Strona 6 z 35
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 24 sie 2015, 14:37
				autor: Tomasz_D
				
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 24 sie 2015, 15:42
				autor: ryszardb
				Jak widzę waszą dyskusje o wytrzymałości to post Tomasza najlepiej daje odczucia co  o tym wiecie. 
Węzłówki nadburcia  (półki ) . te między pokładem głównym a pokładem dziobówki , nie maja więcej niż 15 mm grubości a płaskowniki mocników będą w granicach 250 x 16 do 20 mm i to co trzeci wręg . na wręgach pośrednich są raczej łebkowniki (płaskowniki łebkowe) penie 160 x 15 lub podobne. 
Ale nie piszcie już o wytrzymałości
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 24 sie 2015, 19:06
				autor: orkan
				ALEKSANDER POTYRAŁA -" Konstrukcja kadłuba okrętowego "
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 24 sie 2015, 21:18
				autor: futaba
				Przepraszam za off, ale czy można gdzieś kupić tę książkę, której fragmenty zamieścił orkan?
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 24 sie 2015, 23:22
				autor: acdd
				Cześć! 

 Pozwalam sobie temat nadburcia zostawić do przemyślenia w oparciu o Wasze posty... Póki co wzmocnienia nadburcia zostaną na czas laminowania... owe wzmocnienia zrobiły mi kształt dla ściany... przyznam się że mnie osobiście się podobają i gdyby nie Wy to podejrzewam że bym je zostawił takie jakie są 

 Po laminowaniu spróbuję podejść do tematu wzmocnień ponownie... 
W naszej dyskusji pojawił się ktoś kto operuje dosyć swobodnie konkretami i szczegółową wiedzą a ze sposobu wypowiedzi można wywnioskować że nie jest to tylko wyssana z palca teoria... bardzo precyzyjnie określa "co" "gdzie" i "ile"... Mam na myśli Ryszadb... 
Rysiek dzięki za info w kwestii nadburcia jak i futryn... Po zapoznaniu się z Twoim postem dot. Mayflower nalegam abyś wrzucił jakiś wykład w kwestii stali i teorii jak buduje się okręty... te prawdziwe 
 
 Tematyka dla mnie szalenie interesująca...
 
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 25 sie 2015, 16:38
				autor: ryszardb
				Książkę której skany pokazał Orkan została wydana po raz ostatni w 1967 roku i dużo jest tam rozwiązań konstrukcji nitowanych wziętych z wcześniejszych wydań. Biorąc więc jako wzór tą książkę znajdziemy tam rozwiązania dla statków typu Liberty i troszkę późniejszych budowanych w naszych stoczniach do początku lat 60 tych. 
Trochę nowszych rozwiązań znajdziecie w książce wydanej przez Roberta Taggarta -  Ship Design and Construction wydanej w 1980 roku. Można ją znaleźć w internecie i ściągnąć     
http://avxsearch.se/search?q=Ship+Design&commit=Go  na stronach  
http://avxhome.se/ znajdziecie mnóstwo literatury modelarskiej i typowo okrętowej i nie tylko. Warto poszperać
W Modelarstwie Okrętowym opublikowałem sposób wykonania  (ręcznie) linii teoretycznych , krok po kroku tak by mógł je wykonać laik nie znający rysunku okrętowego.
 
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 25 sie 2015, 18:11
				autor: acdd
				Cześć Wszystkim... 
Jestem na Etapie laminowania zewnętrznej części kadłuba... Podzieliłem laminowanie na kilka etapów przez wzgląd na wymiary i ograniczoną przestrzeń do pracy... Tam gdzie są duże krzywizny mam na myśli krzywizny w trzech płaszczyznach (dziób i rufa) staram się używać kilku kawałków tkaniny odpowiednio dopasowując je do krzywizn kadłuba... staram się nakładać tkaninę tak aby sama swobodnie się układała... 
Załączam kilka zdjęć...
Załączam dla porównania szkielet... w między czasie dodałem jedną wręgę... (w środkowej części kadłuba) po oklejeniu szkieletu w miejscu gdzie nie było wręgi poszycie się strasznie odkształcało... więc przed laminowaniem dorobiłem wręgę i cały kadłub wyprostował się idealnie 

 
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 25 sie 2015, 20:29
				autor: acdd
				Swoją drogą... skoro jestem na etapie laminowania... czy orientuje się które segmenty kadłuba są najbardziej obciążone? Mam na myśli motyw gdzie statek stoi na wodzie... w momencie kiedy uderza w niego fala cały kadłub zaczyna absorbować energię... Może mógłbym wzmocnić jakiś obszar kadłuba dodatkowym kawałkiem włókna? 
Gdybym mógł prosić o jakiś rysuneczek z kadłubem i zaznaczonym czerwonymi kropeczkami miejsca najbardziej narażone to byłbym wdzięczny 
 Czy w Waszych modelach istnieje taki termin jak pompa zęzowa? Mam na myśli silniczek który wypompowuje wodę z modelu... I pytanie czy po ekstremalnym pływaniu modelem czy wlewa wam się woda do środka? 
Jak rozwiązujecie opcje łańcucha kotwicznego? 
To jest tak że w pokładzie są dwie dziury na kotwicę... jedna dziura wyprowadza łańcuch poza statek druga dziura prowadzi do jakiegoś miejsca gdzie ten łańcuch spoczywa wewnątrz statku... Jak to miejsce się nazywa? I jak je robicie w swoich modelach? Ja wyobrażam sobie to tak jak szczelny sześcian którego górna ściana jest pokładem...
 
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 25 sie 2015, 21:14
				autor: ryszardb
				
			 
			
					
				Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
				: 26 sie 2015, 04:24
				autor: orkan
				Kadłub statku  poddany jest siłom zginającym i skrecającym. Najwieksze siły działają na środokreciu stopniowo spadając do zera w kierunku dziobu i rufy .