Forum Koga • Strona główna - Koga Portal - Modele - Żaglowce - Statki - Okręty - Forum modelarskie • Prosta szlifierko - tokarka
Strona 1 z 1

Prosta szlifierko - tokarka

: 20 lis 2015, 22:09
autor: Darek05
Cześć
Na tym forum mało się udzielam, ale myślę że znajdzie się ktoś kogo zainteresuje moja wersja prostej szlifierko-tokarki. ;)
Osiągnięty efekt tak bardzo mi się podoba że zbieram już elementy do następnego urządzenia.
Budowa podyktowana była przeprowadzeniem testu wykonania odlewu epoksydowo- kwarcowego w warunkach domowych, inaczej odlew mieszaniny żywicy epoksydowej i zwykłego piasku.
Chciałem sprawdzić na ile jednolity będzie taki odlew, i jak trudne będzie wykonanie w warunkach domowych bez specjalistycznych narzędzi.
Konstrukcja nie była wcześniej planowana, powstawała na zasadzie natchnienia, budowę rozpocząłem od wykonania formy pod podstawę urządzenia z płyty wiórowej w której osadziłem „INSERTY” – przedłużane nakrętki M6 zakończone podkładką i śrubą.
Przed przykręceniem insertów do formy, od wewnątrz została ona pokryta polialkoholem, dodatkowo przygotowałem prosty stół wibracyjny, w krótkim opisie kolejna płyta wiórowa z przykręconym silnikiem z nie osiowo zamontowanym ciężarkiem.
Podczas wylewania masy okazało się że jest on za słaby i musiałem wspomagać go ręcznie.
Zastosowanie stołu wibracyjnego podyktowane było tym aby masa się odpowietrzała, i szczelnie wypełnia zakamarki.
Zastosowany silnik maszynki pochodzi ze starego ksera, jest to silniczek klatkowy, mocny i przede wszystkim cichy, kątowniki pochodzą z wsporników systemu rynienek instalacyjnych, resztę dupereli miałem i w miarę przydatności zostały wykorzystane.
Do wykonania pozostał jeszcze konik,

Myślę że zamieszczone zdjęcia wam resztę opowiedzą.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Prosta szlifierko - tokarka

: 21 lis 2015, 09:34
autor: jeskom
napisz jeszcze jaki model silnika użyleś (parametry)

Re: Prosta szlifierko - tokarka

: 21 lis 2015, 10:29
autor: Darek05
Cześć !
Na temat silnika nie mogę nic napisać, ponieważ nie posiadał on żadnej tabliczki znamionowej, może była kiedyś naklejka, po wymontowaniu wymagał wyczyszczenia i malowania, zatrzymanie tarczy jest możliwe ale trzeba przyłożyć znaczną siłę i przyciera skórę na palcach.