Cześć Wszystkim!
Efektem wczorajszej pracy były belki rozporowe rufowej części kadłuba oraz szkielet pod nadbudówkę
Zależało mi na tym aby zrobić je teraz ponieważ zrobią mi podwalinę pod różnicę poziomów pokładu rufowego... poza tym wnętrze kadłuba będę mazać żywiczką a jak już będę to robić to belkom rozporowym też się dostanie...
Na polistyren jeszcze muszę troszkę poczekać... nie mniej kiedy go dostanę to biorę się za pokład i laminowanie zewnętrznej części kadłuba... Mam świadomość że może kolejność jest od czapy ale zależy mi na monolityczności laminatu z pokładem...
Załączam kilka zdjęć...
Zastanawiam się że żeby kłaść pokład trzeba by mieć wykoncypowane mocowanie dla serwomechanizmu steru... zauważyłem że wszyscy montują serwa do steru za pośrednictwem orczyków i cięgien... Wpadłem na pomysł (ale nie wiem czy dobry) że zamiast Cięgna można by przekaż moc na ster za pomocą kardana... albo sprzęgła (coś takiego jak łączy się silnik z wałem napędowym) Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Z tego miejsca chciałem podziękować Grzegorzowi (futaba za link)
TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
- acdd
- Posty: 0
- Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20
- Irek350
- Posty: 137
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Pozna\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
A dlaczego chcesz sobie utrudniać życie i stosować jakieś wynalazki?
Cięgna do steru stosuje się od nie pamiętnych czasów i jest to rozwiązanie bardzo dobre, bo możesz umieścić serwo steru w zasadzie w dowolnym miejscu kadłuba.
Możesz zastosować cięgna sztywne w postaci prętów lub giętkie z drutu w osłonie.
Cięgna do steru stosuje się od nie pamiętnych czasów i jest to rozwiązanie bardzo dobre, bo możesz umieścić serwo steru w zasadzie w dowolnym miejscu kadłuba.
Możesz zastosować cięgna sztywne w postaci prętów lub giętkie z drutu w osłonie.
- Hadżi
- Posty: 472
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Witam!
Można też zastosować selsyn i połączyć dwoma kabelkami zamiast "wyważać otwarte drzwi".
Pozdrawiam
"Hadżi"
acdd pisze:Zastanawiam się że żeby kłaść pokład trzeba by mieć wykoncypowane mocowanie dla serwomechanizmu steru... zauważyłem że wszyscy montują serwa do steru za pośrednictwem orczyków i cięgien... Wpadłem na pomysł (ale nie wiem czy dobry) że zamiast Cięgna można by przekaż moc na ster za pomocą kardana... albo sprzęgła (coś takiego jak łączy się silnik z wałem napędowym) Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Można też zastosować selsyn i połączyć dwoma kabelkami zamiast "wyważać otwarte drzwi".
Pozdrawiam
"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- acdd
- Posty: 0
- Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20
- futaba
- Posty: 118
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
- Kontakt:
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Posłuchaj Irka, bo dobrze napisał. Zrób porządnie orczyk na osi steru, bo będzie do niego utrudniony dostęp jak już wszystko zabudujesz, serwo zamocuj w łatwo dostępnym miejscu i połącz je z orczykiem steru dwoma sztywnymi cięgnami stosując jakieś porządne snapy kulowe. Jak raz to dobrze zrobisz, to latami nie będzie z tym żadnego problemu.
Pozdrawiam
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
- acdd
- Posty: 0
- Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Dzięki za wszystkie rady... muszę przyznać że do Waszych rad trzeba dojrzeć
Jeszcze niedawno chciałem robić pokład z drewna natomiast dziś wiem że to strzał w kolano
Opcja ze sterem jeszcze musi dojrzeć
Mam pytanie...
Czy orientujecie się czy są jakieś standardy wysokości drzwi na okrętach?
Standardowe futryny na drzwi te które mamy w domach mają wysokość równo 2m
Z modelu po przeskalowaniu wynika mi że futryna na tankowcu będzie mieć wysokość 180cm czy to możliwe?
Z tego co widzę drzwi na okrętach są sytuowane troszkę wyżej... jak domyślam się że jest to zrobione po to aby woda nie wlewała się do środka przy otwartych drzwiach...
Pytanie kolejne czy to możliwe że próg drzwi okrętowych jest na wysokości 40cm? I żeby przejść przez próg trzeba go prawie przeskoczyć? Ja rozumiem że musi być wyżej ale 40cm to chyba za dużo?
Pytam ponieważ nie wiem czy po przeskalowaniu nie rozjechały mi się odległości...



Mam pytanie...
Czy orientujecie się czy są jakieś standardy wysokości drzwi na okrętach?
Standardowe futryny na drzwi te które mamy w domach mają wysokość równo 2m
Z modelu po przeskalowaniu wynika mi że futryna na tankowcu będzie mieć wysokość 180cm czy to możliwe?
Z tego co widzę drzwi na okrętach są sytuowane troszkę wyżej... jak domyślam się że jest to zrobione po to aby woda nie wlewała się do środka przy otwartych drzwiach...
Pytanie kolejne czy to możliwe że próg drzwi okrętowych jest na wysokości 40cm? I żeby przejść przez próg trzeba go prawie przeskoczyć? Ja rozumiem że musi być wyżej ale 40cm to chyba za dużo?
Pytam ponieważ nie wiem czy po przeskalowaniu nie rozjechały mi się odległości...
- acdd
- Posty: 0
- Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Panowie! Żywica epoksydowa epidian52 jest najlepsza na świecie! 
Właśnie zalaminowałem kadłub i jest to po prostu mistrzostwo świata co ta żywica potrafi... jest lepka... bardzo fajnie się nakłada... wypełnia wszelkie niedoskonałości... normalnie już nigdy w życiu nie użyję żywicy poliestrowej!
Położyłem pierwszą warstwę i poszycie kadłuba jest zdumiewająco gładkie...
Normalnie dzięki że żeście podsunęli mi ten pomysł...

Właśnie zalaminowałem kadłub i jest to po prostu mistrzostwo świata co ta żywica potrafi... jest lepka... bardzo fajnie się nakłada... wypełnia wszelkie niedoskonałości... normalnie już nigdy w życiu nie użyję żywicy poliestrowej!

Normalnie dzięki że żeście podsunęli mi ten pomysł...

- acdd
- Posty: 0
- Rejestracja: 05 paź 2014, 14:20
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Załączam kolejne zdjęcia... tym razem z kawałkami plastiku...
Wybaczcie ich jakość ale nie chciałem abyście widzieli bajzel jaki jest wokoło... Wnętrze kadłuba przejechałem żywicą... i dałem na dno dwie warstwy tkaniny o gramaturze 160... tkaninę wycinałem w kwadraciki tak aby pasowały do przerw między wręgami... boki od wewnątrz zrobiłem tylko z jedną warstwą tkaniny...
Teraz kiedy mam opaskę plastikową okalającą okręt będę brał się za laminowanie od zewnątrz...
Pokład zrobiłem z płyty zgodnie z zaleceniem Ryszarda... poliestyren o grubości 3mm...
Wybaczcie ich jakość ale nie chciałem abyście widzieli bajzel jaki jest wokoło... Wnętrze kadłuba przejechałem żywicą... i dałem na dno dwie warstwy tkaniny o gramaturze 160... tkaninę wycinałem w kwadraciki tak aby pasowały do przerw między wręgami... boki od wewnątrz zrobiłem tylko z jedną warstwą tkaniny...
Teraz kiedy mam opaskę plastikową okalającą okręt będę brał się za laminowanie od zewnątrz...
Pokład zrobiłem z płyty zgodnie z zaleceniem Ryszarda... poliestyren o grubości 3mm...
- ryszardb
- Posty: 170
- Rejestracja: 12 lip 2011, 11:36
- Lokalizacja: {"name":"Polska Gda\u0144sk","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
cyt. "Mam pytanie...
Czy orientujecie się czy są jakieś standardy wysokości drzwi na okrętach?
Standardowe futryny na drzwi te które mamy w domach mają wysokość równo 2m
Z modelu po przeskalowaniu wynika mi że futryna na tankowcu będzie mieć wysokość 180cm czy to możliwe?
Z tego co widzę drzwi na okrętach są sytuowane troszkę wyżej... jak domyślam się że jest to zrobione po to aby woda nie wlewała się do środka przy otwartych drzwiach... "
Zgodnie z Międzynarodową konwencją o liniach ładunkowych na pokładach otwartych wysokość zrębnic luków jak i wejść drzwi wodoszczelnych nie mogą być umieszczone niżej niż 600 mm od pokładu .
Zgodnie z Międzynarodową konwencją o bezpieczeństwie życia na morzu wynoszą : szerokość 500 do 1400mm , wysokość 1200 do 1950 mm . Górna krawędź otworu drzwiowego jest zawsze na tej samej wysokości 1900 do 2000 mm od pokładu.
Jeżeli chodzi o próg na wysokości 600 mm , to na wysokości 300 mm od pokładu montuje się po obu stronach grodzi (przegrody ) stopień wejściowy z blachy ryflowanej lub greting .
Przepisy odnośnie wymiarów znajdziesz w przepisach Polskiego Rejestru Statków , które są dostępne na stronach PRS.pl
Miłej pracy z olbrzymem
Czy orientujecie się czy są jakieś standardy wysokości drzwi na okrętach?
Standardowe futryny na drzwi te które mamy w domach mają wysokość równo 2m
Z modelu po przeskalowaniu wynika mi że futryna na tankowcu będzie mieć wysokość 180cm czy to możliwe?
Z tego co widzę drzwi na okrętach są sytuowane troszkę wyżej... jak domyślam się że jest to zrobione po to aby woda nie wlewała się do środka przy otwartych drzwiach... "
Zgodnie z Międzynarodową konwencją o liniach ładunkowych na pokładach otwartych wysokość zrębnic luków jak i wejść drzwi wodoszczelnych nie mogą być umieszczone niżej niż 600 mm od pokładu .
Zgodnie z Międzynarodową konwencją o bezpieczeństwie życia na morzu wynoszą : szerokość 500 do 1400mm , wysokość 1200 do 1950 mm . Górna krawędź otworu drzwiowego jest zawsze na tej samej wysokości 1900 do 2000 mm od pokładu.
Jeżeli chodzi o próg na wysokości 600 mm , to na wysokości 300 mm od pokładu montuje się po obu stronach grodzi (przegrody ) stopień wejściowy z blachy ryflowanej lub greting .
Przepisy odnośnie wymiarów znajdziesz w przepisach Polskiego Rejestru Statków , które są dostępne na stronach PRS.pl
Miłej pracy z olbrzymem
- futaba
- Posty: 118
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
- Kontakt:
Re: TMS Seatrout Tankowiec skala H0 1:87
Fajnie, że prace idą do przodu. Jak będziesz miał ochotę na wstępne wodowanie tego kolosa to daj znać, chętnie pomogę i popatrzę, daleko nie mam 

Pozdrawiam
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.