Szukam informacji o "VOC Amsterdam"

Tu mozna narzekać i pisać o sprawach nie związanych z tematami forów
ODPOWIEDZ
zimon
Posty: 101
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Szukam informacji o \"VOC Amsterdam\"

Post autor: zimon »

Witajcie
szukam wszelkich informacji na temat: "VOC Amsterdam"
póki co znalazłem krótkie info o tym statku na:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amsterdam_(VOC_ship)
http://www.vocsite.nl/schepen/detail.html?id=10038
oraz zdjęcia na Google :) jeśli ktoś posiada jakieś inne informacje, plany lub cokolwiek...
z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
"Ogłada przychodzi z miast, mądrość z pustyni"
zimoni@wp.pl
Awatar użytkownika
smok
Posty: 145
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"polska leszno","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Szukam informacji o \"VOC Amsterdam\"

Post autor: smok »

B)Amsterdam - 1748
Funkcje


Zdjęcie: I. Las, Wageningen
Typ statku Indiaman
Budownictwo zbudowane w stoczni w Amsterdamie
Używane wykorzystywane przez LZO od 1748 do 26/01/1749 (rozbity, Hastings)
Długość 160 stóp
Ładowność 575 obciążeniu (1150 t)
Uzbrojenie 54 dział

Opis

W swojej pierwszej podróży do Batavia on November 15, 1748 w Amsterdamie izba odstąpiła od Texel, ale musiał wrócić Texel na wiatr, dokąd przybyli 19 listopada ponownie. 21. wziął połowę próby także nie, a statek wrócił do 6 grudnia Texel. Stycznia 8, 1749, wraz ze statkiem "s House Manpad, National Savings Trybunał Uno, Hart obóz i Elswoudt, po raz trzeci z 335 załóg (203 marynarzy, 127 żołnierzy i 5 osób), żagle. 33-letni William Klump był kapitanem Amsterdamu.

Następnie na początku lat 80. Chodziło o to, replika budynku Indiaman East wkrótce myśli do Amsterdamu. Na tym statku ma rozszerzone badania CNA więcej niż wystarczająco materiału. Office of Naval ir P.H. de Groot, studium wykonalności na zlecenie Urzędu Miejskiego w Amsterdamie. Na tej podstawie Fundacja Buduje East Indiaman Amsterdam (SABO) w 1985 r. wprowadzone nowe Amsterdam stosu. Ponieważ w przyszłości eksploatację statku popełniła pewne ustępstwa. Tak więc statek zbudowany jest z twardego drewna tropikalnego (iroko), ponieważ to drewno jest bardziej odporny na wodę, niż dąb, a wąskie drabiny, której załoga raz wspiął się w górę iw dół, zostały zastąpione przez klatkę schodową. Repliki lub ze względu na ustępstwa więcej pełnym modelu wielkości w Amsterdamie przez zespół kierowany przez 400 wolontariuszy Cees van der Meer cieśle zbudowany. Całkowity koszt projektu wynosi ponad 10 milionów guldenów. Od 1990 r. jest to 45,75 metrów długości statek przycumowany do mola holenderskiego Muzeum Morskiego.

Szczegóły wrak

Perish: 26/01/1749, na trasie Texel - Polska
Położenie: Anglia, Hastings, Bulverhythe (50 ° 50'42)
Cargo Handlu towarami (tkaniny i wino), obciążenie balastowe (cegły i broń), materiałów eksploatacyjnych do LZO w Azji (papier, długopisy, narzędzia itp.) oraz materiałów eksploatacyjnych. Także monety i sztaby srebra o wartości 300.104 guldenów.
Fakty W dniu 9 stycznia pokazał "Amsterdam" wkrótce po jej wyjeździe z Texel na swojej pierwszej podróży do Indii ponownie kotwicy w Downs. W nocy z 10 na 11 stycznia okręt opuścił stamtąd na wycieczkę po kanale. Pierwszy zwrócił się do uczciwej wiatr południowo-zachodni i stał się jednym z najdłuższych i najcięższych burz w Anglii w czasach jak nie przeżył. Na dzień próbował go powoli, mocno statku z ładunkiem na próżno przed wiatrami ryk i mórz surowcem do krzyża. Dnia 23 walczył "Amsterdam" w Pevensey Bay, między Hastings i Beachy Head. W zatoce, jednak był ciężki puchnąć, które nawiedziły steru kawałek na dnie morza. Obecnie stała się steru statek zarzucił kotwicę i tak pozostało kilka dzikich dni depcząc i kołysanie. On niedziela, styczeń 26, 1749 zdecydowano się na plaży statku uruchomić w ten sposób przynajmniej życie załogi i ładunków wartościowych zapisać.
Niemal natychmiast statek zatonął w miękki błota i piasku z plaży. Ta pozostała zawartość kadłuba statku i dobrze utrzymany.
Salvage Komandor-porucznik kapitan William Klump i większość załogi wiedzieli, że bezpieczeństwo i mógł również większość (28 pól) handlowego pieniądze (monety i sztaby srebra, Amsterdam transportowane f300.104, 00) góry. Niefortunny Klump ledwie opuścili statku kiedy pierwszy szabrowników przybył na pokładzie. Zawód Smuggler Anthony Watson poszedł do najbardziej interesująca część łupów off. Wraz ze swoim kumplem, zmusił kapitana kabiny i wziął srebro nadal obecne pamiętać, warte 1200 funtów. Wojska brytyjskie zostały ostatecznie rozmieszczone, aby zatrzymać grabieży. Więcej prób ratowania nie udało się załadować. Ciężki statek handlowy zatonął w ciągu kilku tygodni, ponieważ w kabinie drogowego w miękkiej ziemi. Ponieważ pogoda po mieliznę był daleki od zła, ale może czasami odwiedzić wrak i to tylko na bardzo krótkim czasie. Gdy piasek pod pokładem raz dał VOC marca 11, 1749 wszelkie próby obciążenia sklepu Amsterdam i zobaczył statek jako utracone. Na początku 19 wieku poszukiwaczy skarbów różnych grup działających wokół wraku. Ponieważ wrak kilka dni w roku z niskim stanie wody jest sucha, plon był w większości przypadków ogranicza się do sztućce, kieliszki do wina i ceramiki.
W 1969 roku zrobił brytyjski wykonawca William Press & Son Ltd.. Którą zacumowany w pobliżu gniazdka sieci kanalizacyjnej, próby ratowania ładunku. Z łopatą, był kopany w tym kilka dział z brązu, butelki wina i różnorodność produktów konsumenckich. Ale to zdarzyło się w taki sposób, rude, że niektóre części statku zostały zniszczone. Szybkiego zatonięcia w piasek kadłuba jest wciąż nienaruszone. Po duża część znalezisk została przeniesiona do Hastings Muzeum Rada Nautical Archeology (CNA) dalej, dalej uratowanie wrak byłoby przejęcie przy wsparciu rządu holenderskiego.

Podróże Daty

wyjścia z by przyjazdu miejsce skipper
08/01/1749 Texel 26/01/1749 Amsterdam William Klump
plany znajdzieszhttp://planymodelarskie.republika.pl/zaglowce.html

to na tyle pozd.smok
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 537
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Szukam informacji o

Post autor: Jarek »

smok napisał:
B)Amsterdam - 1748
Funkcje


Zdjęcie: I. Las, Wageningen
Typ statku Indiaman
Budownictwo zbudowane w stoczni w Amsterdamie
Używane wykorzystywane przez LZO od 1748 do 26/01/1749 (rozbity, Hastings)
Długość 160 stóp
Ładowność 575 obciążeniu (1150 t)
Uzbrojenie 54 dział

Opis

W swojej pierwszej podróży do Batavia on November 15, 1748 w Amsterdamie izba odstąpiła od Texel, ale musiał wrócić Texel na wiatr, dokąd przybyli 19 listopada ponownie. 21. wziął połowę próby także nie, a statek wrócił do 6 grudnia Texel. Stycznia 8, 1749, wraz ze statkiem "s House Manpad, National Savings Trybunał Uno, Hart obóz i Elswoudt, po raz trzeci z 335 załóg (203 marynarzy, 127 żołnierzy i 5 osób), żagle. 33-letni William Klump był kapitanem Amsterdamu.

Następnie na początku lat 80. Chodziło o to, replika budynku Indiaman East wkrótce myśli do Amsterdamu. Na tym statku ma rozszerzone badania CNA więcej niż wystarczająco materiału. Office of Naval ir P.H. de Groot, studium wykonalności na zlecenie Urzędu Miejskiego w Amsterdamie. Na tej podstawie Fundacja Buduje East Indiaman Amsterdam (SABO) w 1985 r. wprowadzone nowe Amsterdam stosu. Ponieważ w przyszłości eksploatację statku popełniła pewne ustępstwa. Tak więc statek zbudowany jest z twardego drewna tropikalnego (iroko), ponieważ to drewno jest bardziej odporny na wodę, niż dąb, a wąskie drabiny, której załoga raz wspiął się w górę iw dół, zostały zastąpione przez klatkę schodową. Repliki lub ze względu na ustępstwa więcej pełnym modelu wielkości w Amsterdamie przez zespół kierowany przez 400 wolontariuszy Cees van der Meer cieśle zbudowany. Całkowity koszt projektu wynosi ponad 10 milionów guldenów. Od 1990 r. jest to 45,75 metrów długości statek przycumowany do mola holenderskiego Muzeum Morskiego.

Szczegóły wrak

Perish: 26/01/1749, na trasie Texel - Polska
Położenie: Anglia, Hastings, Bulverhythe (50 ° 50'42)
Cargo Handlu towarami (tkaniny i wino), obciążenie balastowe (cegły i broń), materiałów eksploatacyjnych do LZO w Azji (papier, długopisy, narzędzia itp.) oraz materiałów eksploatacyjnych. Także monety i sztaby srebra o wartości 300.104 guldenów.
Fakty W dniu 9 stycznia pokazał "Amsterdam" wkrótce po jej wyjeździe z Texel na swojej pierwszej podróży do Indii ponownie kotwicy w Downs. W nocy z 10 na 11 stycznia okręt opuścił stamtąd na wycieczkę po kanale. Pierwszy zwrócił się do uczciwej wiatr południowo-zachodni i stał się jednym z najdłuższych i najcięższych burz w Anglii w czasach jak nie przeżył. Na dzień próbował go powoli, mocno statku z ładunkiem na próżno przed wiatrami ryk i mórz surowcem do krzyża. Dnia 23 walczył "Amsterdam" w Pevensey Bay, między Hastings i Beachy Head. W zatoce, jednak był ciężki puchnąć, które nawiedziły steru kawałek na dnie morza. Obecnie stała się steru statek zarzucił kotwicę i tak pozostało kilka dzikich dni depcząc i kołysanie. On niedziela, styczeń 26, 1749 zdecydowano się na plaży statku uruchomić w ten sposób przynajmniej życie załogi i ładunków wartościowych zapisać.
Niemal natychmiast statek zatonął w miękki błota i piasku z plaży. Ta pozostała zawartość kadłuba statku i dobrze utrzymany.
Salvage Komandor-porucznik kapitan William Klump i większość załogi wiedzieli, że bezpieczeństwo i mógł również większość (28 pól) handlowego pieniądze (monety i sztaby srebra, Amsterdam transportowane f300.104, 00) góry. Niefortunny Klump ledwie opuścili statku kiedy pierwszy szabrowników przybył na pokładzie. Zawód Smuggler Anthony Watson poszedł do najbardziej interesująca część łupów off. Wraz ze swoim kumplem, zmusił kapitana kabiny i wziął srebro nadal obecne pamiętać, warte 1200 funtów. Wojska brytyjskie zostały ostatecznie rozmieszczone, aby zatrzymać grabieży. Więcej prób ratowania nie udało się załadować. Ciężki statek handlowy zatonął w ciągu kilku tygodni, ponieważ w kabinie drogowego w miękkiej ziemi. Ponieważ pogoda po mieliznę był daleki od zła, ale może czasami odwiedzić wrak i to tylko na bardzo krótkim czasie. Gdy piasek pod pokładem raz dał VOC marca 11, 1749 wszelkie próby obciążenia sklepu Amsterdam i zobaczył statek jako utracone. Na początku 19 wieku poszukiwaczy skarbów różnych grup działających wokół wraku. Ponieważ wrak kilka dni w roku z niskim stanie wody jest sucha, plon był w większości przypadków ogranicza się do sztućce, kieliszki do wina i ceramiki.
W 1969 roku zrobił brytyjski wykonawca William Press & Son Ltd.. Którą zacumowany w pobliżu gniazdka sieci kanalizacyjnej, próby ratowania ładunku. Z łopatą, był kopany w tym kilka dział z brązu, butelki wina i różnorodność produktów konsumenckich. Ale to zdarzyło się w taki sposób, rude, że niektóre części statku zostały zniszczone. Szybkiego zatonięcia w piasek kadłuba jest wciąż nienaruszone. Po duża część znalezisk została przeniesiona do Hastings Muzeum Rada Nautical Archeology (CNA) dalej, dalej uratowanie wrak byłoby przejęcie przy wsparciu rządu holenderskiego.

Podróże Daty

wyjścia z by przyjazdu miejsce skipper
08/01/1749 Texel 26/01/1749 Amsterdam William Klump
plany znajdzieszhttp://planymodelarskie.republika.pl/zaglowce.html

to na tyle pozd.smok



Po jakośniemu to jest napisane ?
Wielkiej łaski nie zrobiłeś tłumacząc elektronicznie drugiego podanego linka.
Awatar użytkownika
smok
Posty: 145
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"polska leszno","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Szukam informacji o \"VOC Amsterdam\"

Post autor: smok »

:) The Amsterdam był 18-ty statek towarowy wieku Holenderska Kompania Wschodnioindyjska.
Statek rozpoczął dziewiczy rejs z Texel do Batavia dniu 8 stycznia 1749,
ale został zniszczony w czasie sztormu na Morzu Północnym na 26 stycznia 1749.

Dziewiczego rejsu z Amsterdamu był planowany od holenderskiej wyspie Texel do rozliczenia w Indiach Wschodnich Batavia.
Statek, pod dowództwem 33-letni kapitan Willem Klump, że załoga 203, 127 żołnierzy i 5 osób.
Amsterdam został obciążony z tkaniny, wino, balastowe kamień, armaty, papier,
długopisy, rury, towarów produkcji krajowej i 27 skrzyń srebrnych monet guldena.
Całego ładunku byłoby warte kilka milionów euro w nowoczesne pieniędzy.

W dniu 15 listopada 1748 statek się jej Pierwsza próba ale wrócił na 19 listopada 1748 ze względu na niekorzystny wiatr.
Statek się Druga próba w dniu 21 listopada 1748, która również nie, z którego statek powrócił na 6 grudnia 1748.
The Trzecia próba został złożony w dniu 8 stycznia 1749.
Amsterdam miał problemy w Kanał Angielski sklejaniu się silnym sztormem zachodnim.
Przez wiele dni dostała nie dalej niż Beachy Head w pobliżu Eastbourne.
Black Death ukazał się wśród załogi i bunt wybuchł.
Wreszcie przerwał i ster statku, bezsilna w burzy, która ma fundament w błocie
i piasku w zatoce Bulverhythe na 26 stycznia 1749, 5 km na zachód od Hastings.

Zaczęła tonąć w błocie, gdzie większość keel do dziś, doskonale zachowany.
Niektóre z towarów, w tym monety srebrne, został usunięty na przechowanie przez władze lokalne.
Wystąpiły pewne grabieży i angielskim wojska do pobrania w celu dostosowania sytuacji do porządku.
Załoga opiekę na miejscu przed zwróciło się do Holandii.


W 1969 roku w Amsterdamie odkryto po narażeniem przez odpływu wiosną.
Jest to najlepiej zachowany statek VOC kiedykolwiek znaleziono. Archeolog Peter Marsden nie pierwszy geodezji wraku,
i radził dalszych wykopalisk.

Wrecksite została wyznaczona na podstawie ustawy o ochronie wraków na 5 lutego 1974.




Niektóre wyniki są na miejscu katastrofy i Coastal Heritage Centre w Hastings.

Replika statku został zbudowany z drewna Iroko przez 400 ochotników z wykorzystaniem narzędzi z okresu pomiędzy 1985 a 1990.
Było płynęły do Amsterdamu i zwykle jest zacumowany obok Holandia Maritime Museum,
gdzie jest otwarty dla zwiedzających.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
smok
Posty: 145
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"polska leszno","desc":"","lat":"","lng":""}

>O:Szukam informacji o "VOC Amsterdam"

Post autor: smok »

:evil: Jarek napisał

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po jakośniemu to jest napisane ?
Wielkiej łaski nie zrobiłeś tłumacząc elektronicznie drugiego podanego linka.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie każdy posiada tłumacza, ;) >TSUZTO<
myszor
Posty: 1061
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O: >O:Szukam informacji o \"VOC Amsterdam\"

Post autor: myszor »

Witam .Smok mam pytanie . Czy na trzecim zdjęciu to nie jest model "PRINS WILLEM". Jakaś taka znajoma mi sylwetka .;)
Pozdrawiam . Andrzej :)

Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Awatar użytkownika
smok
Posty: 145
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"polska leszno","desc":"","lat":"","lng":""}

O: >O:Szukam informacji o \"VOC Amsterdam\"

Post autor: smok »

:) Witam, to zdjęcie tez znajdowało się w galerii muzeum Amsterdam ,nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, może się pomyliłem. Nikt nie jest idealny. Dzięki za uwagę.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pozd. smok
myszor
Posty: 1061
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O: >O:Szukam informacji o \"VOC Amsterdam\"

Post autor: myszor »

Nie miałem złych zamiarów:) .To zdjęcie sprawiło mi radość bo własnie walcze z kopytem do kadłuba tego modelu.Ja też nie jestem super fachowcem ;) . Pozdrawiam i życze wytrwałości w budowie .
Pozdrawiam . Andrzej :)

Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
vegelus
Posty: 476
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O: >O:Szukam informacji o \"VOC Amsterdam\"

Post autor: vegelus »

Też zwiedzałem Amsterdam i jako miasto i jako Statek :)
Poszukam jakiś zdjęć
Awatar użytkownika
SZKUTNIK
Posty: 135
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}

O: >O:Szukam informacji o \"VOC Amsterdam\"

Post autor: SZKUTNIK »

Ahoj!

Co do planów to chyba najprościej zgłosic sie do Muzeum Morskiego w Amsterdamie gdzie stoi ta replika żaglowca.
Pozdrawiam SZKUTNIK
Pozdrawiam SZKUTNIK

szkutnik-model@wp.pl
ODPOWIEDZ