Zrób tak, jak pisze Antosiek: jeden silnik i przekładnia na dwie śruby. Tym bardziej że masz chyba jeden regulator.
Pozdrawiam
Piotr
Polski ścigacz o.p. 1:25 - RC
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Odp:Polski ścigacz o.p. 1:25 - RC
Witam
Drobna rada co do napędu, te dwa silniki [ tak jak na zdjęciu chyba "380"] połącz równolegle i przeciw bieżnie [ powinna być lewa i prawa śruba] Jesli masz śruby jednakowe model zawsze będzie skęcał w jedną stronę [ momenty śrub się nałożą] i bardzo ciężko będzie pływać prosto, a przy płynięciu wstecz - model będzie miął narastającą tędęcję do gwałtownego pogłębienia skrętu. Nie bardzo wiem co rozumiesz przez "trzystopniowy regulator mechaniczny" jak on ma działać - dopinając skokowo kolejne akumulatory?
Zamiast kombinować z pakietem 14,4V lepiej zrób dwa po 7.2v i zapomnij o łączeniu pakietu szeregowo-równolegle - zawsze szeregowo!!. bo Ci ten wynalazek zaraz "padnie'! Jesze do śrub - te ktore pokazałeś na zdjęciu [ stary wzór Graupnera] mają za mały skok trzeba go zwiększyć [ szklanka z gorącą wodą , szblon i już] bo bedzie tylko Ci się gotowało pod modelem a do tyłu to prawie nie będzie płynął. Wracając do sugestii zrobiena przekładni na dwie śruby i jeden silnik do jest dobre rozwiązanie ale te silniki którymi dysponujesz są za małe do takiego rozwiązania.
Pozdrawiam
Michał
Drobna rada co do napędu, te dwa silniki [ tak jak na zdjęciu chyba "380"] połącz równolegle i przeciw bieżnie [ powinna być lewa i prawa śruba] Jesli masz śruby jednakowe model zawsze będzie skęcał w jedną stronę [ momenty śrub się nałożą] i bardzo ciężko będzie pływać prosto, a przy płynięciu wstecz - model będzie miął narastającą tędęcję do gwałtownego pogłębienia skrętu. Nie bardzo wiem co rozumiesz przez "trzystopniowy regulator mechaniczny" jak on ma działać - dopinając skokowo kolejne akumulatory?
Zamiast kombinować z pakietem 14,4V lepiej zrób dwa po 7.2v i zapomnij o łączeniu pakietu szeregowo-równolegle - zawsze szeregowo!!. bo Ci ten wynalazek zaraz "padnie'! Jesze do śrub - te ktore pokazałeś na zdjęciu [ stary wzór Graupnera] mają za mały skok trzeba go zwiększyć [ szklanka z gorącą wodą , szblon i już] bo bedzie tylko Ci się gotowało pod modelem a do tyłu to prawie nie będzie płynął. Wracając do sugestii zrobiena przekładni na dwie śruby i jeden silnik do jest dobre rozwiązanie ale te silniki którymi dysponujesz są za małe do takiego rozwiązania.
Pozdrawiam
Michał
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Odp:Polski ścigacz o.p. 1:25 - RC
Witam
Adminie lub Moderatorze coś pochrzaniłem i wysłałem post dwa razy - usuń ten jesli możesz.
Pozdrawiam
Michał
Adminie lub Moderatorze coś pochrzaniłem i wysłałem post dwa razy - usuń ten jesli możesz.
Pozdrawiam
Michał
- lesiu117
- Posty: 220
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Odp:Polski ścigacz o.p. 1:25 - RC
Elektryczny model monstera mial naped 2silnikowy zasilany 2ma pakietami. Z owego modelu moglbys co nieco podpatrzyc :) Model to Traxxas E-MAXX
Znaojmy bedzie na gg to jak chcesz to podpytam i poprosze o jakies fotki dotyczace polaczen w nim bo akurat go ma :) pozdro



Znaojmy bedzie na gg to jak chcesz to podpytam i poprosze o jakies fotki dotyczace polaczen w nim bo akurat go ma :) pozdro
w stoczni:
Bismarck
Bismarck
- Irek350
- Posty: 137
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Pozna\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
O:Odp:Polski ścigacz o.p. 1:25 - RC
Nie no chłopaki, trochę się orientuję w zasadach napędu, kilka jednostek zwodowałem w swoim życiu. ;)
Silniki są co prawda małe, ale zapewniam, że zrobiłem test "ciągu" (w umywalce :laugh: ) i na pewno będzie wystarczający. W końcu nie buduję ślizgacza. Brałem pod uwagę napęd z jednym silnikiem, ale przekładnie musiały by być co najmniej dwustopniowe, gdyż silniki są dość nisko mocowane, a odległość między nimi wynosi ok. 7,5cm. Pozatym dążę do minimalizacji kosztów, bo w stoczni jest jeszcze jeden okręt do roboty :(
Co do pytania o regulator mechaniczny, to składa się z przełącznika obrotowego który jest napędzany serwomechanizmem, a do jego wyprowadzeń są podłączone rezystory, które ograniczają napięcie zasilające silniki, wychylenie drążka gazu powoduje obrót przełącznika i włączenie w obwód zasilania silników poszczególnych rezystorów. W przyszłości jak finanse pozwolą to wymienię go na elektroniczny.
Ps.
Lesiu, mam podobną zabawkę jak ta wyżej, ale nazywa się T-MAXX ;)
Silniki są co prawda małe, ale zapewniam, że zrobiłem test "ciągu" (w umywalce :laugh: ) i na pewno będzie wystarczający. W końcu nie buduję ślizgacza. Brałem pod uwagę napęd z jednym silnikiem, ale przekładnie musiały by być co najmniej dwustopniowe, gdyż silniki są dość nisko mocowane, a odległość między nimi wynosi ok. 7,5cm. Pozatym dążę do minimalizacji kosztów, bo w stoczni jest jeszcze jeden okręt do roboty :(
Co do pytania o regulator mechaniczny, to składa się z przełącznika obrotowego który jest napędzany serwomechanizmem, a do jego wyprowadzeń są podłączone rezystory, które ograniczają napięcie zasilające silniki, wychylenie drążka gazu powoduje obrót przełącznika i włączenie w obwód zasilania silników poszczególnych rezystorów. W przyszłości jak finanse pozwolą to wymienię go na elektroniczny.
Ps.
Lesiu, mam podobną zabawkę jak ta wyżej, ale nazywa się T-MAXX ;)
- Irek350
- Posty: 137
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Pozna\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
O:Odp:Polski ścigacz o.p. 1:25 - RC
proszę usunąć ten post, zdublował się.
- lesiu117
- Posty: 220
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Odp:Polski ścigacz o.p. 1:25 - RC
HEHE Tylk oze T-MAXX jest na Nitro :P a E-MAXX elektryk zasilany 2ma pakietami 7.2V gdyz ma 2 silniki :P I dlatego wspomnialem bo jest podobienstwo :)
w stoczni:
Bismarck
Bismarck