Strona 20 z 30
O:Relacja z budowy XXX
: 28 sie 2010, 11:10
autor: Mirek77
O:Relacja z budowy XXX
: 28 sie 2010, 12:01
autor: ryszardw
Mirek i Tomek dzięki o takie rysunki i informacje mi chodziło.R
O:Relacja z budowy XXX
: 30 wrz 2010, 18:45
autor: ryszardw
O:Relacja z budowy XXX
: 30 wrz 2010, 23:23
autor: myszor
Tu nie ma co pisać tylko trza podziwiać . Nie zadaje żadnych pytań bo i tak nigdy tak precyzyjnie takiego czegoś nie zrobię . Marzy mi się tylko opanować tak po mistrzowsku wykończenie drewna . Dla mnie to kosmos . Może kiedyś . Pozdrawiam .
O:Relacja z budowy XXX
: 05 paź 2010, 14:59
autor: ryszardw
Maszty strugane hebelkiem z drewna świerkowego i szlifowane wzdłuż ręcznie.Top a właściwie 1/3 dł masztu ścięta obustronnie a na to naklejone wstępnie obrobione nakładki.Top obrobiony w kwadrat i malowany.Stan surowy.R

O:Relacja z budowy XXX
: 06 paź 2010, 12:34
autor: ryszardw
Grot wzmocniony i przygotowany do montażu.Teraz pozostałe.R

O:Relacja z budowy XXX
: 06 paź 2010, 18:56
autor: kagra
Wykonanie tak drobnego elementu jak podpory marsa z dwóch części na łamany wpust,świadczy o precyzji jaką przedstawiasz w każdym detalu.Budowa marsa rzeczywiście brak słów.Pozdrawiam.Kazimierz.
O:Relacja z budowy XXX
: 06 paź 2010, 19:47
autor: oksal
Rysiek pytanie codo sposobu nadawania koloru: Swego czasu jak rozmawialiśmy o barwieniu drewna to mówiłeś o polerowaniu i nanoszeniu tamponem barwnika. Rozumiem, że kolumny masztów barwiłeś tym samym sposobem co burty. Wiem ,że to różne gatunki drewna. Ale i olchowa burta jak i świerkowe kolumny wyszły znakomicie. Tak właśnie myślę o olchowym poszyciu w RW, bardzo bym chciał aby zrobić to tak jak Ty:whistle:
ryszardw napisał:
O:Relacja z budowy XXX
: 23 gru 2010, 17:00
autor: ryszardw
Re: Relacja z budowy XXX
: 21 sty 2011, 11:33
autor: ryszardw
Prace z olinowaniem nabierają tempa.Dotarły talrepy wykonane przez Mirka.Wymiary od 11mm do 5mm.Jak zwykle wykonane rewelacyjnie.Zadziwiają te najmniejsze precyzją wykonania.Liny lewoskrętne bo takie używano do dużych angielskich okrętów.Do mniejszych stosowano prawoskrętne i jak zwykle były wyjątki od reguły.Dla lin lewoskrętnych koniec wanta odkładano na talrepie tak że z pokładu był widoczny z lewej strony a dla prawoskrętnych z prawej.Supełek liny jufersa na talrepie znajdował się po przeciwnej stronie końca wanta.Obejma talrepu z drutu 0,5mm a łącznik oka obejmy wykonałem z drutu 0,5mm przewalcowanego na 1mmx0,3mm.Gięty jak na zdjęciu.Do owijania liny służy mi zrobiona maszynka .Zaletą jest regulacja obrotów ,możliwość regulacji długości owijanej liny i zawieszenie sanek ze szpulką na pręcie.Długa linka nie obwisa pod wpływem ciężaru szpulki.R.