HMS Endeavour 1768

Dział poświęcony modelarstwu kartonowemu i kartonowo-fornirowemu plus inne techniki pokrewne
Awatar użytkownika
Nina
Posty: 174
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}

O:HMS Endeavour 1768

Post autor: Nina »

Prace trwają i to chyba dzięki upałowi wszak w klimatyzowanym pomieszczeniu milej się siedzi , aniżeli w takim skwarze.Wieczorami dużo czasu poświęcam wycieczkom rowerowym.
Prace barierkowe ukończone, szalupy wyszlifowane, a i koło sterowe zamontowane. Coraz to szybszymi krokami zbliżam się do masztów, linek, bloczków i żagli.
Zastanawiam się nad możliwością, a raczej jej brak umieszczenia trzech szalup na pokładzie.Dwie tak, ale trzy ?
Gdybym dwie umieściła na podwyższeniu, a trzecią pod - to jak marynarze się po pokładzie poruszali nie mówiąc o załadowaniu armat i ich obsługi.
Można by było lawety umieścić na wyższym pokładzie, ale czy to właściwe ?
"Moja niewiedza mnie bawi" cytat z filmu Tomb Raider

Obrazek

Obrazek

Obrazek
8.03.2007 - Łódź Wikingów
8.06.2014 - Dżonka
12.05.2021- Gozzo da Pesca
Awatar użytkownika
GrzesiekD
Posty: 197
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:HMS Endeavour 1768

Post autor: GrzesiekD »

Nina napisał:
Zastanawiam się nad możliwością, a raczej jej brak umieszczenia trzech szalup na pokładzie.Dwie tak, ale trzy ?
Gdybym dwie umieściła na podwyższeniu, a trzecią pod - to jak marynarze się po pokładzie poruszali nie mówiąc o załadowaniu armat i ich obsługi.
Można by było lawety umieścić na wyższym pokładzie, ale czy to właściwe ?


Moja skromna szkutnicza wiedza pozwala mi coś dodać:
ławki wioślarzy często były wyjmowane i umożliwiały umocowanie jednej szalupy w drugiej.
Może takie rozwiązanie było stosowane na Endeavour?
Pozdrawiam
Grzesiek

Człowiek sam sobie nakłada ograniczenia.
ODPOWIEDZ