Tak , wzmocnienie na pewno nie zaszkodzi :)
powiedz mi tylko jaki wymiar miał materiał w miejscu strzałki ?
Ale patrząc na rysunek i porównując do Twoich zdjęć
szacuję że maksimum jakieś 2,5-3 mm ?!
K&M Romek Cz.I.Kadlub
- Marecki
- Posty: 377
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Odp:Re:Rufa K&M (RomekS)
To jest trojkat o przyprostokatnych odpowiednio ok 4 mm i 2 mm.
Akurat wregi dziobowe sa w tych miejscach szlifowane prawie na trojkat....
Biorac pod uwage trojwarstwowa sklejke dosc podlej jakosci, wrega powyzej pokladu "ledwo sie trzymala"
W przypadku wreg ze sklejki lepszej takie problemy nie beda wystepowac.
Tak wiec duzo zalezy jaka masz sklejka na wregi.
Jezeli jest to wielowarstwowa sklejka lotnicza to zlamanie raczej nie grozi.
W przypadku trojwarstwoej 4 mm jak w K&M niestety trzeba wzmacniac.
:)
Akurat wregi dziobowe sa w tych miejscach szlifowane prawie na trojkat....
Biorac pod uwage trojwarstwowa sklejke dosc podlej jakosci, wrega powyzej pokladu "ledwo sie trzymala"
W przypadku wreg ze sklejki lepszej takie problemy nie beda wystepowac.
Tak wiec duzo zalezy jaka masz sklejka na wregi.
Jezeli jest to wielowarstwowa sklejka lotnicza to zlamanie raczej nie grozi.
W przypadku trojwarstwoej 4 mm jak w K&M niestety trzeba wzmacniac.
:)
-
- Posty: 476
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Odp:Re:Rufa K&M (RomekS)
Zauważ Marku, że te kikuty były jeszcze szlifowane, ja miałem dokładnie taki sam problem przy Ninie. Nichcący gdzieś się trąciło ręką, albo w trakcie szlifowania. Przy samym pokrywaniu natomiast nie było żadnych problemów nawet na sucho :)
Myślę, że nagorszym momętem dla szkieletu jest szlifowanie, i tu należy dołożyć szelkich starań i uwagi. Wszyscy w trakcie budowy K&M to potwierdzili :)
co do wzmocnienia to proponuję w jakiś sposób wycięte kawałki wręg przymocować taśmą odpowiednio je klinując. Takie usztywnienie powinno zdać egzamin i łatwo je usuniesz po poszyciu.
Myślę, że nagorszym momętem dla szkieletu jest szlifowanie, i tu należy dołożyć szelkich starań i uwagi. Wszyscy w trakcie budowy K&M to potwierdzili :)
co do wzmocnienia to proponuję w jakiś sposób wycięte kawałki wręg przymocować taśmą odpowiednio je klinując. Takie usztywnienie powinno zdać egzamin i łatwo je usuniesz po poszyciu.
- Marecki
- Posty: 377
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Odp:Re:Rufa K&M (RomekS)
Czyli dużo się nie pomyliłem co do wymiarów :)
Odnośnie wzmocnienia to mam podobne przemyślenia
No, zobaczymy co mi z tego wyjdzie :)
Odnośnie wzmocnienia to mam podobne przemyślenia
No, zobaczymy co mi z tego wyjdzie :)
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Odp:Re:Rufa K&M (RomekS)
Marecki napisał:
Wyjdzie piekny model Marku, trzymam kciuki :) :)
No coz ja dalej pcham K&M do przodu ..:unsure:
Fotki ze wzmocnieniami burt.

...
No, zobaczymy co mi z tego wyjdzie :)
Wyjdzie piekny model Marku, trzymam kciuki :) :)
No coz ja dalej pcham K&M do przodu ..:unsure:
Fotki ze wzmocnieniami burt.


- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Odp:Re:Rufa K&M (RomekS)
Przykleilem listwy pokladowe w taki sposob aby latwo bylo potem przymocowac listwy pionowe.
Tzn. przykleilem je tylko do wzmocnien aby zostawic miejsce na listewki 2 mm.
Mysle ze jest to dobry sposob.
Rozmiesczenie robie z malo dokladnych planow K&M
Oj przydaloby sie rozmiesczenie elementow na pokladzie.:unsure:
Tak to musze wszystko przeliczac
z malego obrazka na duzy model.
Jednak plany to podstawa :blink:
:) :)

Tzn. przykleilem je tylko do wzmocnien aby zostawic miejsce na listewki 2 mm.
Mysle ze jest to dobry sposob.
Rozmiesczenie robie z malo dokladnych planow K&M
Oj przydaloby sie rozmiesczenie elementow na pokladzie.:unsure:
Tak to musze wszystko przeliczac
z malego obrazka na duzy model.
Jednak plany to podstawa :blink:
:) :)



- krzychkam
- Posty: 187
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Bia\u0142ystok","desc":"","lat":"","lng":""}
Odp:Re:Rufa K&M (RomekS)
Witam :)
RomekS napisał:
I bardzo dobrze !!! ;)
Pchaj Romku - bo warto - fajnie Ci to "pchanie" wychodzi ;) :laugh:
RomekS napisał:
... No coz ja dalej pcham K&M do przodu ..:unsure: ...
I bardzo dobrze !!! ;)
Pchaj Romku - bo warto - fajnie Ci to "pchanie" wychodzi ;) :laugh:
- Marecki
- Posty: 377
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Odp:Re:Rufa K&M (RomekS)
Romku !
Bardzo ładnie i czysto idzie Ci praca przy modelu !
Mam drobne pytanie techniczne :
RomekS napisał:
Czy ten element będzie przenosił jakieś obciążenia ? (przywiązane linki, itd...)
a jeżeli tak to może warto by wzmocnić go takim dodatkowym kołeczkiem :

Bardzo ładnie i czysto idzie Ci praca przy modelu !
Mam drobne pytanie techniczne :
RomekS napisał:
Czy ten element będzie przenosił jakieś obciążenia ? (przywiązane linki, itd...)
a jeżeli tak to może warto by wzmocnić go takim dodatkowym kołeczkiem :

- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Odp:Re:Rufa K&M (RomekS)
Dzieki Krzysku i Marku,
staram sie nie popelniac bledow ,ktore juz popelnilem.
Duzo razy mierze zanim przykleje ( kiedys od razu kleilem aby zobaczyc szybko efekt ....)
Nie robie nic na sile. bo potem to i tak to "wylazi" , uzywam lupy bo widac niedorobki ( 2,5 raza wieksze)
Najczesciej uzywanym narzedziem jest papier scierny naklejony na roznego rodzaju kolki i drewienka.
No i kombinuje (najgorzej jest "przekombinowac" ):blink:
kadlub najchetniej zaczalbym jeszcze raz z dobrych listewek....
robie duzo fotek bo wiem ze one najlepiej pomoga kolegom budujacym K&M.
W miejscu tego koleczka konczy sie (lub zaczyna) bukszpryt.
Koleczek jest zamocowany na kolek z patyczka od szaszlyka (ok 2,5 mm)
Takim samym jakie sa w stewach i kolkach burtowych.
jakby ktos mial fotki jak takie bukszpryty wygladaly przy kolku,
bo nie mam pojecia czy koncowke bukszprytu dopasowac do kolka czy jest jakas objemka :dry:
No i jak w praktyce wygladaja te kolki , chodzi o naciecia ...
......
na planach (tych moich) nic nie ma ..
Jest tylko zapadka do kabestanu (czy tez lepiej windy kotwicznej).
staram sie nie popelniac bledow ,ktore juz popelnilem.
Duzo razy mierze zanim przykleje ( kiedys od razu kleilem aby zobaczyc szybko efekt ....)
Nie robie nic na sile. bo potem to i tak to "wylazi" , uzywam lupy bo widac niedorobki ( 2,5 raza wieksze)
Najczesciej uzywanym narzedziem jest papier scierny naklejony na roznego rodzaju kolki i drewienka.
No i kombinuje (najgorzej jest "przekombinowac" ):blink:
kadlub najchetniej zaczalbym jeszcze raz z dobrych listewek....
robie duzo fotek bo wiem ze one najlepiej pomoga kolegom budujacym K&M.
W miejscu tego koleczka konczy sie (lub zaczyna) bukszpryt.
Koleczek jest zamocowany na kolek z patyczka od szaszlyka (ok 2,5 mm)
Takim samym jakie sa w stewach i kolkach burtowych.
jakby ktos mial fotki jak takie bukszpryty wygladaly przy kolku,
bo nie mam pojecia czy koncowke bukszprytu dopasowac do kolka czy jest jakas objemka :dry:
No i jak w praktyce wygladaja te kolki , chodzi o naciecia ...
......
na planach (tych moich) nic nie ma ..
Jest tylko zapadka do kabestanu (czy tez lepiej windy kotwicznej).
- Zbyszek
- Posty: 997
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Odp:Re:Rufa K&M (RomekS)
No trochę mnie tu nie było a normalnie robota zasuwa aż miło.
Romku bez dokładnych planów to możemy się krótko mówiąc ........:P
Trzeba by przycisnąć kolegę Jerrego o pozostałe rysunki.
Bo my sobie jakoś poradzimy z tymi planami co mamy ściągnięte ale pozostali.
Trzeba przyznać że wyrasta nam niezły mistrzuniu.
:woohoo:
Romku bez dokładnych planów to możemy się krótko mówiąc ........:P
Trzeba by przycisnąć kolegę Jerrego o pozostałe rysunki.
Bo my sobie jakoś poradzimy z tymi planami co mamy ściągnięte ale pozostali.
Trzeba przyznać że wyrasta nam niezły mistrzuniu.
:woohoo:
Pozdrawiam!!!