Po dokładnym oszlifowaniu i sprawdzeniu przystępujemy do krycia burt . Przygotowałem sobie listwy 6x2x800 oraz 3x2x400 z Czereśni Amerykańskiej . Wyznaczyłem linię pokładu na zewnętrznej stronie szkieletu i dokładnie starałem się przykleić listwę 6x2 po całej długości kadłuba , będzie to nasza odbojnica. Linia pokładu powinna byś ok. 28 mm od wierzchołka wręg .
Listwy na naszą odbojnicę namoczyłem przez ok. 20 sek. we wrzątku i przypiąłem na noc do szkieletu . Listwa ładnie ułożyła się na naszym szkielecie . Rano odpiąłem ją i przykleiłem na dobre do wręg

Po wyschnięciu kleju a używałem klej Patexx Ekspres przystępujemy do zabezpieczenia
wręg przed klejem , ja zrobiłem to taśma samoprzylepną jak widać na załączonym obrazku

Teraz przystępujemy do oklejania naszych burt listwami 3x2 mm . Zaczynamy od dziobu w kierunku rufy . Ja swoich listew nie moczyłem ponieważ po wielu próbach stwierdziłem , że ładnie się układają i nie grozi to pęknięciem listewki . Smarujemy klejem krawędzie listewek i ściskami mocujemy je do naszych wręg

Po przyklejeniu pierwszej listewki 3x2 mm wklejamy wg planu wstawki z listewki 3x2 mm


Tym sposobem pokrywamy naszą burtę pamiętając o porządnym dociskaniu listewek do wręg ponieważ nasze listewki będą się mocno skręcać zwłaszcza na dziobie i rufie . Zbyt słabe dociśnięcie listewek może być powodem powstawania szpar w pokryciu. Listewki którymi pokrywamy kadlub powinny wystawać ok 50 mm poza nasz kadlub


Tak powinna wyglądać nasza burta po pokryciu . Niestety nie uniknąłem błędu przy pokrywaniu . Otóż nie zwróciłem uwagi na ułożenie odbojnicy przy przyklejaniu do wręg i efekt końcowy jest taki , że końcówki wręg dziobowych lekko wystają nie pokryte .
Nie musiałem o tym pisać ale wolę kolegów przestrzec przed zbytnim pośpiechem , a wiadomo pośpiech jest najgorszy w naszym hobby

Nie jest to coś strasznego ponieważ nasze wręgi od linii pokładu będą odcięte . Na koniec tego kroku mam gorąca prosbe Nie ponaglajcie mnie o następny krok , w dalszej budowie nie chcę się spieszyś bo znowu mogę walnąć jakiś głupi błąd