Kliper Dos Amigos 1/53
: 13 maja 2016, 17:00
A więc postaram się przeprowadzić moją pierwszą relację z budowy mojego drugiego w życiu modelu żaglowca. Mam nadzieję że będę sumienny.
W internecie można znaleźć poniższy krótki opis historii żaglowca:
"Dos Amigos" był kliprem do przewozu niewolników, jednym z wielu słynnych zbudowanych na początku XIX wieku w Baltimore. Statek był smukły, zwinny i bardzo szybki. Kadłub pomalowany był na czarno, aby ułatwić ukrycie jednostki wśród wybrzeży Afryki, po tym jak niewolnictwo zostało zniesione. Kadłub był skonstruowany tak, aby między pokładami trzymać niewolników przewożonych z Afryki na Kubę. Ostatni rejs w roli statku do przewozu niewolników odbył się w 1830 roku. 13 lipca, "Dos Amigos" wypłynął z portu Havana wraz z 34-osobową załogą, 16 karabinami, 15 pistoletami i karonadą na pokładzie. Podczas tej podróży, żaglowiec został przejęty przez brytyjski bryg HMS "Black Joke" wraz z 567 porwanymi Afrykańczykami na pokładzie. Od tej pory statek służył pod nazwą "Fair Rosamond" i patrolował wody Kuby aż do końca służby w 1843 roku.
Wybrałem ten żaglowiec ponieważ moim zdaniem posiada bardzo efektowne i eleganckie ożaglowanie, nie może się nie podobać. Ponieważ wolę aby stał u mnie w domu pod banderą jej Królewskiej Mości, spróbuję wykonać go jako Fair Rosamound. Nie wiem, przynajmniej jeszcze, czy poza banderą coś się w jego wyglądzie po przejęciu przez Anglików zmieniło.
Poniżej zamieszczam zdjęcie pudełka jakie do mnie przyszło.
Wyciąłem stępkę i tu pojawia się moje pierwsze pytanie. Podobnie jak w przypadku mojego pierwszego modelu, okazało się że stępka jest krzywa. Poprzednio po różnych próbach prostowania nieudanych kupiłem sklejkę i wyciąłem ją od nowa. Teraz nie jest aż tak źle ale jednak. Spójrzcie na zdjęcie i podpowiedzcie mi czy mam tą też wyciąć od nowa czy przesadzam i tą drobną krzywiznę zniweluję po przyklejeniu pokładu? Czy w każdym modelu są krzywe stępki czy mam pecha?
W internecie można znaleźć poniższy krótki opis historii żaglowca:
"Dos Amigos" był kliprem do przewozu niewolników, jednym z wielu słynnych zbudowanych na początku XIX wieku w Baltimore. Statek był smukły, zwinny i bardzo szybki. Kadłub pomalowany był na czarno, aby ułatwić ukrycie jednostki wśród wybrzeży Afryki, po tym jak niewolnictwo zostało zniesione. Kadłub był skonstruowany tak, aby między pokładami trzymać niewolników przewożonych z Afryki na Kubę. Ostatni rejs w roli statku do przewozu niewolników odbył się w 1830 roku. 13 lipca, "Dos Amigos" wypłynął z portu Havana wraz z 34-osobową załogą, 16 karabinami, 15 pistoletami i karonadą na pokładzie. Podczas tej podróży, żaglowiec został przejęty przez brytyjski bryg HMS "Black Joke" wraz z 567 porwanymi Afrykańczykami na pokładzie. Od tej pory statek służył pod nazwą "Fair Rosamond" i patrolował wody Kuby aż do końca służby w 1843 roku.
Wybrałem ten żaglowiec ponieważ moim zdaniem posiada bardzo efektowne i eleganckie ożaglowanie, nie może się nie podobać. Ponieważ wolę aby stał u mnie w domu pod banderą jej Królewskiej Mości, spróbuję wykonać go jako Fair Rosamound. Nie wiem, przynajmniej jeszcze, czy poza banderą coś się w jego wyglądzie po przejęciu przez Anglików zmieniło.
Poniżej zamieszczam zdjęcie pudełka jakie do mnie przyszło.
Wyciąłem stępkę i tu pojawia się moje pierwsze pytanie. Podobnie jak w przypadku mojego pierwszego modelu, okazało się że stępka jest krzywa. Poprzednio po różnych próbach prostowania nieudanych kupiłem sklejkę i wyciąłem ją od nowa. Teraz nie jest aż tak źle ale jednak. Spójrzcie na zdjęcie i podpowiedzcie mi czy mam tą też wyciąć od nowa czy przesadzam i tą drobną krzywiznę zniweluję po przyklejeniu pokładu? Czy w każdym modelu są krzywe stępki czy mam pecha?