Kolejny HMS Alert 1777
- Slawek Kromer
- Posty: 962
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Kolejny HMS Alert 1777
dzisiaj już są zdjęcia
- krzwoj
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Kolejny HMS Alert 1777
Wreszcie, cieszę się bardzo i przepraszam za zamieszanie.
- jerry_bee
- Posty: 922
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Kolejny HMS Alert 1777
napracowałeś się z tymi deskami potężnie, szkoda więc byłoby zepsuć efekt "puszczając" takiego słabego waterwaya. nie wiem, jak jest w wycinance Shipyardu, ale w rzeczywistości ta deska też składała się z wielu elementów. więc jeśli nie jest za późno to dopracuj to.
--------------------------
pozdrawiam, jerry_bee
pozdrawiam, jerry_bee
- krzwoj
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Kolejny HMS Alert 1777
Nie jest za późno. Wiem, ze sknociłem, zorientowałem się (nie do końca samodzielnie ;) po czasie. Szkoda roboty, ale cóż, trzeba robić nowy.
Trochę go przeprojektowałem i teraz będzie robiony (cały pokład) według poniższego rysunku. Mam nadzieje, ze grubych błędów już nie ma. Jeśli jednak są, to bardzo proszę o dalsze uwagi.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Większy obraz mozna zobaczyc tutaj:
http://picasaweb.google.com/kwojcik57/HMS_Alert_1777?authkey=Gv1sRgCMKfgNaj7PiBRA#5378410516756886290
Trochę go przeprojektowałem i teraz będzie robiony (cały pokład) według poniższego rysunku. Mam nadzieje, ze grubych błędów już nie ma. Jeśli jednak są, to bardzo proszę o dalsze uwagi.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Większy obraz mozna zobaczyc tutaj:
http://picasaweb.google.com/kwojcik57/HMS_Alert_1777?authkey=Gv1sRgCMKfgNaj7PiBRA#5378410516756886290
- krzwoj
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Kolejny HMS Alert 1777
Witam,
czy moglibyście doradzić, który ze sposobów wykonania widocznej części pokładu (głównie chodzi mi o rozwiązanie listwy na dziobie) będzie bardziej zbliżony do ówczesnych rozwiązań lub po prostu lepszy?
Z góry bardzo dziękuję za wszystkie sugestie.
Wersje powiększoną można zobaczyć tutaj:
http://picasaweb.google.com/kwojcik57/HMS_Alert_1777?authkey=Gv1sRgCMKfgNaj7PiBRA#5378642021594112546
czy moglibyście doradzić, który ze sposobów wykonania widocznej części pokładu (głównie chodzi mi o rozwiązanie listwy na dziobie) będzie bardziej zbliżony do ówczesnych rozwiązań lub po prostu lepszy?
Z góry bardzo dziękuję za wszystkie sugestie.

Wersje powiększoną można zobaczyć tutaj:
http://picasaweb.google.com/kwojcik57/HMS_Alert_1777?authkey=Gv1sRgCMKfgNaj7PiBRA#5378642021594112546
- krzwoj
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Kolejny HMS Alert 1777
Witam serdecznie,
Trochę dużo czasu upłynęło ale prace powoli, nawet bardzo powoli, posuwają się naprzód.
Pokład zrobiony – zdjęcia pokazują kilka kroków pośrednich:
kołkowanie pokładu:
i wreszcie pokład gotowy:
i zamontowany:
i tak w końcu doszedłem do drugiego poszycia:
Zaczęte nadburcia wewnętrzne:
W międzyczasie przymierzyłem się jeszcze do stępki i stewy dziobowej i rufowej. Próbuję zrobić te elementy z listew czereśni amerykańskiej:
I tutaj zaciąłem się na dobre i proszę Was o pomoc. W moim zestawie jest następująca dalsza kolejność:
trzecie poszycie,
stępka,
stewy, pawęż.
Wiem, ze jest to złe, jako ze najpierw powinno się poszywać burty a dopiero potem pawęż - ale co zrobić w takim razie ze stewa rufowa - powinienem ja montować teraz, przed trzecim (ostatnim poszyciem, z forniru czereśni) czy tez po?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie w tej i w kazdej innej kwestii :-).
Trochę dużo czasu upłynęło ale prace powoli, nawet bardzo powoli, posuwają się naprzód.
Pokład zrobiony – zdjęcia pokazują kilka kroków pośrednich:


kołkowanie pokładu:






i wreszcie pokład gotowy:

i zamontowany:



i tak w końcu doszedłem do drugiego poszycia:



Zaczęte nadburcia wewnętrzne:


W międzyczasie przymierzyłem się jeszcze do stępki i stewy dziobowej i rufowej. Próbuję zrobić te elementy z listew czereśni amerykańskiej:

I tutaj zaciąłem się na dobre i proszę Was o pomoc. W moim zestawie jest następująca dalsza kolejność:
trzecie poszycie,
stępka,
stewy, pawęż.
Wiem, ze jest to złe, jako ze najpierw powinno się poszywać burty a dopiero potem pawęż - ale co zrobić w takim razie ze stewa rufowa - powinienem ja montować teraz, przed trzecim (ostatnim poszyciem, z forniru czereśni) czy tez po?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie w tej i w kazdej innej kwestii :-).
- Slawek Kromer
- Posty: 962
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Kolejny HMS Alert 1777
niestety ale jesteś w błędzie Pierw się robi pawęż a dopiero poszycie zewnętrzne
- krzwoj
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Kolejny HMS Alert 1777
Sławek Kromer napisał:
Przepraszam bardzo, pomyliłem się - naturalnie, ze najpierw pawęż a później burty - w instrukcji jest odwrotnie. Bardziej natomiast interesuje mnie, w którym momencie montować stewę rufowa?
niestety ale jesteś w błędzie Pierw się robi pawęż a dopiero poszycie zewnętrzne
Przepraszam bardzo, pomyliłem się - naturalnie, ze najpierw pawęż a później burty - w instrukcji jest odwrotnie. Bardziej natomiast interesuje mnie, w którym momencie montować stewę rufowa?
- krzwoj
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Kolejny HMS Alert 1777
Skłaniam się do tego - żeby najpierw wkleić stępkę i obie stewy, następnie zrobić poszycie pawęzy a na końcu właściwe poszycie burt. W takim jednak wypadku deski poszycia pawęży będą dochodziły do stewy rufowej po obu jej stronach. I to mnie zastanowiło - czy powinno być właśnie tak, czy też deski poszycia pawęży powinny być ułożone pod stewa rufowa. Byłby ktoś z Was tak miły i wypowiedział się w tej sprawie?


- kagra
- Posty: 1095
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Kolejny HMS Alert 1777
Stępka i stewy stanowią integralną część szkieletu.Poszycie wypełnia szkielet i taka jest prawidłowa kolejność.Chociaż w modelach bywa różnie,niemniej rozumowanie Twoje jest słuszne.
Pozdrawiam.Kazimierz
Skłaniam się do tego - żeby najpierw wkleić stępkę i obie stewy, następnie zrobić poszycie pawęzy a na końcu właściwe poszycie burt.
Pozdrawiam.Kazimierz