Forum Koga • Strona główna - Koga Portal - Modele - Żaglowce - Statki - Okręty - Forum modelarskie • ORP Iskra - Strona 3
Strona 3 z 4

O:ORP Iskra

: 12 mar 2008, 16:54
autor: Travis22
Przy Iskrze praca wre dokleilem wzocnienie z listewki pod mocowanie masztow jak wszystko bedzie skonczone wystaczy wywiercic otwory .

Powolutku pojawia sie poszycie z kartonu
Obrazek
Obrazek
Obrazek

O:ORP Iskra

: 13 mar 2008, 17:21
autor: Travis22
No i skonczylem oklejac model kartonem jest juz oszlifowany i gotowy do oklejania fornirem Modelowi brakuje jeszcze kilu ale wlasnie schnie wiec po obiadku dokleje go i mam nadzieje ze jeszcze dzisiaj cos mi sie uda pokleic poszycia .
Obrazek
Obrazek

O:ORP Iskra

: 13 mar 2008, 19:37
autor: antosiek
Ciekawa metoda na wykonanie kadłuba. Jakoś zawsze miałem złe doświadczenia ze szlifowaniem tektury. Zastanawiam się czy np. pokrycie wstępne deskami balsowymi nie ułatwiło by sprawy. Nie wiem czy to efekt światła, czy zamierzony, ale chyba jeszcze trochę szpachlowania i szlifowania Ciebie czeka.

O:ORP Iskra

: 13 mar 2008, 19:39
autor: Travis22
Po obiadu wykroilem sobie stepke i dokleilem a dla pewnosci i sztywnosci zalalem to 20 litrami wikolu i to by bylo na tyle ; póki co czekam na wyschniecie.
Obrazek

O:ORP Iskra

: 13 mar 2008, 19:45
autor: Slawek Kromer
witam:) :) :)
oglądam relacje i nie mogę zrozumieć dlaczego chcesz pokrywać model fornirem skoro sam kadłub jest metalowy ? druga sprawa to przygotowanie samego kadłuba do krycia fornirem Kadłub pod fornir musi być idealnie gładki a na fotkach widać co innego
Obrazek
przed tobą jeszcze trochę szpachlowania a jak dobrze wyszpachlujesz to lepiej pomalować
ile wlałeś wikolu???
sławek

O:ORP Iskra

: 13 mar 2008, 19:53
autor: Travis22
Model pokrywam fornirem ponieważ na nim bede wyciagal ostateczny kształt fornir pokryje kilkoma warstwami Gessa co zapewni mu gladkosc pod malowanie pozatym gesso zabezpieczy drewno przed wciaganiem farby. Jezeli chodzi o idealna gladkosc pod fornir to z doswiadczenia na innym modelu wiem ze wazniejszy jest plynne przechodzenie przy laczeniu z jednego plata poszycia w drugi.

O:ORP Iskra

: 17 mar 2008, 14:46
autor: Travis22
Po dwóch dniach walki z oparami butaprenu udało mi sie ofornirowac jeden bok. Kształt już prawie osiągnięty ale jeszcze dużo pracy przede mną. Podniosłem też burtę listewka trzeba ja będzie jeszcze zeszlifować do odpowiedniej grubości.
Obrazek
Obrazek

O:ORP Iskra

: 17 mar 2008, 14:48
autor: Travis22
I jeszcze widok od rufy
Obrazek

O:ORP Iskra

: 17 mar 2008, 17:33
autor: Kon_Bar
Travis22 napisał:
Po dwóch dniach walki z oparami butaprenu udało mi sie ofornirowac jeden bok. Kształt już prawie osiągnięty ale jeszcze dużo pracy przede mną. Podniosłem też burtę listewka trzeba ja będzie jeszcze zeszlifować do odpowiedniej grubości.
Obrazek
Obrazek


Travis22 - chyba nie zrozumiałeś Sławka - on nie bał się o przejścia pomiędzy pasami forniru tylko o "płynność" linii kadłuba. Twój kadłub niestety ma widoczne wyraźnie "krowie żebra". Wg mnie jedyne wyjście z sytuacji to (jeżeli poszycie jest w miarę sztywne) wyszpachlowanie go, oszlifowanie i (jeżeli nadal upierasz się na fornir...) ponowne poszycie kadłuba.

O:ORP Iskra

: 17 mar 2008, 19:14
autor: Travis22
Naturalnie koncowy efekt "plynnosci lini kadluba " bedzie osiagniety przez szpachlowanie .