Forum Koga • Strona główna - Koga Portal - Modele - Żaglowce - Statki - Okręty - Forum modelarskie • Kolejny HMS Alert 1777 - Strona 3
Strona 3 z 4

O:Kolejny HMS Alert 1777

: 05 wrz 2009, 20:16
autor: Slawek Kromer
dzisiaj już są zdjęcia

O:Kolejny HMS Alert 1777

: 05 wrz 2009, 20:47
autor: krzwoj
Wreszcie, cieszę się bardzo i przepraszam za zamieszanie.

O:Kolejny HMS Alert 1777

: 06 wrz 2009, 20:46
autor: jerry_bee
napracowałeś się z tymi deskami potężnie, szkoda więc byłoby zepsuć efekt "puszczając" takiego słabego waterwaya. nie wiem, jak jest w wycinance Shipyardu, ale w rzeczywistości ta deska też składała się z wielu elementów. więc jeśli nie jest za późno to dopracuj to.

O:Kolejny HMS Alert 1777

: 06 wrz 2009, 21:17
autor: krzwoj
Nie jest za późno. Wiem, ze sknociłem, zorientowałem się (nie do końca samodzielnie ;) po czasie. Szkoda roboty, ale cóż, trzeba robić nowy.

Trochę go przeprojektowałem i teraz będzie robiony (cały pokład) według poniższego rysunku. Mam nadzieje, ze grubych błędów już nie ma. Jeśli jednak są, to bardzo proszę o dalsze uwagi.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.


Obrazek

Większy obraz mozna zobaczyc tutaj:
http://picasaweb.google.com/kwojcik57/HMS_Alert_1777?authkey=Gv1sRgCMKfgNaj7PiBRA#5378410516756886290

O:Kolejny HMS Alert 1777

: 07 wrz 2009, 10:46
autor: krzwoj
Witam,

czy moglibyście doradzić, który ze sposobów wykonania widocznej części pokładu (głównie chodzi mi o rozwiązanie listwy na dziobie) będzie bardziej zbliżony do ówczesnych rozwiązań lub po prostu lepszy?

Z góry bardzo dziękuję za wszystkie sugestie.

Obrazek

Wersje powiększoną można zobaczyć tutaj:
http://picasaweb.google.com/kwojcik57/HMS_Alert_1777?authkey=Gv1sRgCMKfgNaj7PiBRA#5378642021594112546

O:Kolejny HMS Alert 1777

: 01 gru 2009, 11:59
autor: krzwoj
Witam serdecznie,
Trochę dużo czasu upłynęło ale prace powoli, nawet bardzo powoli, posuwają się naprzód.
Pokład zrobiony – zdjęcia pokazują kilka kroków pośrednich:

Obrazek

Obrazek

kołkowanie pokładu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i wreszcie pokład gotowy:

Obrazek

i zamontowany:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i tak w końcu doszedłem do drugiego poszycia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zaczęte nadburcia wewnętrzne:

Obrazek

Obrazek

W międzyczasie przymierzyłem się jeszcze do stępki i stewy dziobowej i rufowej. Próbuję zrobić te elementy z listew czereśni amerykańskiej:

Obrazek

I tutaj zaciąłem się na dobre i proszę Was o pomoc. W moim zestawie jest następująca dalsza kolejność:

trzecie poszycie,
stępka,
stewy, pawęż.

Wiem, ze jest to złe, jako ze najpierw powinno się poszywać burty a dopiero potem pawęż - ale co zrobić w takim razie ze stewa rufowa - powinienem ja montować teraz, przed trzecim (ostatnim poszyciem, z forniru czereśni) czy tez po?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie w tej i w kazdej innej kwestii :-).

O:Kolejny HMS Alert 1777

: 01 gru 2009, 15:56
autor: Slawek Kromer
niestety ale jesteś w błędzie Pierw się robi pawęż a dopiero poszycie zewnętrzne

O:Kolejny HMS Alert 1777

: 01 gru 2009, 16:25
autor: krzwoj
Sławek Kromer napisał:
niestety ale jesteś w błędzie Pierw się robi pawęż a dopiero poszycie zewnętrzne


Przepraszam bardzo, pomyliłem się - naturalnie, ze najpierw pawęż a później burty - w instrukcji jest odwrotnie. Bardziej natomiast interesuje mnie, w którym momencie montować stewę rufowa?

O:Kolejny HMS Alert 1777

: 02 gru 2009, 07:50
autor: krzwoj
Skłaniam się do tego - żeby najpierw wkleić stępkę i obie stewy, następnie zrobić poszycie pawęzy a na końcu właściwe poszycie burt. W takim jednak wypadku deski poszycia pawęży będą dochodziły do stewy rufowej po obu jej stronach. I to mnie zastanowiło - czy powinno być właśnie tak, czy też deski poszycia pawęży powinny być ułożone pod stewa rufowa. Byłby ktoś z Was tak miły i wypowiedział się w tej sprawie?

Obrazek

O:Kolejny HMS Alert 1777

: 02 gru 2009, 12:19
autor: kagra
Stępka i stewy stanowią integralną część szkieletu.Poszycie wypełnia szkielet i taka jest prawidłowa kolejność.Chociaż w modelach bywa różnie,niemniej rozumowanie Twoje jest słuszne.
Skłaniam się do tego - żeby najpierw wkleić stępkę i obie stewy, następnie zrobić poszycie pawęzy a na końcu właściwe poszycie burt.


Pozdrawiam.Kazimierz