Strona 4 z 12
O:De Grasse
: 17 lut 2009, 18:05
autor: krzysztof
Nie wiem, czy już ktoś wspominał - kwas "surowy" jest za mocny do lutowania. Starej daty dekarze używali kwasu przetrawionego, a mianowicie do kwasu wrzucali ścinki balszki cynkowej, Mądry chemik opisałby jak to działa. Skutek - blaszka posmarowana takim kwasem idealnie się lutuje.
O:Dee Grasse
: 05 mar 2009, 07:34
autor: Paliwiak1
Witam wszystkich zainteresowanych.:)
Mam pytanie czy mógłby mi ktoś przybliżyć elementy zaznaczone w kółeczku na rysunku poniżej. Ze zdjęć jednostki, które posiadam a są one znikome nie mogę sobie wyobrazić tych elementów.:(
Nadbudówka po pomalowaniu niekompletnym.:silly:
Poniżej zdjęcia masztu z podestami oraz zdjęcie jednej podpórki, którą polutowałem dzięki waszym uwagom. Przepraszam za jakość zdjęć, po niedzieli postaram się dodać lepsze zdjęcia.
Z poważaniem Paweł G.
O:De Grasse
: 09 mar 2009, 11:49
autor: Paliwiak1
Witam wszystkich zainteresowanych
Jak pisałem dwa zdjęcia z niedzielną pracą przy lepszej jakości :sick:

O:De Grasse
: 09 mar 2009, 12:02
autor: Andrzej1
Witaj(cie)
Chciałem obejrzeć pierwowzór Twojego modelu, znaleźć jakieś fotki, ale nic z sensem nie znalazłem.
Jedynie to 'e'. Ale już sam poprawiłeś.
Jeszcze trochę mniej cyny do lutowania, bo te kulki na łączeniach psują efekt. Może cieńszy tinol taki o "fiu" 1mm lub trochę mniej.
Chyba, że zdjęcia pokazują to, czego tam nie ma :) tak jak z moim rowkiem.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
O:De Grasse
: 09 mar 2009, 12:45
autor: Paliwiak1
Witaj Andrzeju
Fakt na podestach jest troszkę za dużo cyny a drucików nie mogę zamienić, bo ten użyty na słupki ma 0.8mm a na poręcze i siatki 0.5 Tak, więc zmniejszyć o 1 mm jest nie wykonalne.
Co do zdjęć oryginalnego okrętu to zamieszczam je poniżej. Przez 4 lata nie znalazłem żadnego więcej zdjęcia, co bardzo utrudnia budowę tej jednostki.
Podobną jednostką tylko, że nowocześniejszą jest okręt, COLBERT C611 (nowsza wersja C610 De, Grasse) obecnie jako muzeum.

O:De Grasse
: 09 mar 2009, 13:09
autor: Andrzej1
Ano to ja raz jeszcze.
"Chiba my siem nie zrozumielim. :)"
Mnie nie chodziło o zmianę lutowanego drutu, bo pewnie wynika on choć trochę ze skali i już.
Myślałem nad zmianą lutu - materiału do lutowania. Cyna występuje w różnych grubościach (średnicach)
od lasek do lutowania rynien do drucików poniżej milimetra z kalafonią w środku.
Taki drucik z kalafonią w środku nazywa się (a może nazywał się kiedyś) tinol.
Im cieńszy, do Twoich zastosowań, tym lepszy. Wytrzymałośc mechaniczna też jest ważna, ale z poręczami nikt szarpał się nie będzie. Marynarzyki, jeżeli będą, to będą nieruchome raczej :).
Cienki tinol umożliwi precyzyjniejsze dawkowanie cyny a co za tym idzie możliwość uzyskania mniejszych glutów.
Ot i cała moja uwaga.
A zdjęcia - cóż, ja chciałem znaleźć te detale o które pytałeś.
Okręcik bardzo ładny.
Z ukłonami
Andrzej Korycki
O:De Grasse
: 10 mar 2009, 09:15
autor: Andrzej1
Witaj Pawle
Znalazłem coś jeszcze o De Grasse C610
http://www.alabordache.fr/marine/espacemarine/marine/fregate_rang_1/degrasse/
http://www.seaforces.org/MARINT/FRA/FRA_SHIPS_LIST.doc
http://www.alabordache.fr/marine/espacemarine/desarme/croiseur/degrasse-croiseur/photo.php
i taką fotkę :
No, fotek to więcej ale ta wieża na rufie ... .
Jak zrozumiałem, służyła do pomiarów siły wybuchu jądrowego na Atolu Murroa a może się mylę głęboko.
A swoją drogą to Francuzi (poprawione po poście Pawilaka) bardzo przestrzegają tajemnicy wojskowej. Pewnie mają okres karencji ze 100 lat. :)
Z ukłonami
Andrzej Korycki
O:De Grasse
: 10 mar 2009, 10:22
autor: Paliwiak1
Witam wszystkich
Bardzo dziękuje Ci Andrzeju za bardzo przydatne strony.
Jeszcze nigdy wcześniej nie napotkałem się na te strony.
Co do zdjęcia jest to de Grasse przed przebudową, bo z tego, co wyczytałam w Modelarzu De Grasse był zbudowany z dwóch podobnych jednostek, czyli sam kadłub De Grasse jest o wiele starszy od reszty. Przypuszczam, że bliźniacza jednostka Colbert był podobnie wykonany, ale to już całkiem inny typ uzbrojenia.:woohoo:
A tak na marginesie jestem ciekaw, co stało się z samym De Grasse, bo nigdzie nie znalazłem daty jego złomowania ani gdzie spoczywa.:(
Zgadzam się z tobą na temat :
"A swoją drogą to francuzi bardzo przestrzegają tajemnicy wojskowej. Pewnie mają okres karencji ze 100 lat. "
O:De Grasse
: 10 mar 2009, 11:18
autor: Andrzej1
Paliwiak1 napisał:
...
A tak na marginesie jestem ciekaw, co stało się z samym De Grasse, bo nigdzie nie znalazłem daty jego złomowania ani gdzie spoczywa.:(
...
No to poczytaj :
http://en.wikipedia.org/wiki/French_cruiser_De_Grasse
Z ukłonami
Andrzej Korycki
O:De Grasse
: 10 mar 2009, 12:05
autor: Paliwiak1
Sam kadłub ma kawałek ciekawej historii :evil:
Budowa została rozpoczęta w 1938r. w 1942 został przejęty przez Niemców, którzy planowali zbudować na nim lotniskowiec, ale ze względu na brak środków zaniechano przebudowę.
Po wojnie kadłuba została ostatecznie uruchomiony w 1946 roku. Budowla została zatrzymana ponownie między 1946 i 1951 roku, kiedy był holowany do Brześcia, w celu testów, jakie przeprowadzano, aby znacznie zmodyfikować okręt jako okręt przeciw lotniczy. Próby rozpoczęły się 17 sierpnia, 1954 i budowa została ponownie uruchomiona 10 września, 1956.
W 1965. Okręt ponownie został przebudowany w celu badania prób nuklearnych skutkiem, czego było usunięcie tylnego masztu wraz z częścią uzbrojenia oraz przerobiono go na gazo szczelnego, oraz zmniejszono liczbę załogi o 130 osób.
Statek został wykorzystany przez sześć kampanii badań między 1966 i 1972. Wycofany ze służby w 1973 r. i został złomowany w dniu 25 stycznia 1974.:(
Jeszcze raz dziękuje Andrzeju. Tylko jestem ciekaw jak odnosi się to do historii opisanej w Modelarzu jak wrócę do domu będę musiał to sprawdzić.:unsure: