Forum Koga • Strona główna - Koga Portal - Modele - Żaglowce - Statki - Okręty - Forum modelarskie • Kaper-1 - Strona 3
Strona 3 z 14

Re: Kaper-1

: 04 sty 2014, 20:24
autor: ryka1
Po latach szaro-nijakiego koloru kadłub nabiera kolorów.
kolor nr1

Obrazek

kolor nr2

Obrazek

kolor nr3

Obrazek

już z kolorem nr 4 :)

Obrazek

brakuje tylko koloru nr 5, ale to pikuś- przepraszam Pan Pikuś :D

Obrazek

Pokład bezpośrednio po zdjęciu maskowania. Na razie nie będę go malował, zapadła decyzja - wykonam nadbudówkę od nowa, walcząc z wagą i przede wszystkim ułatwiając sobie przyszły montaż elementów wyposażenia.

Obrazek

cd nastąpi

Re: Kaper-1

: 04 sty 2014, 20:38
autor: jeskom
ryka1 ale ty masz te wszystkie elementy i kadłub odpicowane - człowieku popadam w kompleksy :D

Re: Kaper-1

: 04 sty 2014, 20:46
autor: ryka1
Bez przesady, oglądałem twoja relację i wiem jak dużo mi brakuje :oops:

Re: Kaper-1

: 12 sty 2014, 18:49
autor: ryka1
Wyprułem blaszane pokłady nadbudówek i zastosowałem hips 0,5 mm. Praca z tym materiałem to czysta przyjemność w porównaniu do blachy i do tego stalowej.
Obrazek
Obrazek

Jak widać "złom" ważył 300 g. Nowe pokłady i kominy na pewno poprawią stateczność modelu nie mówiąc o łatwości montażu wyposażenia.
Obrazek

Przy okazji wymiany pokładów naniosłem poprawki w stosunku do planów z Modelarza. W niektórych elementach ich autor delikatnie mówiąc" rozminął się z prawdą" :D :D. Pomogły zdjecia z sieci do których nie miałem dostępu poprzednio.
Obrazek
Obrazek

Mam pytanie do forumowiczów - może ktoś wie jakie godło jest naspawane na kominach Kapra 1. Na zdjęciach z sieci widać ,że coś jest ale nie można tego rozpoznać. Zdjęcia mile widziane :)

cd nastąpi

Re: Kaper-1

: 12 sty 2014, 20:18
autor: rychenko
Witaj
No ja bym się z Tobą nie zgodził odnośnie łatwości montażu elementów do polistyrenu ogólnie , jest to fajny materiał i łatwy stosunkowo w obróbce i można szybko zrobić dany element , ale polistyren jest stosunkowo „miękki „w porównaniu z blaszka mosiężna i montaż np. słupków relingu czy różnego rodzaju wsporników i tak trzeba stosować kołki montażowe i nawiercać otwory , polistyren potrafi tez niemile zaskoczyć podczas malowania o tym pisałem już koledze Jeskomowi w jego relacji , moim zdaniem blaszka mosiężna dobrana oczywiście odpowiedniej grubości daje o wiele lepsze efekty i w jakości wykonania elementu jak i w trwałości .
Większość najlepszych modelarzy robi właśnie z blachy mosiężnej trzeba tylko użyć odpowiedniej grubości i pilnować wagi tu masz model w skali 1:100 około 1m długi i jak widać wszystko jest z blachy a nie przeszkadza to aby model był stabilny na wodzie i ładnie pływał

Re: Kaper-1

: 12 sty 2014, 20:32
autor: ryka1
Kadłub tego modelu różni się troszeczkę :lol: od kadłuba Kapra, stosunek szerokości do wysokości wyposażenia też jest troszeczkę inny.
Pokazany przez Ciebie model ma wyporność 14 kg mojego 3kg. To wyporność wymusza dobór materiałów.

Re: Kaper-1

: 12 sty 2014, 20:38
autor: rychenko
Witaj
Nie mam Cie zamiaru do niczego przekonywać skoro wiesz lepiej . Tu masz stronę jednego z najlepszych modelarzy redukcyjnych RC zbudował wiele modeli o różnych kształtach i każdy (KAŻDY) z blachy miał nadbudówki i wyposażenie i pływają przepięknie.
http://www.modellbau-mottschall.de/

Re: Kaper-1

: 12 sty 2014, 22:39
autor: Stojgniew
Witam!
Chcę zapytać o sprawę techniczną. Jakiej żywicy użyłeś przy klejeniu kadłuba? Czy inną użyłeś na "szkło", a inną na "węgiel"? Jakie to były tkaniny/maty (waga na m2)? Jeżeli możesz to napisz marki użytych materiałów (żywice, żelkot). Dziękuje za odpowiedź.
Grześ
P.S. Model robi wrażenie!

Re: Kaper-1

: 13 sty 2014, 05:04
autor: ryka1
:)

Re: Kaper-1

: 13 sty 2014, 05:14
autor: ryka1
Do laminowania kadłuba używałem żywicy Epidian 53 , żelkotem była żywica zmieszana z talkiem. Nie pamiętam gramatury użytych tkanin, ale były w granicach 100g/m2. Na nadburcie użyłem tkaniny szklanej bardzo cienkiej około 60g/m2. Lepiej użyć więcej warstw cienkiej tkaniny niż jedną grubą.Większa wytrzymałość i łatwość kładzenia.