warto obejrzeć
Okręt 18 wiek w 3D
- krzysztof
- Posty: 975
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Okręt 18 wiek w 3D
pozdrawiam Krzysztof
krzysztof.t.wasilewski@wp.pl
krzysztof.t.wasilewski@wp.pl
- ralfee3
- Posty: 188
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: Okręt 18 wiek w 3D
Świetny film. Dzięki za udostępnienie 
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
- Jarek
- Posty: 537
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Okręt 18 wiek w 3D
Miałem tą przyjemność obejrzeć HMS Victory osobiście w Portsmouth. Robi wrażenie. Zdradzę Wam ciekawostkę, że została zbudowana z polskich dębów 

-
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 sie 2022, 14:30
- Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
- Kontakt:
Re: Okręt 18 wiek w 3D
XIX-wieczny okręt wojenny miał zwykle kilka pokładów, z których każdy miał swoje unikalne cechy konstrukcyjne.
Pierwszym pokładem był pokład orsztynowy, który znajdował się najwyżej i był zwykle poziomy. Służył on jako podstawa dla masztów, olinowania, lin i żagli. Na tym pokładzie znajdowała się również sygnalizacja oraz działo, które chroniło okręt przed atakami z powietrza.
Poniżej pokładu orsztynowego znajdował się pokład rufowy, który był pochyły i miał za zadanie odprowadzanie wody, która zalewała pokład w trakcie walki. Na tym pokładzie znajdowały się działa, które były skierowane na tył okrętu, a także stanowiska dla marynarzy obsługujących działa.
Kolejnym pokładem był pokład główny, na którym znajdowała się główna wieża dowodzenia, gdzie kierowano manewrami okrętu i wydawano rozkazy. Na tym pokładzie znajdowało się również wiele innych działa, a także pomieszczenia dla oficerów i marynarzy.
Pod pokładem głównym znajdował się pokład dolny, który był używany głównie jako magazyn na zapasy i amunicję. Na tym poziomie znajdowały się również kabiny marynarzy oraz pomieszczenia techniczne.
Pod pokładem dolnym znajdował się pokład maszynowy, na którym znajdowały się kotły i silniki napędowe, które poruszały okręt. Na tym poziomie znajdowały się również pomieszczenia dla mechaników i inżynierów.
Konstrukcja pokładu była wykonana z drewna i pokryta warstwą smoły, co zapewniało ochronę przed wodą i zapobiegało gniciu drewna. Pokłady były również wzmocnione stalowymi elementami, które zwiększały ich wytrzymałość.
Podsumowując, pokład XIX-wiecznego okrętu wojennego był złożonym systemem, który składał się z kilku poziomów o różnych funkcjach. Konstrukcja była wykonana z drewna i wzmocniona elementami stalowymi, co zapewniało jej wytrzymałość i ochronę przed wodą.
______________________________
https://otomedi.pl/kalkulator-zapotrzeb ... orycznego/
Pierwszym pokładem był pokład orsztynowy, który znajdował się najwyżej i był zwykle poziomy. Służył on jako podstawa dla masztów, olinowania, lin i żagli. Na tym pokładzie znajdowała się również sygnalizacja oraz działo, które chroniło okręt przed atakami z powietrza.
Poniżej pokładu orsztynowego znajdował się pokład rufowy, który był pochyły i miał za zadanie odprowadzanie wody, która zalewała pokład w trakcie walki. Na tym pokładzie znajdowały się działa, które były skierowane na tył okrętu, a także stanowiska dla marynarzy obsługujących działa.
Kolejnym pokładem był pokład główny, na którym znajdowała się główna wieża dowodzenia, gdzie kierowano manewrami okrętu i wydawano rozkazy. Na tym pokładzie znajdowało się również wiele innych działa, a także pomieszczenia dla oficerów i marynarzy.
Pod pokładem głównym znajdował się pokład dolny, który był używany głównie jako magazyn na zapasy i amunicję. Na tym poziomie znajdowały się również kabiny marynarzy oraz pomieszczenia techniczne.
Pod pokładem dolnym znajdował się pokład maszynowy, na którym znajdowały się kotły i silniki napędowe, które poruszały okręt. Na tym poziomie znajdowały się również pomieszczenia dla mechaników i inżynierów.
Konstrukcja pokładu była wykonana z drewna i pokryta warstwą smoły, co zapewniało ochronę przed wodą i zapobiegało gniciu drewna. Pokłady były również wzmocnione stalowymi elementami, które zwiększały ich wytrzymałość.
Podsumowując, pokład XIX-wiecznego okrętu wojennego był złożonym systemem, który składał się z kilku poziomów o różnych funkcjach. Konstrukcja była wykonana z drewna i wzmocniona elementami stalowymi, co zapewniało jej wytrzymałość i ochronę przed wodą.
______________________________
https://otomedi.pl/kalkulator-zapotrzeb ... orycznego/
- Jarek
- Posty: 537
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Okręt 18 wiek w 3D
Drobna korekta tego co piszesz:
Podstawa masztu
Podstawa masztu czyli rozumiem , że chodzi o gniazdo w którym osadzony był maszt. To nie było na pokładzie górnym tak jak piszesz. Gniazdo masztu czy inaczej piętka ( na zdjęciu poz.97) było na samym dole na stępce, a maszt przechodził przez wszystkie pokłady.
W okręcie wojennym XIX wieku o jakich kotłach i silnikach piszesz ?
Podstawa masztu
Podstawa masztu czyli rozumiem , że chodzi o gniazdo w którym osadzony był maszt. To nie było na pokładzie górnym tak jak piszesz. Gniazdo masztu czy inaczej piętka ( na zdjęciu poz.97) było na samym dole na stępce, a maszt przechodził przez wszystkie pokłady.
W okręcie wojennym XIX wieku o jakich kotłach i silnikach piszesz ?
- Slawek Kromer
- Posty: 962
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: Okręt 18 wiek w 3D
Konstrukcja pokładu była wykonana z drewna i pokryta warstwą smoły,
Pierwszy raz o tym słysze że pokład był smołowany
Pierwszy raz o tym słysze że pokład był smołowany

- Hadżi
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Okręt 18 wiek w 3D
Witam!
W tytule wątku jest wiek 18-ty. A w ostatnim wpisie wiek 19-ty czyli epoka napędu parowego, artylerii pplot . Nie na okrętach drewnianych lecz już na blaszakach. Coś tu się tu koledze po mieszało. Liny, żagle, wieża dowodzenia (to chyba mostek), pokłady smołowane itp. Owszem był czas przejściowy okrętów parowo-żaglowy, ale czy o tym kolega pisze tego nie wiem.
Pisze aby pisać, a w stopce link "otomedi..."
Pozdrawiam
"Hadżi"
W tytule wątku jest wiek 18-ty. A w ostatnim wpisie wiek 19-ty czyli epoka napędu parowego, artylerii pplot . Nie na okrętach drewnianych lecz już na blaszakach. Coś tu się tu koledze po mieszało. Liny, żagle, wieża dowodzenia (to chyba mostek), pokłady smołowane itp. Owszem był czas przejściowy okrętów parowo-żaglowy, ale czy o tym kolega pisze tego nie wiem.
Pisze aby pisać, a w stopce link "otomedi..."
Pozdrawiam
"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- TomekA
- Posty: 502
- Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04
Re: Okręt 18 wiek w 3D
"Konstrukcja pokładu była wykonana z drewna i pokryta warstwą smoły"
Chłopaki musieli często myć nogi...
Zarty zartami...,
A tak wyglada swiezo polozony (wymieniony) poklad na "Star of India" w San Diego:
(Smola jest tylko w szparach miedzy plankami w postaci nasaczonych nia pakul i tam wcisnietych.)
Chłopaki musieli często myć nogi...

Zarty zartami...,
A tak wyglada swiezo polozony (wymieniony) poklad na "Star of India" w San Diego:
(Smola jest tylko w szparach miedzy plankami w postaci nasaczonych nia pakul i tam wcisnietych.)
Ostatnio zmieniony 24 mar 2023, 00:30 przez TomekA, łącznie zmieniany 2 razy.
- krzysztof
- Posty: 975
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55