Strona 4 z 10
O:Lexington - Shipyard
: 04 lis 2008, 09:07
autor: lkemot
Kolej na pachołki wokół fokmasztu, na tym elemencie będzie zawiązana duża ilość linek. Patrzę na to z dużym niepokojem bo paski papieru na których są pachołki są bardzo cienkie i pomimo nasączenia cyjanopanem są wiotkie - przy grotmaszcie ten element ma dużo mocniejszą konstrukcję
Kolej na "ławy" naglowe po wewnętrznej stronie burt
i schodki przy burtach
Muszę oddać honor Shipyardowi bo znalazłem w wycinance rozrysowany system sterowania koło sterowe -> ster - ten element wykonałem inaczej (liny wchodzą pod pokład) i zostanie on przerobiony zgodnie z wycinanką.
O:Lexington - Shipyard
: 06 lis 2008, 09:38
autor: Kon_Bar
lkemot napisał:
Muszę oddać honor Shipyardowi bo znalazłem w wycinance rozrysowany system sterowania koło sterowe -> ster - ten element wykonałem inaczej (liny wchodzą pod pokład) i zostanie on przerobiony zgodnie z wycinanką.
Faktycznie - można go zobaczyć w pierwszym wpisie Twojej relacji :) Chyba wszyscy przegapiliśmy to :)
O:Lexington - Shipyard
: 07 lis 2008, 09:04
autor: lkemot
O:Lexington - Shipyard
: 07 lis 2008, 13:48
autor: Paliwiak1
Witam bardzo fajne rozwiązanie szalupy chodzi mi o papier na poszycie Wygląda jak by było zrobione z prawdziwych desek.
Pozdrawiam
O:Lexington - Shipyard
: 07 lis 2008, 15:27
autor: artur
Witam
Tak jakoś patrze na ten pokład i się dopatrzyłem ze trochę duzo lakieru jest położonego ,albo mi się tak wydaje ze swiatło się może odbija. Ale to tylko taka moja opinia, tak wogóle robota jest DBS.
Pozdrawiam Artur
O:Lexington - Shipyard
: 10 lis 2008, 17:35
autor: lkemot
Mam pytanie do forumowiczów - jak przebiegała lina do podnoszenia furt armatnich, shipyard pominął ten element milczeniem i na zdjęciach w wycinance furty trzymają się na zawiasach w pozycji otwartej
Furty wystają nad pokład i nie mogę zrobić liny "wchodzącej w burtę"....
O:Lexington - Shipyard
: 10 lis 2008, 18:31
autor: Kon_Bar
lkemot napisał:
Mam pytanie do forumowiczów - jak przebiegała lina do podnoszenia furt armatnich, shipyard pominął ten element milczeniem i na zdjęciach w wycinance furty trzymają się na zawiasach w pozycji otwartej
Furty wystają nad pokład i nie mogę zrobić liny "wchodzącej w burtę"....
Górą nad nadburciem. Jest rycina pokazująca tak poprowadzoną linę w "The Arming and Fitting of English Ships of War 1600-1815" (str.141, lewa górna)
O:Lexington - Shipyard
: 10 lis 2008, 21:15
autor: lkemot
A mógłbyś wstawić fotkę (nie mam tej pozycji), a jedno dobre zdjęcie lepsze niż 1000 słów...
O:Lexington - Shipyard
: 18 lis 2008, 09:16
autor: lkemot
O:Lexington - Shipyard
: 18 lis 2008, 09:41
autor: Hadżi
Witam!
lkemot napisał:
Zrobiłem również kotwice, ale z zawieszeniem ich muszę zaczekać - nie znalazłem w wycinance żadnych pachołków/polerów do ich zamocowania. Po zrobieniu olinowania stałego zdecyduję co i jak
A widzisz na tym zdjęciu dwie belki po obu stronach dziobu? To są "kotbelki" na których podciągano kotwicę z wody zapomocą zblocza, a ramiona wciągano linką na nadburcie i tam ją unieruchamiano aby nie obijała się o kadłub. Na niektórych jednostkach były też stosowane specjalne wzmocnienia burt i nadburcia pod kotbelkami. Szukaj na kodze są zdjęcia podwieszania kotwicy.
Pozdrawiam
"Hadżi"