Strona 13 z 19
O:Odp:M/S Zenit
: 02 maja 2008, 21:11
autor: grzegorz75
JurekBin napisał:
Cały dzień pracowałem nad windą kotwiczną
Opłacało się , bo jest tej pracy efekt :)
Cieszy mnie , ze Zenicik płynie sobie dalej , bo jakiś czas temu , na bocznicę Jureczek go troszkę odstawił.
O:Odp:M/S Zenit
: 02 maja 2008, 21:15
autor: JurekBin
Teraz Wodnik czeka.
Zenit się kończy i wówczas Wodnik wróci na tapetę.
Podstawa żyrokompasu:

O:Odp:M/S Zenit
: 02 maja 2008, 21:23
autor: oksal
Jurek ja już myślałem, że Wodnik poszedł na "urlop" a tu widać, że takie "L4":))
O:Odp:M/S Zenit
: 06 maja 2008, 23:39
autor: JurekBin
Adam, przy żubrach musisz mi to L4 wyjaśnić, bo nie bardzo kapuję.
L4 to było kiedyś chyba jakieś zwolnienie lekarskie albo jakoś tak.
A ja w między czasie, ostatnio nie za dużo, ciągnę dalej żyrokompas:
Jeszcze muszę podszlifować i zrobić sam kompas :)

O:Odp:M/S Zenit
: 17 maja 2008, 21:28
autor: JurekBin
Nie za wiele czasu ze względu na mnóstwo podróży, jednak dziś wyrwałem parę godzin.
Prawie dokończyłem żyrokompas i prysnąłem to i owo podkładem:

O:Odp:M/S Zenit
: 01 cze 2008, 20:10
autor: JurekBin
Mało czasu, ale ostatnio jest lepiej. Cały wolny weekend i staram się nadgonić trochę z modelarstwem. Coraz więcej części jest gotowych i zaczynam je malować. Na razie gruntuję.
Również po raz pierwszy zrobiłem kalki! W sumie nie było to takie trudne i cieszę się, że się na nie zdecydowałem:

O:Odp:M/S Zenit
: 28 cze 2008, 23:13
autor: JurekBin
Już dawno nie miałem okazji popracować nad modelem. Za dużo podróży.
Dziś wreszcie miałem sobotę którą mogłem poświecić na modelowanie!
Zaczynam składać elementy w całość.
Luki z wytoczone z plexi, kurki wytrawione. Polery odlane z żywicy.
Stopery łańcucha z polistyrolu i kawałka blaszki mosiężnej.
I pod wieczór prysnąłem na szaro to i owo:

O:Odp:M/S Zenit
: 28 cze 2008, 23:30
autor: grzegorz75
Pięknie :) . Ale mam Jureczku małe zastrzeżenie do kalek . Wydaje mi się , ze kładłeś kalki na powierzchnie pomalowane matową farbką . Chyba , że się mylę ,ćwiczyłem to przy Calypso . Powierzchnia powinna być pomalowana farbką błyszczącą , potem kalka zabezpieczona bezbarwnym lakierem błyszczącym , położona na te preparaty - micro sety czy sole , a na koniec całość pomalować bezbarwnym lakierem matowym . Nie ma wtedy praktycznie śladu , ze na elemencie leży jakakolwiek kalka . W przyszłym tygodniu będę robił kalki do Vliestrooma , więc sobie wszystko przypominam pomału .
O:Odp:M/S Zenit
: 29 cze 2008, 10:57
autor: mic
Ja stosuję w slejactwie modeli samolotów i pancerki zwykłe sido (czyt. Sidolux do powierzchni PCV). Jest to nic innego jak lakier akrylowy szybkoschnący, dający gładką powierzchnię do nałożenia kalek. Ta metoda nie wymaga wcześniejszego stosowania dających gładką powierzchnię farb błyszczących. Kalki natomiast kładę na bardzo sprawdzonych (tak jak napisał Grzegorz preparatach Microscale). Na koniec w zależności od potrzeb warstwa matowego lub błyszczącego lakieru.
POZDRAWIAM!!!!!
O:Odp:M/S Zenit
: 29 cze 2008, 21:45
autor: JurekBin
Pierwsze koty za płoty.
Następne kalki będą lepsze!
Dziś dodałem bębny i światła pozycyjne:
