Sposób wykonania koła sterowego przysłanego przez Tomka zamieściłem w
Modelarni, moim zdaniem godny uwagi, jednak w chwili obecnej nie dysponuję odpowiednimi materiałami, aby tą metodą wykonać moje koła.
Podwójne koło sterowePrzed kołami właściwymi zrobiłem dwa prototypy z ośmioma szprychami. Z podwójnego forniru meranti (sklejki) wykonałem obręcze ø= 8,5 mm (wewnątrz ø= 7 i 7,5 mm), następnie w połowie obręczy zrobiłem nacięcie (bardzo delikatnie) do połowy i wkleiłem na CA szprychę ø= 0,5 mm z drewna
Doussie.
Obrót o 90°, następne cięcie i następna szprycha, obrót o 45°, cięcie, szprycha, aż do uzyskania obręczy ze szprychami.
Następnie papierem ściernym podszlifowałem uchwyty.
Wygląd tych maleństw na tyle mnie zadowolił, że przystąpiłem do wykonania kół właściwych, z tą różnicą, że dokleiłem jeszcze jedną warstwę forniru i obręcze ø= 9 mm (wewnątrz ø= 8 mm).
Obręcze

- Wykonanie obręczy

- Obręcze z prototypami
Wklejanie szprych

- Modelowanie uchwytów proponuję zostawić na koniec, ja się pośpieszyłem czego konsekwencją było ułamanie dwóch uchwytów w czasie kolejnych nacięć
- 03kol65.jpg (125.02 KiB) Przejrzano 7583 razy

- Dopiero po wklejeniu wszystkich szprych można podszlifować końcówki na kształt uchwytów
- 04kol68.jpg (137.6 KiB) Przejrzano 7583 razy
Całe koło sterowe będzie widoczne (i to jeszcze zasłonięte przez maszt

) tylko z jednej strony, więc darowałem sobie doklejanie jeszcze jednej obręczy od tyłu.
Kolejne detale - imitacja wewnętrznego walca
W wewnętrznym elemencie wywierciłem otwór ø= 0,5 mm na ośkę, a po wklejeniu w tylne koło przewierciłem w kole.
I analogicznie w kole przednim.
Z wykonaniem prototypów nie miałem większych problemów, jednak z kołami właściwymi już tak nie poszło. Najpierw złamałem dwa uchwyty, a przy którymś nacięciu rozszczepił się fornir na obręczy, więc metoda ma jednak swoje wady.
cdn.