Strona 7 z 12
O:Mini-kurs Blendera- Sakoleva z 1835
: 12 lut 2008, 14:39
autor: rczarnec
Ładnie... Powiedz mi "tylko":
- czarny kolor burt to tylko kolor, czy nakładałeś jakąś teksturę?
- listwa odbojowa jest wymodelowana, czy to tekstura?
- czy przy poszyciu kadłuba, po rozwinięciu siatki (Unwrap) modyfikowałeś ją tak aby dopasować do tekstury, czy zostawiłeś rozwinięcie domyślne?
- olinowanie to "zwykłe" krzywe, czy wyciągnięte prostopadłościany, czy może okręgi wyciągnięte wzdłuż krzywych?
- żagle wymodelowałeś z płaszczyzn, czy stosowałeś obiekty "soft"?
Uff, na razie więcej pytań nie przychodzi mi do głowy. Jak zwykle większość rodzi się w trakcie prac :)
O:Mini-kurs Blendera- Sakoleva z 1835
: 13 lut 2008, 18:25
autor: Rado
- czarny to kolor, za to w normal mapie są deski (żeby była faktura)
- listwa jest modelowana
- zawsze modyfikuję unwrap, właściwie nigdy nie wychodzi idealny
- olinowanie to prostopadłościany (zawsze można wygładzić a przy tej ilości lin okręgi oznaczają koszmarnie długi czas renderingu)
- żagle to płaszczyzny potraktowane sculptem (jeszcze nie skończone zresztą).
W razie jakbyś miał jakieś pytania- polecam się pamięci.
O:Mini-kurs Blendera- Sakoleva z 1835
: 15 lut 2008, 00:27
autor: rczarnec
OK. Trochę ponakładam kolorów i obrazków. Muszę jednak wiele poprawić, gdzieś skopałem kadłub. Teraz i tak idzie dużo szybciej, bo wiem, w których szczegółach ukrył się diabeł, a poza tym nauczyłem się częściej naciskać Ctrl-W. Bardzo pomaga :)
A jeśli chodzi o pytania, to mam ich tyle, że aż mi wstyd zadawać. Ale mam prośbę: pokaż proszę zbliżenie talrepów, górnych końców want i oplotu na maszcie, ale modelu, nie renderingu.
O:Mini-kurs Blendera- Sakoleva z 1835
: 18 lut 2008, 15:05
autor: oksal
Próbuję swoich sił w Blenderze:) Właśnie zaczynam i mam takie pytanie:
jak po załadowaniu planszy rysunku, dodaniu "blachy" i jej zduplikowaniu -"duplicate linked" można
przesuwać tłem - czyli planem sakolevy?
Ja jakoś nie potrafię tego zrobić
O:Mini-kurs Blendera- Sakoleva z 1835
: 18 lut 2008, 16:55
autor: rczarnec
Tła, a w zasadzie obrazu wybranego na tło nie przesuwasz. Umieszczany jest on w środku widoku wyznaczonym przez punkt przecięcia osi. Obraz widoczny jest jedynie w trybie ortogonalnym (tryb widoku przełączasz klawiszem NUM5). Można przesunąć cały widok razem z tłem i wszystkimi obiektami przytrzymując SHIFT i MMB (wcisnąć środkowy klawisz myszy lub kółko myszy). Aby dopasować położenie kopii modyfikowanego obiektu do referencyjnego obrazu, musisz przesunąć kopię (najlepiej w trybie obiektu - pomiędzy trybem obiektu i trybem edycji przełączasz klawiszem TAB ).
O:Mini-kurs Blendera- Sakoleva z 1835
: 18 lut 2008, 18:53
autor: oksal
Dzięki Robert. O to mi chodziło. Skończyłem pierwsza część kursu- kłaniam sie autorowi. Ale mam kilka banalnych kłopotów- klawiszologia jakaś nietypowa:) Coś mi widoki z klawiatury numerycznej nie działa prawidłowo- jakoś nie umiem:( ta cholerna 1 nie przywraca mi widoku obiektów i planu do układu sprzed obrotu. Coś jeszcze nie doczytałem.
O:Mini-kurs Blendera- Sakoleva z 1835
: 18 lut 2008, 19:39
autor: rczarnec
Prawdopodobnie masz włączony tryb perspektywiczny. Wyłącz go i przejdź w ortogonalny (NUM5).
O:Mini-kurs Blendera- Sakoleva z 1835
: 18 lut 2008, 20:07
autor: oksal
Ponowne dzięki Robert. Już teraz wiem. że klawisze 1, 3, 7 to widoki na płaszczyzny rzutowania. Tego mi brakowało. Wkroczyłem w część 3 kursu. Dobra lektura:) Może przy budowie następnego drewniaka uda mi się go wyrenderować:))
O:Mini-kurs Blendera- Sakoleva z 1835
: 18 lut 2008, 21:18
autor: rczarnec
A jak przedtem wciśniesz CTRL to zobaczysz widok odpowiednio z tyłu, z lewej, z dołu. Klawisze 2, 4, 6 i 8 to obracanie widoku, a 0 to widok kamery.
A tak wyglądają moje próby z talrepami. Otworów "wiercić" nie będę bo i tak ich nie będzie widać.

O:Mini-kurs Blendera- Sakoleva z 1835
: 19 lut 2008, 22:45
autor: oksal
Kolejne pytanie laika: z końcem trzeciej części autor dzieli okno na dwie części. Jak to się robi? Szukam różnych opcji w tym rozbudowanym menu i nic:(