża równo - niech wraz z poziomem modelarstwa rośnie też jakość dyskusji.
W związku z powyższym proszę o stosowanie się do poniższych zaleceń, zasady są bardzo proste:
- proszę o tworzenie nowych wątków w odpowiednim dziale.
- proszę nie generować pustych, nic nie wnoszących postów lub dyskusji.
- proszę o kulturalne wypowiedzi, nie używanie wulgaryzmów, nie kpienia z innych forumowiczów.
- proszę nie zbaczać z tematu dyskusji i starać się, aby każdy post wnosił jakąś wartość merytoryczną.
- w przypadku stwierdzenia, że post danego użytkownika jest z jakiś powodów nieadekwatny, proszę takie posty zgłaszać do moderacji. Przycisk zgłoszenia do moderacji znajduje się przy każdym poście pod avatarem. W takim przypadku proszę zaniechać odpowiedzi na post, proszę pozwolić wykonać swoją pracę moderatorom.
W przypadku niestosowania się do tych zaleceń:
- moderator może zmoderować post, usunąć go lub usunąć cały wątek.
- moderator ma pełne prawo nadać chwilowego lub pełnego bana użytkownikowi. Minimalny chwilowy ban wynosi 1 dzień.
Chwilowe bany będą nadawane za:
- niestosowanie się do regulaminu forum.
- za generowanie pustych, nic nie wnoszących postów lub dyskusji.
- za docinki, kpiny i niepotrzebne odpowiedzi w wątku (zamiast zgłoszenia posta do moderacji).
- za brak kultury na forum.
Bany pełne nadawane są za rażące naruszenie zasad forum lub permanentne nieprzestrzeganie zasad panujących na forum.
Tak czy inaczej w dowolnym momencie moderator może dostosować indywidualnie rodzaj nałożonej kary (w zależności od sytuacji).
Przypominam, że to moderator subiektywnie ocenia zachowania użytkowników i może się pomylić (mam nadzieję, że nie będzie się to zdarzać), jednak jego decyzja jest wiążąca. Przypominam też o zasadzie - nie podważam decyzji moderatorów. Zatem proszę brać to pod uwagę i dmuchać na zimne - jeżeli chce się napisać coś, co może przez innych być odebrane jako chamstwo, kpina, brak kultury, to lepiej nie pisać już nic.
I teraz kilka słów komentarza:
- do wolnych dyskusji służy SB i dział na forum hyde park.
- w hyde park mimo tego, że można poruszać tematy wolne to i tak obowiązują te same zasady co do kultury wypowiedzi jak w innych działach forum.
- moderatorzy nie są wrogiem - wręcz przeciwnie. Mają pomagać nam w prowadzeniu merytorycznych dyskusji i pilnować, aby twój wątek nie został zasypany wieloma bezsensownymi wypowiedziami. Z tego powodu pomagajmy moderatorom w wypełnianiu ich pracy i nie odpisujmy na głupie posty a zgłaszajmy posty do moderacji.
Decyzja o wzmocnieniu moderacji została podjęta przeze mnie i przedyskutowana ze wszystkimi dostępnymi moderatorami. Wszyscy zgodzili się z tym, że należy wprowadzić wzmożoną moderację. Jednym słowem decyzja spotkała się pełną aprobatą.
Kilka słów do moderatorów:
- zanim przydzielimy użytkownikowi bana proszę poinformować o tym na początku danego użytkownika na PW (żeby widział od kogo i za co dostał takiego bana) a dopiero w następnym kroku przydzielić tego bana.
- w panelu moderatora jest zakładka "zgłoszone wiadomości" - tam będą lądować zgłoszone przez użytkowników posty. Proszę zaglądać w tę zakładkę.
Nowe zasady moderacji wchodzą w życie z momentem publikacji.
Pozdrawiam,
Radek.
Tak jak poziom modelarski kogi rośnie z dnia na dzień ( z czego wszyscy jesteśmy bardzo dumni), tak niestety - poziom dyskusji spada.
Już na wielu forach można wyczytać, że na kodze szydzą z każdego nowego użytkownika.
Nie jest tragicznie, jednak myślę, że wszystkim będzie milej, gdy postaramy się wspólnie podnieść nieco jakość naszych dyskusji.
Niech Koga podąża równo - niech wraz z poziomem modelarstwa rośnie też jakość dyskusji.
W związku z powyższym proszę o stosowanie się do poniższych zaleceń, zasady są bardzo proste:
- proszę o tworzenie nowych wątków w odpowiednim dziale.
- proszę nie generować pustych, nic nie wnoszących postów lub dyskusji.
- proszę o kulturalne wypowiedzi, nie używanie wulgaryzmów, nie kpienia z innych forumowiczów.
- proszę nie zbaczać z tematu dyskusji i starać się, aby każdy post wnosił jakąś wartość merytoryczną.
- w przypadku stwierdzenia, że post danego użytkownika jest z jakiś powodów nieadekwatny, proszę takie posty zgłaszać do moderacji. Przycisk zgłoszenia do moderacji znajduje się przy każdym poście pod avatarem. W takim przypadku proszę zaniechać odpowiedzi na post, proszę pozwolić wykonać swoją pracę moderatorom.
W przypadku niestosowania się do tych zaleceń:
- moderator może zmoderować post, usunąć go lub usunąć cały wątek.
- moderator ma pełne prawo nadać chwilowego lub pełnego bana użytkownikowi. Minimalny chwilowy ban wynosi 1 dzień.
Chwilowe bany będą nadawane za:
- niestosowanie się do regulaminu forum.
- za generowanie pustych, nic nie wnoszących postów lub dyskusji.
- za docinki, kpiny i niepotrzebne odpowiedzi w wątku (zamiast zgłoszenia posta do moderacji).
- za brak kultury na forum.
Bany pełne nadawane są za rażące naruszenie zasad forum lub permanentne nieprzestrzeganie zasad panujących na forum.
Tak czy inaczej w dowolnym momencie moderator może dostosować indywidualnie rodzaj nałożonej kary (w zależności od sytuacji).
Przypominam, że to moderator subiektywnie ocenia zachowania użytkowników i może się pomylić (mam nadzieję, że nie będzie się to zdarzać), jednak jego decyzja jest wiążąca. Przypominam też o zasadzie - nie podważam decyzji moderatorów. Zatem proszę brać to pod uwagę i dmuchać na zimne - jeżeli chce się napisać coś, co może przez innych być odebrane jako chamstwo, kpina, brak kultury, to lepiej nie pisać już nic.
I teraz kilka słów komentarza:
- do wolnych dyskusji służy SB i dział na forum hyde park.
- w hyde park mimo tego, że można poruszać tematy wolne to i tak obowiązują te same zasady co do kultury wypowiedzi jak w innych działach forum.
- moderatorzy nie są wrogiem - wręcz przeciwnie. Mają pomagać nam w prowadzeniu merytorycznych dyskusji i pilnować, aby twój wątek nie został zasypany wieloma bezsensownymi wypowiedziami. Z tego powodu pomagajmy moderatorom w wypełnianiu ich pracy i nie odpisujmy na głupie posty a zgłaszajmy posty do moderacji.
Decyzja o wzmocnieniu moderacji została podjęta przeze mnie i przedyskutowana ze wszystkimi dostępnymi moderatorami. Wszyscy zgodzili się z tym, że należy wprowadzić wzmożoną moderację. Jednym słowem decyzja spotkała się pełną aprobatą.
Kilka słów do moderatorów:
- zanim przydzielimy użytkownikowi bana proszę poinformować o tym na początku danego użytkownika na PW (żeby widział od kogo i za co dostał takiego bana) a dopiero w następnym kroku przydzielić tego bana.
- w panelu moderatora jest zakładka "zgłoszone wiadomości" - tam będą lądować zgłoszone przez użytkowników posty. Proszę zaglądać w tę zakładkę.
Nowe zasady moderacji wchodzą w życie z momentem publikacji.
Pozdrawiam,
Radek.