Arturze, dzięki za odpowiedź, to własnie z tego powodu, że w większości jednostek "dużych" ster jest prawie taki szeroki jak stępka zadałem to pytanie. Jednakże posiadam dosyć dokładne rzuty, czy też rysunki jak kto woli, na których jasno stoi że:
A więc góra już z żelazem ma 40 mm a dół, czyli gołe dechy ma 35 mm. W zadanej skali czyli 1/36 program Adama Lasko, znanego dalej jako Oksal podaje że 35 mm to 0,9 mm a 40 mm to 1,2 mm. Czyli byłbym jak to mówią jak w pysk strzelił. I co mam z tym fantem zrobić?
Chyba że jest na forum jakiś volksdeutch czy jakikolwiek inny coby przetłumaczył co to znaczy:
depplung
oraz
versingen (?) auf
niby mały stateczek, a pierdzielenia się ile..
edit
okazuje się że to depplung to jednak dopplung, co by znaczyło że podwójnie. I teraz w zależności od interpretacji, całość z okuciem z obu stron to 40 mm, albo okucie z obu stron ma razem 40 mm plus grubość steru. Nie chce mi się wierzyć, że ster miał grubość 10 cm na takiej małej łódeczce...
edit
a jak już ktoś chciałby pomóc, to jeszcze nie wiem, jak zamocowany był ten ster na dole. Bo do góry widzę "gwoździa" od zawiasu, ale na dole?
Panowie, wybaczcie głupie pytania, ale ja z nizin jestem, a może tylko na wczasach oglądam popijając piwko na plaży...