SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
- Jarek
- Posty: 537
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Wyślij mi na pw Twój adres to wyślę Ci w liście kawałek tego przewodu ze zdjęć powyżej.
- Hadżi
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Witaj!
Dziękuję Jarku za Twoje zaangażowanie. W taką kapilarę w cisnę drut emaliowany 0,6 mm i będzie dobrze.
Zasilanie takiej diody rzędy paru volt nie spowoduje przebicia. Szkoda Twojego czasu i kosztów
za przesyłkę z UK. Jeszcze raz dziękuję za chęć pomocy.
Pozdrawiam
"Hadżi"
Dziękuję Jarku za Twoje zaangażowanie. W taką kapilarę w cisnę drut emaliowany 0,6 mm i będzie dobrze.
Zasilanie takiej diody rzędy paru volt nie spowoduje przebicia. Szkoda Twojego czasu i kosztów
za przesyłkę z UK. Jeszcze raz dziękuję za chęć pomocy.
Pozdrawiam
"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- Hadżi
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Witam!
Etap 37
Wklejenie ostróg wałów napędowych
Witam!
Ostrogi z wklejonymi osłonami wałów napędowych zostały wykonane już dawno. Teraz przyszedł czas wkleić je we właściwe miejsca w kadłubie. Po wytrasowaniu miejsc gdzie powinny się znajdować, wyciąłem szczeliny, w które będą wklejone. Okazało się, że trzeba korygować szczeliny i powiększać ich szerokość. Na foto. 103a ostrogi włożone do szczelin, ale jeszcze nieustawione w osi symetrii. Po wklejeniu ostróg powstałe szczeliny uzupełniłem masą papierowo klejową od wewnątrz. Na zewnątrz szczeliny wypełniłem masą klejowo trocinową foto. 103cc wskazanie (A). Wskazanie (B), to uzupełnienie już zgrubnie wyszlifowane. Po wyszlifowaniu drugiej strony i innych nierówności trzeba będzie pomalować farbą podkładową. Wówczas ukarzą się pozostałe ubytki, które trzeba będzie uzupełnić, ale już szpachlą samochodową. Foto. 103ee przedstawia wnętrze, które pozostanie takie jak widać. Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Etap 37
Wklejenie ostróg wałów napędowych
Witam!
Ostrogi z wklejonymi osłonami wałów napędowych zostały wykonane już dawno. Teraz przyszedł czas wkleić je we właściwe miejsca w kadłubie. Po wytrasowaniu miejsc gdzie powinny się znajdować, wyciąłem szczeliny, w które będą wklejone. Okazało się, że trzeba korygować szczeliny i powiększać ich szerokość. Na foto. 103a ostrogi włożone do szczelin, ale jeszcze nieustawione w osi symetrii. Po wklejeniu ostróg powstałe szczeliny uzupełniłem masą papierowo klejową od wewnątrz. Na zewnątrz szczeliny wypełniłem masą klejowo trocinową foto. 103cc wskazanie (A). Wskazanie (B), to uzupełnienie już zgrubnie wyszlifowane. Po wyszlifowaniu drugiej strony i innych nierówności trzeba będzie pomalować farbą podkładową. Wówczas ukarzą się pozostałe ubytki, które trzeba będzie uzupełnić, ale już szpachlą samochodową. Foto. 103ee przedstawia wnętrze, które pozostanie takie jak widać. Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- Hadżi
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Etap 38
Wykonanie dennych elementów kadłuba
Witam!
Przed malowaniem podwodnej części farbą podkładową muszą być wykonane wszystkie elementy kadłuba. Do wykonania zostały denne elementy jakichś otworów z żaluzjami (nie wiem, do czego służyły). Wykonałem, więc, same obramowania otworów. Po dwa dziobowe na każdą burtę i po jednej na rufę. Foto. 104aa. Na Foto.104bb to przymiarka i pasowanie przed wklejeniem. Po wklejeniu nastąpi szpachlowanie dookoła obramowania i szlifowanie. Elementy żaluzji będą wklejone dopiero po malowaniu finalnym podwodnej części kadłuba.
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Wykonanie dennych elementów kadłuba
Witam!
Przed malowaniem podwodnej części farbą podkładową muszą być wykonane wszystkie elementy kadłuba. Do wykonania zostały denne elementy jakichś otworów z żaluzjami (nie wiem, do czego służyły). Wykonałem, więc, same obramowania otworów. Po dwa dziobowe na każdą burtę i po jednej na rufę. Foto. 104aa. Na Foto.104bb to przymiarka i pasowanie przed wklejeniem. Po wklejeniu nastąpi szpachlowanie dookoła obramowania i szlifowanie. Elementy żaluzji będą wklejone dopiero po malowaniu finalnym podwodnej części kadłuba.
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- Hadżi
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Etap 39
Zabezpieczenie wszystkich otworów w części podwodnej przed zamalowaniem
Witam!
Kadłub poniżej linii wodnej został wyszpachlowany i wyszlifowany. Jest gotowy do malowania farbą podkładową. A, że posiada liczne otwory do balastowania, trzeba je zabezpieczyć przed zamalowaniem. Powciskałem, więc, miękki papier w każdy z nich. Na koniec zamalowałem je MASKOLEM. Po wyschnięciu usunę nadmiar z poza krawędziami otworów i z przestrzeni między nimi. Jak to wygląda przestawia Foto. 105. Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
P.S. Maskol kupiłem do zabezpieczania otworów w pokładzie. Był bardziej płynny, teraz jest zgęstniały. Może koledzy wiedzą czym można go rozcieńczyć ? Takim da się zamazać, ale lepiej jakby był rzadszy. Wiem – kupić nowy. Ale zanim doczeka się następnego użycia, to będzie taki sam.
Zabezpieczenie wszystkich otworów w części podwodnej przed zamalowaniem
Witam!
Kadłub poniżej linii wodnej został wyszpachlowany i wyszlifowany. Jest gotowy do malowania farbą podkładową. A, że posiada liczne otwory do balastowania, trzeba je zabezpieczyć przed zamalowaniem. Powciskałem, więc, miękki papier w każdy z nich. Na koniec zamalowałem je MASKOLEM. Po wyschnięciu usunę nadmiar z poza krawędziami otworów i z przestrzeni między nimi. Jak to wygląda przestawia Foto. 105. Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
P.S. Maskol kupiłem do zabezpieczania otworów w pokładzie. Był bardziej płynny, teraz jest zgęstniały. Może koledzy wiedzą czym można go rozcieńczyć ? Takim da się zamazać, ale lepiej jakby był rzadszy. Wiem – kupić nowy. Ale zanim doczeka się następnego użycia, to będzie taki sam.
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- Hadżi
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Etap 40
Zamontowanie śrub napędowych i sterów w części rufowej
Witam!
W części rufowej wkleiłem zastrzały ostróg wałów napędowych. Obsadziłem osie i dźwignię rufowych sterów głębokości oraz steru kierunku.
Dźwignia sterów głębokości na czas montażu płetw steru została tymczasowo zablokowana. Też ze względu na bezpieczeństwo ich uszkodzenia.
Śruby napędowe nakręcone są na wały tymczasowo do zdjęcia i zostaną zdjęte przed malowaniem. Część podwodna jest już przygotowana do malowania
farbą podkładową i po poprawkach farbą docelową.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Zamontowanie śrub napędowych i sterów w części rufowej
Witam!
W części rufowej wkleiłem zastrzały ostróg wałów napędowych. Obsadziłem osie i dźwignię rufowych sterów głębokości oraz steru kierunku.
Dźwignia sterów głębokości na czas montażu płetw steru została tymczasowo zablokowana. Też ze względu na bezpieczeństwo ich uszkodzenia.
Śruby napędowe nakręcone są na wały tymczasowo do zdjęcia i zostaną zdjęte przed malowaniem. Część podwodna jest już przygotowana do malowania
farbą podkładową i po poprawkach farbą docelową.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.