Adam na avatarze są krople żołądkowe...
A relację robię dla tych co już Dżonkę zbudowali.
Etap 14. Listwy pokładowe i fornirowanie pokładu.
Następna łatwa metoda cięcia listew. Odmierzam linijką i docinam.
Potem delikatne maźnięcie markerem i można przyklejać.
Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Etap 15. Szczegóły fornirowania pokładu.
Pokład jest fornirowany fornirem brzozowym.
Aby prosto wkleić poprzeczną listwę pokładu, docinam listwy pokładu poprzecznie po przyklejeniu.
Dzięki temu potem jest dopasowana na styk.
Można by też dociąć waterwaya ale i tak tego nie było by widać po zakryciu górnym pokładem.
Pokład jest fornirowany fornirem brzozowym.
Aby prosto wkleić poprzeczną listwę pokładu, docinam listwy pokładu poprzecznie po przyklejeniu.
Dzięki temu potem jest dopasowana na styk.
Można by też dociąć waterwaya ale i tak tego nie było by widać po zakryciu górnym pokładem.
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Etap 16. Oklejanie fornirem cd.
Wklejki fornirowe w miejscu mocowania masztów.
Do cięcia pod kątem 45 stopni doskonale nadaje się mata OLFA
Wklejki fornirowe w miejscu mocowania masztów.
Do cięcia pod kątem 45 stopni doskonale nadaje się mata OLFA
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Etap 17. Wycięcie i przyklejenie burt.
Burty wycinamy zgodnie z szablonem a potem dopasowujemy do szkieletu.
Doszlifowujemy tu i ówdzie a potem "łapiemy" klejem CA w kilku punktach.
W ewentualne szparki między burtą i pokładem wciskamy Pattex Ekspress.
Aby burty wkleiły sie bez zwichrowania należy założyć i lekko "przyłapać" CA
pokład środkowy i górny pokład dziobowy. Po wyschnięciu trzeba je odkleić
aby pofornirować wnętrza burt.
Burty wycinamy zgodnie z szablonem a potem dopasowujemy do szkieletu.
Doszlifowujemy tu i ówdzie a potem "łapiemy" klejem CA w kilku punktach.
W ewentualne szparki między burtą i pokładem wciskamy Pattex Ekspress.
Aby burty wkleiły sie bez zwichrowania należy założyć i lekko "przyłapać" CA
pokład środkowy i górny pokład dziobowy. Po wyschnięciu trzeba je odkleić
aby pofornirować wnętrza burt.
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Etap 18. Fornirowanie wewnętrznych części burt.
Zrobiłem to uproszczona metodą polegającą na fornirowaniu nie całymi plankami,
a częściami. Jest to bardzo łatwa metoda.
Można fornirować prostymi odcinkami pasków forniru.
Łączenie będą przykryte listwami wzmacniającymi będącymi
imitacją przedłużenie wręg.
Niedokładności szerokości listew na dziobie wynikły z pomyłki,
przyklejona została szersza listew. Nie ma to znaczenia bo całość
będzie przykryta pokładem i niewidoczna.
Aczkolwiek trzeba starać się unikać takich pomyłek.
Szczeliny na styku planek burtowych są celowe, lepiej będzie trzymać wzmocnienie.
Zrobiłem to uproszczona metodą polegającą na fornirowaniu nie całymi plankami,
a częściami. Jest to bardzo łatwa metoda.
Można fornirować prostymi odcinkami pasków forniru.
Łączenie będą przykryte listwami wzmacniającymi będącymi
imitacją przedłużenie wręg.
Niedokładności szerokości listew na dziobie wynikły z pomyłki,
przyklejona została szersza listew. Nie ma to znaczenia bo całość
będzie przykryta pokładem i niewidoczna.
Aczkolwiek trzeba starać się unikać takich pomyłek.
Szczeliny na styku planek burtowych są celowe, lepiej będzie trzymać wzmocnienie.
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Etap 19. Wycięcie otworów w burtach.
Wycinamy podkładając z przeciwnej strony kawałek 2 mm kartonu
i dziobiemy nożykiem aż wyleci dekielek z otworu.
Potem szlifujemy papierem ściernym nawiniętym na ... coś okrągłego o odpowiedniej średnicy.
Fornirujemy też krawędzie włazu 2mm paskami forniru.
Wycinamy podkładając z przeciwnej strony kawałek 2 mm kartonu
i dziobiemy nożykiem aż wyleci dekielek z otworu.
Potem szlifujemy papierem ściernym nawiniętym na ... coś okrągłego o odpowiedniej średnicy.
Fornirujemy też krawędzie włazu 2mm paskami forniru.
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Etap 20. Wklejenie pokładów.
Pokład rufowy jest zbyt wiotki przy tej skali, dlatego został wzmocnony
listwą dociętą do kształtu pokładu. Listwa została docięta nożykiem
i doszlifowana papierem ściernym.
Ostatnie 3 fotki pokazują stan modelu po wklejeniu pokładów.
Teraz dopiero powinienem dociąć piankę, bo tak to trzeba uważać aby jej nie powciskać.
Pokład rufowy jest zbyt wiotki przy tej skali, dlatego został wzmocnony
listwą dociętą do kształtu pokładu. Listwa została docięta nożykiem
i doszlifowana papierem ściernym.
Ostatnie 3 fotki pokazują stan modelu po wklejeniu pokładów.
Teraz dopiero powinienem dociąć piankę, bo tak to trzeba uważać aby jej nie powciskać.
- MarcinB
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 mar 2011, 17:29
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Zabójcze tępo Romku
Ja od jakiś 4-5 dni wycinam szkielet moje SM i jestem w połowie;p Świetna relacja, śledzę na bieżąco.
Pozdrawiam
Marcin

Pozdrawiam
Marcin
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
- Michal87
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 sie 2011, 16:40
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Bardzo mi sie podoba Panie Romku sposob w jaki prowadzi Pan relacje, profesjonalna robota