Nie patrz na te tyczki lezace na gretingach - to rzeczywiscie wydaje sie byc ekspozycja dla zwiedzajacych. Patrz na miejsca gdzie stoja dziala i wyzej nich - widac tam popodwieszane na belkach owe oprzyrzadowanie dzial. Przesuwaj na 360 st. panoramie wcisnietą myszką w prawo i lewo...
A jak bylo dla dzial na gornych pokladach, tego nie wiem. Moze skladowano je obok, wzdluz dzial?
Działo okrętowe 1:10
- ryszardw
- Posty: 922
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Działo okrętowe 1:10
Rzeczywiście osprzęt jest podwieszony pod sufitem i to jest logiczne .Jest pod ręką i nie przeszkadza w ruchu .Jak na górnym pokładzie nie jest jasne .R
- gdas
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Działo okrętowe 1:10
Witam
Też mnie zaciekawił gdzie składowano osprzęt na górnych pokładach więc postanowiłem się spytać pana Krzysztofa Gerlacha , oto odpowiedź :
Radzono sobie wykorzystując te powierzchnie, które zostały, czyli pokład, lawety i nadburcie. Wiadra z wodą stały i tak na pokładzie między działami, długie elementy (jak sztywne wyciory lub szufle) można było mocować do nadburcia pod furtą (tam gdzie koła lawety nie sięgały), krótsze części wzdłużnie pod lawetami - kiedy się dało - i obok nich, kiedy pod spód nie wchodziły. Rozmaite worki i pojemniki zawieszano na hakach umieszczonych w nadburciu na prawo i lewo od furty. Nie było jednolitej i obowiązującej wszystkich metody.
Pozdrawiam,
Krzysztof Gerlach
Też mnie zaciekawił gdzie składowano osprzęt na górnych pokładach więc postanowiłem się spytać pana Krzysztofa Gerlacha , oto odpowiedź :
Radzono sobie wykorzystując te powierzchnie, które zostały, czyli pokład, lawety i nadburcie. Wiadra z wodą stały i tak na pokładzie między działami, długie elementy (jak sztywne wyciory lub szufle) można było mocować do nadburcia pod furtą (tam gdzie koła lawety nie sięgały), krótsze części wzdłużnie pod lawetami - kiedy się dało - i obok nich, kiedy pod spód nie wchodziły. Rozmaite worki i pojemniki zawieszano na hakach umieszczonych w nadburciu na prawo i lewo od furty. Nie było jednolitej i obowiązującej wszystkich metody.
Pozdrawiam,
Krzysztof Gerlach
- ryszardw
- Posty: 922
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Działo okrętowe 1:10
Pan Gerlach jest autorytetem i na pewno zgłębił temat .Nie pomyślałem o tym by wejść na jego forum .Dzięki .R
- TomekA
- Posty: 502
- Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04
Re: Działo okrętowe 1:10
Tu masz przyklady, jak skladowano osprzet do dzial podwieszony do burt na gornych (wierzchnich) pokladach. Widac tam te tyczki, tzw. sponge, rammer i worm (polskich nazw nie znam).
Ostatnio zmieniony 02 lis 2022, 05:30 przez TomekA, łącznie zmieniany 1 raz.
- TomekA
- Posty: 502
- Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04
Re: Działo okrętowe 1:10
A tu masz dwa moje zdjecia na przykladzie USS Constitution w Bostonie. Widac tam tylko te "lebki" od worma i rammera przy burcie, widocznie - mysle - nasadzano je na tyczke w zaleznosci od potrzeby chwili... Bo samych tyczek tu nie widac.
- ryszardw
- Posty: 922
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Działo okrętowe 1:10
Tomek wielkie dzięki .Wszystko jasne .Pozdr,R
- ryszardw
- Posty: 922
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Działo okrętowe 1:10
Stanowisko skończone .Wydaje się że wyposażyłem w większość osprzętu .Nie bardzo wiem jak wygląda ładunek , worek i kula .Beczki klejone z dębowych klepek .Nie mam pomysłu co dalej .R
- sferoida
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 lut 2018, 20:27
Re: Działo okrętowe 1:10
Super. Wspominałem, że pomysł chciałbym powielić. Teraz chcę jeszcze bardziej. Gratulacje
pozdrawiam Radek
- Konrad86
- Posty: 84
- Rejestracja: 11 cze 2014, 08:00
- Lokalizacja: {"name":"Cardenden","desc":"Cardenden,Fife,GB-FIF,Szkocja,GB-SCT,KY5 0BN,Wielka Brytania,gb","lat":"56.1461978","lng":"-
Re: Działo okrętowe 1:10
Wygląda niesamowicie ! Gratulację!
Dżonka [url] https://www.koga.net.pl/forum/530/47706.html?start=10[/url]
Karl und Marie
Karl und Marie