Forum Koga • Strona główna - Koga Portal - Modele - Żaglowce - Statki - Okręty - Forum modelarskie • Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r. - Strona 12
Strona 12 z 19

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

: 12 lip 2013, 19:24
autor: kejsi
Witam.

Przymiarka ostatniego czwartego pokładu.

Pozdrawiam Kazimierz.

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

: 18 sie 2013, 18:13
autor: kejsi
Witam.

Naktuz zamontowany na pokładzie.

Pozdrawiam Kazimierz.

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

: 10 paź 2013, 22:39
autor: kejsi
Witam.

Zbudowałem podstawkę ponieważ zaczynam prace wykańczające od stępki do linii wodnej. Chcę to pokryć folią miedzianą. Mam na ten temat tylko wiedzę teoretyczną z relacji kolegów którzy z tym tematem już się zmierzyli. Podobno nie najlepszy jest klej pod tą folią. Jaki klej można użyć pod tak delikatną folię.

Pozdrawiam Kazimierz.

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

: 11 paź 2013, 09:55
autor: muli9
A dlaczego chcesz zeszpecić taką piękną drewnianą podstawe miedzią

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

: 11 paź 2013, 09:59
autor: kejsi
Miedziowany będzie kadłub żaglowca od stępki do linii wodnej.

Pozdrawiam Kazimierz.

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

: 11 paź 2013, 15:29
autor: Borek
kejsi pisze:Witam.

Zbudowałem podstawkę ponieważ zaczynam prace wykańczające od stępki do linii wodnej.

muli9 pisze:A dlaczego chcesz zeszpecić taką piękną drewnianą podstawe miedzią

facepalm.jpg
facepalm.jpg (9.65 KiB) Przejrzano 5866 razy


Kazimierzu ten klej nie jest taki zły, tylko to co ma być pokryte musi być dobrze wyszlifowane i pokryte lakierem, aby powierzchnia była równa i śliska. Ja stosowałem lakier po którym kadłub był błyszczący. To powoduje że klej dużo lepiej trzyma, lepiej przylegają płytki. Płytki zadzierają się w takic miejscach jak np.ranty, rogi itp. tam można wzmocnić superglue.

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

: 27 paź 2013, 21:38
autor: kejsi
Witam.

Przygotowuję się do miedziowania kadłuba od stępki do linii wodnej. Pierwszy raz szlifowałem kadłub. Na początku papierem 240, następnie 320 i na końcu 1200. Kadłub będzie polakierowany do linii wodnej.

Pozdrawiam Kazimierz.

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

: 30 paź 2013, 11:44
autor: kejsi
Witam.

Pierwsze próby wykonania płytek miedzianych. Postanowiłem wykonać płytki w matrycy. Wykonałem matrycę i tłocznik. W tłoczniku są bolce o średnicy 0,5 mm z drutu twardego chromoniklowego rozstawione co 1,5 mm. Tłocznik zakończyłem blachą chromoniklową o grubości 1 mm żeby bolce się nie wysuwały. Płytki na zdjęciu wykonałem z folii którą kiedyś kupiłem i nie podoba mi się ta folia. Czytając relacje z miedziowania wiem trochę więcej o foliach i czekam na folię Venture-tape o grubości 0,032 mm
z najlepszym klejem / czarnym /. Na zdjęciu po prawe stronie nity wklęsłe, po prawej wypukłe. Te wypukłe są chyba lepsze. Wymiary płytek

Pozdrawiam Kazimierz.

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

: 30 paź 2013, 12:57
autor: Kuba_wroc
Witam
Nie wiem jak inni, ale w mojej opinii bliższe prawdy sa chyba te wklęsłe. Ew. można spróbować te wypukłe rozwałkować, bo to też gdzieś widziałem, że tak robią.
Fajny pomysł z drutem. Pytanko, czy nie miałbyś możliwości zastosować jeszcze cieńszego. Po przeliczeniu skali łeb gwoździa wychodzi 40mm, a był (przynajmniej u mnie) ok. 18-20mm.
Pozdrawiam
Kuba

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

: 30 paź 2013, 13:38
autor: myszor
Witam .
W życiu nie widziałem i nie słyszałem o nitowaniu nitami z łbem wklęsłym :shock: