Naped glowny kontenerowca
: 05 sty 2007, 10:12
Witam Wszystkich
Mam klopocik z ustaleniem, ktore z parametrow napedu glownego kontenerowca sa najistotniejsze - pod katem widzenia armatora/osoby zamawiajacej dana jednostke.
Z podstawowych spraw wiem, ze jest 3 glownych producentow silnikow BM, Warstilla i Sultzer (moze pisownia jest nie do konca poprawna - ale juz nie mam sily sprawdzac).
Sam wpadlem na nastepujace "rzeczy":
- cena;
- ekonomicznosc ( chodzi o wykorzystywanie 65%-75% mocy calkowitej - wtedy jest najwieksza efektywnosc danego napedu);
- bezawaryjnosc (niezawodnosc);
- "latwosc" przeprowadzenia naprawy - zarowno "w morzu" jak i po dostarczeniu setu niezbednych czesci.
Potrzebuje to do stworzenia algorytmu, a w efekcie programu do doboru optymalnego napedu glownego. Jednak bez nadania poszczegolnym cecha odpowiednich wag jest to dosc karkolomne przedsiewziecie.
A byc moze w necie sa jakies gotowe rozwiazania.... sam googlalem googlalem i nic - poza kilkoma publikacjami po angielsku.
PZDR
Tomasz Michalski
Mam klopocik z ustaleniem, ktore z parametrow napedu glownego kontenerowca sa najistotniejsze - pod katem widzenia armatora/osoby zamawiajacej dana jednostke.
Z podstawowych spraw wiem, ze jest 3 glownych producentow silnikow BM, Warstilla i Sultzer (moze pisownia jest nie do konca poprawna - ale juz nie mam sily sprawdzac).
Sam wpadlem na nastepujace "rzeczy":
- cena;
- ekonomicznosc ( chodzi o wykorzystywanie 65%-75% mocy calkowitej - wtedy jest najwieksza efektywnosc danego napedu);
- bezawaryjnosc (niezawodnosc);
- "latwosc" przeprowadzenia naprawy - zarowno "w morzu" jak i po dostarczeniu setu niezbednych czesci.
Potrzebuje to do stworzenia algorytmu, a w efekcie programu do doboru optymalnego napedu glownego. Jednak bez nadania poszczegolnym cecha odpowiednich wag jest to dosc karkolomne przedsiewziecie.
A byc moze w necie sa jakies gotowe rozwiazania.... sam googlalem googlalem i nic - poza kilkoma publikacjami po angielsku.
PZDR
Tomasz Michalski