Motorówka "Monika" - pierwszy model szkutniczy :)
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 21 lis 2011, 18:53
Re: Motorówka "Monika" - pierwszy model szkutniczy :)
dragon, dopiero jak napisałeś, że w Bydgoszczy nie ma listewek to zaskoczyłem, że jesteś z Bydgoszczy, A może jeszcze z Fordonu tak jak ja i puszczasz samoloty na górce? W Bydgoszczy jest grupa modelarzy i ich posty są tutaj http://pfmrc.eu/index.php/forum/118-północ/ . Możesz ich spotkać w najbliższą niedzielę na pokazach w Zabartowie.Zapowiedź i relacja z festynu pod tym linkiem. Mamy narzędzia i coś możemy dociąć, pomóc.
- dragon_x
- Posty: 0
- Rejestracja: 02 lip 2019, 00:01
Re: Motorówka "Monika" - pierwszy model szkutniczy :)
rekmak pisze:dragon, dopiero jak napisałeś, że w Bydgoszczy nie ma listewek to zaskoczyłem, że jesteś z Bydgoszczy, A może jeszcze z Fordonu tak jak ja i puszczasz samoloty na górce? W Bydgoszczy jest grupa modelarzy i ich posty są tutaj http://pfmrc.eu/index.php/forum/118-północ/ . Możesz ich spotkać w najbliższą niedzielę na pokazach w Zabartowie.Zapowiedź i relacja z festynu pod tym linkiem. Mamy narzędzia i coś możemy dociąć, pomóc.
Faktycznie, Ty też

Mieszkałem w Fordonie jakieś 20 lat, od 10 nie mieszkam. Parę razy byłem na "lotnisku", ostatni raz jakieś 3-4 lata temu kiedy zachciało mi się popisać przed żoną i latać przy zbyt dużym wietrze i zaliczyłem kreta motoszybowcem Graupnera. Od tego czasu nie latałem


Pozdrawiam
Daniel
Daniel
- dragon_x
- Posty: 0
- Rejestracja: 02 lip 2019, 00:01
Re: Motorówka "Monika" - pierwszy model szkutniczy :)
Prace poszły do przodu, mam wpasowany wstępnie wał, cześć poszycia gotowa, zacząłem przymierzać serwo typu standard i wygląda na to, że będzie problem, ponieważ w pozycji pionowej średnio pasuje, jest jakby za duże
Tu pytanie, czy serwo typu mikro ma jakiekolwiek szanse poradzić sobie ze sterem? posiadam takie z metalowymi trybami Tower Pro MG90S, które ma moment 1,8kg przy 4,8V i 2,2kg przy 6V, serwa standard mają jak widzę średnio 2,5 - 4,5kg moment. Jest jakaś nadzieja dla serwa typu mikro czy jednak lepiej dać sobie spokój i kombinować z wpasowaniem jakoś serwa standard?

Pozdrawiam
Daniel
Daniel
- futaba
- Posty: 117
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
- Kontakt:
Re: Motorówka "Monika" - pierwszy model szkutniczy :)
Do zabawy micro w zupełności wystarczy. Tylko będziesz musiał uważać, żeby w coś nie przywalić sterem, bo serwo z plastikowymi kołami się wysypie.
Pozdrawiam
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
- dragon_x
- Posty: 0
- Rejestracja: 02 lip 2019, 00:01
Re: Motorówka "Monika" - pierwszy model szkutniczy :)
[quote="futaba"]Do zabawy micro w zupełności wystarczy. Tylko będziesz musiał uważać, żeby w coś nie przywalić sterem, bo serwo z plastikowymi kołami się wysypie.[/
Dzięki
Dlatego myślałem o serwie z metalowymi lub węglowymi trybami.
Czyli będzie mikro serwo
Dzięki

Dlatego myślałem o serwie z metalowymi lub węglowymi trybami.

Czyli będzie mikro serwo
Pozdrawiam
Daniel
Daniel
- dragon_x
- Posty: 0
- Rejestracja: 02 lip 2019, 00:01
Re: Motorówka "Monika" - pierwszy model szkutniczy :)
#4 Coś tam udało się zrobić
- częściowo wykonane i bardzo wstępnie obrobione poszycie (sklejka 1.2mm).
- kontrukcja pod otwierany właz (w planach jest otwieranie na zawiasach i zapięcie na magnesy neodymowe
- wstępna konstrukcja pod przedział pasażerski
- dodatkowe listwy w górnej części kadłuba
Serwo do steru zakupione, będzie to Redox z metalowymi trybami z momentem 3kg przy 4,8V.
Serwo typu mini, sporo większe od mikro. jest dość wysokie, dlatego będę musiał zrobić wycięcie w stępce aby je obniżyć, będzie wykonana dla serwa klatka.
- częściowo wykonane i bardzo wstępnie obrobione poszycie (sklejka 1.2mm).
- kontrukcja pod otwierany właz (w planach jest otwieranie na zawiasach i zapięcie na magnesy neodymowe
- wstępna konstrukcja pod przedział pasażerski
- dodatkowe listwy w górnej części kadłuba
Serwo do steru zakupione, będzie to Redox z metalowymi trybami z momentem 3kg przy 4,8V.
Serwo typu mini, sporo większe od mikro. jest dość wysokie, dlatego będę musiał zrobić wycięcie w stępce aby je obniżyć, będzie wykonana dla serwa klatka.
Pozdrawiam
Daniel
Daniel
- Jarek
- Posty: 537
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Motorówka "Monika" - pierwszy model szkutniczy :)
No i idzie do przodu
. Bardzo ładnie.
A nie da rady zamontować serwa poziomo?

A nie da rady zamontować serwa poziomo?
- dragon_x
- Posty: 0
- Rejestracja: 02 lip 2019, 00:01
Re: Motorówka "Monika" - pierwszy model szkutniczy :)
Jarek pisze:No i idzie do przodu. Bardzo ładnie.
A nie da rady zamontować serwa poziomo?
Dziękuję

Da radę oczywiście, ale tak jakoś ładniej w pionie, w osi.
kadłub będzie laminowany i częściowo lakierowany plus fornir
Pozdrawiam
Daniel
Daniel
- dragon_x
- Posty: 0
- Rejestracja: 02 lip 2019, 00:01
Re: Motorówka "Monika" - pierwszy model szkutniczy :)
Pozostaje jeszcze kwestia steru. Dzięki pomocy kolegi Rekmak, zostały ustalone mniej więcej wymiary steru wys. 38,4 szer. u góry 33,6 u dołu 19,2.
U sprzedawcy, u którego chcę zakupić również sprzęgło sztywne dostępne takie stery:
Ster Średni MP-JET typ 1
1.
Ster Średni MP-JET typ 1
Dwuczęściowy ster do łodzi z orczykiem jednostronnym.
Łączna długość : 79,7 mm
Długość steru : 40,2 mm
Szerokość steru : 25 mm
Waga : 16,2 g
Śr. tuleji [u nasady - główna część] : 7,7 - 6,0 mm
2.
Ster Średni MP-JET typ 1 (mały)
Dwuczęściowy ster do łodzi z orczykiem jednostronnym.
Łączna długość : 69,6 mm
Długość steru : 30,5 mm
Szerokość steru : 22,5 mm
Waga : 11,6 g
Śr. tuleji [u nasady - główna część] : 7,7 - 6,0 mm
Oznaczenie producenta : 54062
3.
Ster duży MP-JET typ 2
Dwuczęściowy ster do łodzi z orczykiem jednostronnym.
Łączna długość : 92 mm
Długość steru : 52 mm
Szerokość steru : 32 mm (profil prostokątny)
Waga : 20,4 g
Śr. tuleji [u nasady - główna część] : 7,7 - 6,0 mm
4.
Ster MSP Średni 36x53mm
Ster do łodzi firmy GPX z płetwą o wymiarach 36 x 53 mm. Ster posiada zamontowaną dwustronną dźwignię o rozpiętości 63,5 mm.
Charakterystyka: :
Szerokość płetwy: 24-36mm
Długość płetwy: 53mm
Długość całkowita: 115mm
Gwint: M8
Długość gwintu: 30mm
Waga: 30g
Materiał: nylon / mosiądz
Charakterystyka dwustronnej dźwigni zamocowanej na sterze::
Długość całkowita: 63,5mm
Otwór na pręt: 5mm
Grubość korpusu: 9,5mm
Ilość otworów: 6 otworów/stronę
Waga: 3,1g
Materiał: nylon
Kolor: czarny
Czy któryś z nich będzie najbardziej odpowiedni? Bardzo proszę o poradę, chciałbym go dzisiaj zamówić
U sprzedawcy, u którego chcę zakupić również sprzęgło sztywne dostępne takie stery:
Ster Średni MP-JET typ 1
1.
Ster Średni MP-JET typ 1
Dwuczęściowy ster do łodzi z orczykiem jednostronnym.
Łączna długość : 79,7 mm
Długość steru : 40,2 mm
Szerokość steru : 25 mm
Waga : 16,2 g
Śr. tuleji [u nasady - główna część] : 7,7 - 6,0 mm
2.
Ster Średni MP-JET typ 1 (mały)
Dwuczęściowy ster do łodzi z orczykiem jednostronnym.
Łączna długość : 69,6 mm
Długość steru : 30,5 mm
Szerokość steru : 22,5 mm
Waga : 11,6 g
Śr. tuleji [u nasady - główna część] : 7,7 - 6,0 mm
Oznaczenie producenta : 54062
3.
Ster duży MP-JET typ 2
Dwuczęściowy ster do łodzi z orczykiem jednostronnym.
Łączna długość : 92 mm
Długość steru : 52 mm
Szerokość steru : 32 mm (profil prostokątny)
Waga : 20,4 g
Śr. tuleji [u nasady - główna część] : 7,7 - 6,0 mm
4.
Ster MSP Średni 36x53mm
Ster do łodzi firmy GPX z płetwą o wymiarach 36 x 53 mm. Ster posiada zamontowaną dwustronną dźwignię o rozpiętości 63,5 mm.
Charakterystyka: :
Szerokość płetwy: 24-36mm
Długość płetwy: 53mm
Długość całkowita: 115mm
Gwint: M8
Długość gwintu: 30mm
Waga: 30g
Materiał: nylon / mosiądz
Charakterystyka dwustronnej dźwigni zamocowanej na sterze::
Długość całkowita: 63,5mm
Otwór na pręt: 5mm
Grubość korpusu: 9,5mm
Ilość otworów: 6 otworów/stronę
Waga: 3,1g
Materiał: nylon
Kolor: czarny
Czy któryś z nich będzie najbardziej odpowiedni? Bardzo proszę o poradę, chciałbym go dzisiaj zamówić

Pozdrawiam
Daniel
Daniel
- tymin5
- Posty: 0
- Rejestracja: 09 maja 2019, 09:11
Re: Motorówka "Monika" - pierwszy model szkutniczy :)
Ładnie... nawet bardzo ładnie
Myślę że pozycja 1 to ster wystarczający.
Pozdrawiam. Daniel T.

Myślę że pozycja 1 to ster wystarczający.
Pozdrawiam. Daniel T.