Jasne. Ale wtedy:
- nie dałbym Ci niepowtarzalnej szansy powiedzenia "a nie mówiłem" a tego bym sobie nie darował :)
- nie miałbym po co nastawiać się na powolne gromadzenie wiedzy i zbieranie materiałów tylko jak wszyscy "sklejacze" poszedłbym na gotowe.
Sumując to co mam w tej chwili: mam przyzwoite linie kadłuba, nienajgorszy przekrój z rozmieszczeniem schodni, gretingów i kabestanów. Mam rzuty 4 pokładów z 1805 (te późniejsze są do kitu). Mam zdjęcia pokazujące układ stealersów na rufie, te z wnętrzem (kabestan główny, pokładniki itd). Mam wreszcie wymiary omasztowania i kilka obrazów z epoki pokazujących jego wygląd. W połączeniu z THE 74 GUN SHIP i 74- to 120-GUN SHIPS od Ancre daje to jakąś tam bazę.
Czy zobaczysz skończony przeze mnie model ? Nie mam zielonego pojęcia i mówiac szczerze nie bardzo mnie to obchodzi. Z całym szacunkiem- bawię się w to dla siebie a nie po to, żeby komukolwiek cokolwiek udowadniać. W każdym razie dziękuję za pomoc i dobrą radę.
Duguay-Trouin
- Rado
- Posty: 322
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)
http://erka.ovh.org/
- Tomek Aleksinski
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)
Masz racje! Moze przeholowalem z tym moim wpisem.
Cofam wiec wszystko co napisalem i prosze bys nie bral tego na powaznie.
Nie znajac Twych zamiarow, nie powinienem wciskac sie z radami. Niektorzy chca budowac modele, inni kolekcjonuja plany czy ksiazki historyczne (znalem takich paru) i nie ma w tym nic gorszacego.
Zycze Ci samego zadowolenia w Twych zamierzeniach! :)
Cofam wiec wszystko co napisalem i prosze bys nie bral tego na powaznie.
Nie znajac Twych zamiarow, nie powinienem wciskac sie z radami. Niektorzy chca budowac modele, inni kolekcjonuja plany czy ksiazki historyczne (znalem takich paru) i nie ma w tym nic gorszacego.
Zycze Ci samego zadowolenia w Twych zamierzeniach! :)
- Rado
- Posty: 322
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)
Tomku- nie powiedziałeś niczego złego i absolutnie nie mogę Ci nic mieć za złe. Twoje zdrowie i jeszcze raz dziękuje.
http://erka.ovh.org/
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)
no szkoda że go zatopili, mogli go postawic na brzegu w porcie pod chmurką stał by se do dziś, co by zgniło to by zgniło ale coś by sie uchowało. EDIT- materiały które znalazłem do tej pory (okręt walczył pod Trafalgarem, zdążył zagrać w jednym filmie a zatopiono go w 1949 bo uznano że przywrócenie do stanu pierwotnego byłoby zbyt kosztowne, mimo tego że miał więcej oryginalnego dębu niż Victory) wrzuciłem do albumu google:
http://picasaweb.google.pl/RKurczewski/HMSImplacable?authkey=U00DjjsxK7c&feat=directlink[/quote [quote][/quote]Rado napisał:
[quote]Nie wiem czy ktoś z kolegów chciałby się dołączyć- próbuję wyciągnąć plany tej jednostki z NMM. Pewnie nie będą "do publikacji" ale chciałbym spróbować przymierzyć się do kolejnego modelarskiego (drewnianego, nie cyfrowego) projektu. Oczywiście jeśli ktoś ma jakieś materiały związane z tym okrętem- będę zobowiązany.
Career
Built Rochefort, 1789
Fate Scuttled, 1949
Displacement: 1,896 tonnes
Length: 55.3m
Width: 14.9m
Beam: 6.7m
Draught:
Class: 3rd rate
Speed:
Complement: 670
Armament: 80 guns:
[url][/url]
* 30 × 32pdr
* 12 × 32pdr carronade
* 30 × 18pdr
* 2 × 12pdr
]
http://picasaweb.google.pl/RKurczewski/HMSImplacable?authkey=U00DjjsxK7c&feat=directlink[/quote [quote][/quote]Rado napisał:
[quote]Nie wiem czy ktoś z kolegów chciałby się dołączyć- próbuję wyciągnąć plany tej jednostki z NMM. Pewnie nie będą "do publikacji" ale chciałbym spróbować przymierzyć się do kolejnego modelarskiego (drewnianego, nie cyfrowego) projektu. Oczywiście jeśli ktoś ma jakieś materiały związane z tym okrętem- będę zobowiązany.
Career
Built Rochefort, 1789
Fate Scuttled, 1949
Displacement: 1,896 tonnes
Length: 55.3m
Width: 14.9m
Beam: 6.7m
Draught:
Class: 3rd rate
Speed:
Complement: 670
Armament: 80 guns:
[url][/url]
* 30 × 32pdr
* 12 × 32pdr carronade
* 30 × 18pdr
* 2 × 12pdr
]
- awas
- Posty: 434
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)
Cześć Rado
Podtrzymam Cie na duchu. Jesli będę mógł Ci pomóc to możesz na mnie liczyć.
Materiały, które dostałeś sa praktycznie takie same jak dla wiekszosci okrętów z tamtej epoki i kazde dostepne plany są rekonstrukcją.
Mam pytanko.
Napisałeś, że dostepne są plany:
- As fitted: lines/profile 1810, skala 1/48, cena 16.56 (funtów)
- decks (1810) skala 1:96 cena 16.56
- gun deck (1815) skala 1/48 cena 16.56
- upper deck (1815) skala 1/48 cena 16.56
- cabins on upper deck (1815) skala 1/48 cena 16.56
a w nastepnym poście piszesz o planie pokładów z 1805, co by sugerowało, że moze bycv w wersji francuskiej.
Jesli masz plany -as fitted to oznaczałoby okret po przebudowie w ok. 1810 r. W każdym razie w wersji "brytyjskiej". Jesli masz wątpliwości to jest sporo typowych różnic pomiedzy brytyjska, a francuska konstrukcja, na podstawie których mozna wnioskować.
Pozdrawiam
Artur
Podtrzymam Cie na duchu. Jesli będę mógł Ci pomóc to możesz na mnie liczyć.
Materiały, które dostałeś sa praktycznie takie same jak dla wiekszosci okrętów z tamtej epoki i kazde dostepne plany są rekonstrukcją.
Mam pytanko.
Napisałeś, że dostepne są plany:
- As fitted: lines/profile 1810, skala 1/48, cena 16.56 (funtów)
- decks (1810) skala 1:96 cena 16.56
- gun deck (1815) skala 1/48 cena 16.56
- upper deck (1815) skala 1/48 cena 16.56
- cabins on upper deck (1815) skala 1/48 cena 16.56
a w nastepnym poście piszesz o planie pokładów z 1805, co by sugerowało, że moze bycv w wersji francuskiej.
Jesli masz plany -as fitted to oznaczałoby okret po przebudowie w ok. 1810 r. W każdym razie w wersji "brytyjskiej". Jesli masz wątpliwości to jest sporo typowych różnic pomiedzy brytyjska, a francuska konstrukcja, na podstawie których mozna wnioskować.
Pozdrawiam
Artur
- Rado
- Posty: 322
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)
Dzięki za dobre słowo :)
Tak naprawdę nie ma wcześniejszych materiałów dotyczących tej jednostki także jeśli nie chcę zdawać się na zupełne gdybanie to muszę uznać za podstawę właśnie ten plan główny- z 1810, tym bardziej że wszystkie obrazy przedstawiające okręt pokazują go w walce z Wsiewołodem (około 1808). Podejrzewam że fitting o którym mowa obejmował raczej gruntowną zmianę takielunku (tak czy tak konieczną po tym jak w trakcie bitwy okręt stracił wszystkie maszty) na standardowy, brytyjski niż przebudowę kadłuba. Nie ma innych informacji - choćby relacji- na temat rozmiarów tej przebudowy. Wymiana takielunku to dla mnie sprawa o tyle "wygodna", że angielski uległ już wówczas standardyzacji chociaż mając wymiary kadłuba i bazując na materiałach Ancre można pokusić się i o francuski rig.
Póki co myśle że zrobię tak: właśnie jadę do punktu gdzie zeskanują mi plany w dużej rozdzielczości. Przerysuję je na wektorówkę w Corelu. Wrzucę w 3d żeby zobaczyć czy wszystko "składa się" poprawnie, przy tej okazji powinienem też wychwycić czego mi brakuje i móc ocenić czy mam dość żeby pójść dalej. Jak skończę ten etap- będę kombinował dalej. Póki co nie ma sensu więcej zawracać głowy na forum, trzeba usiąść i "wyczyścić" rysunki zamiast gadać ;).
Tak naprawdę nie ma wcześniejszych materiałów dotyczących tej jednostki także jeśli nie chcę zdawać się na zupełne gdybanie to muszę uznać za podstawę właśnie ten plan główny- z 1810, tym bardziej że wszystkie obrazy przedstawiające okręt pokazują go w walce z Wsiewołodem (około 1808). Podejrzewam że fitting o którym mowa obejmował raczej gruntowną zmianę takielunku (tak czy tak konieczną po tym jak w trakcie bitwy okręt stracił wszystkie maszty) na standardowy, brytyjski niż przebudowę kadłuba. Nie ma innych informacji - choćby relacji- na temat rozmiarów tej przebudowy. Wymiana takielunku to dla mnie sprawa o tyle "wygodna", że angielski uległ już wówczas standardyzacji chociaż mając wymiary kadłuba i bazując na materiałach Ancre można pokusić się i o francuski rig.
Póki co myśle że zrobię tak: właśnie jadę do punktu gdzie zeskanują mi plany w dużej rozdzielczości. Przerysuję je na wektorówkę w Corelu. Wrzucę w 3d żeby zobaczyć czy wszystko "składa się" poprawnie, przy tej okazji powinienem też wychwycić czego mi brakuje i móc ocenić czy mam dość żeby pójść dalej. Jak skończę ten etap- będę kombinował dalej. Póki co nie ma sensu więcej zawracać głowy na forum, trzeba usiąść i "wyczyścić" rysunki zamiast gadać ;).
http://erka.ovh.org/
- Rado
- Posty: 322
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)
Czy ktoś z kolegów wie gdzie można by kupić gotowe płyty pokrycia dna (1/90) ?
http://erka.ovh.org/
- Rado
- Posty: 322
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)
Z archiwum British Pathe
http://www.youtube.com/watch?v=vObkluMUvWo
Inne klipy na
http://www.britishpathe.com
http://www.youtube.com/watch?v=vObkluMUvWo
Inne klipy na
http://www.britishpathe.com
http://erka.ovh.org/
- Rado
- Posty: 322
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)
Kolejno: wygląd ogólny, ten sam rzut z nałożoną warstwą przekroju i początki rozrysu układu wręg.
http://lh4.ggpht.com/_jA36_CZLl-k/TRkVxdYFtdI/AAAAAAAATkM/p4FD0lsUhFE/Nowy-1.jpg
http://lh4.ggpht.com/_jA36_CZLl-k/TRkVw8wHdrI/AAAAAAAATkI/dy8NzkquA2Y/Nowy-2.jpg
http://lh3.ggpht.com/_jA36_CZLl-k/TRkVwdXIWBI/AAAAAAAATkE/Fnga3Hghp5M/Nowy-3.jpg
http://lh4.ggpht.com/_jA36_CZLl-k/TRkVxdYFtdI/AAAAAAAATkM/p4FD0lsUhFE/Nowy-1.jpg
http://lh4.ggpht.com/_jA36_CZLl-k/TRkVw8wHdrI/AAAAAAAATkI/dy8NzkquA2Y/Nowy-2.jpg
http://lh3.ggpht.com/_jA36_CZLl-k/TRkVwdXIWBI/AAAAAAAATkE/Fnga3Hghp5M/Nowy-3.jpg
http://erka.ovh.org/
- oksal
- Posty: 1893
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Implacable (ex Duguay-Trouin)
Budowę zamierzasz prowadzić w "stylu admiralicji"?
Rado napisał:
Przy okazji zwróćcie uwagę na grubość furty a poszycia zewnętrznego burt. I chyba tak powinno być. Gdyby przyjąć gęstość dębiny na 800kg/m^3 wymiary furty
EDIT: (początkowo błędnie przyjąłem grubość poszyci burty)
3ft6inx2ft9inx(4 lub 5)in to by dało masę takiej klapy
około.... 42inx33inx9in=1,006mx0,84mx(0,1016 lub 0,127)m=~(0,085 lub 0,107)m^3 czyli od 0,085m^3*800kg/m^3.....~68kg do 85kg . Ciekawe jakie były proporcje grubości furt do grubości poszycia, no i czy na prawdę przybijano takie wzmocnienia na furtach jak na burtach? Co widać na "odrestaurowanym" Vctory. Wiem, temat już "leciał".

Rado napisał:
Z archiwum British Pathe
http://www.youtube.com/watch?v=vObkluMUvWo
Przy okazji zwróćcie uwagę na grubość furty a poszycia zewnętrznego burt. I chyba tak powinno być. Gdyby przyjąć gęstość dębiny na 800kg/m^3 wymiary furty
EDIT: (początkowo błędnie przyjąłem grubość poszyci burty)
3ft6inx2ft9inx(4 lub 5)in to by dało masę takiej klapy
około.... 42inx33inx9in=1,006mx0,84mx(0,1016 lub 0,127)m=~(0,085 lub 0,107)m^3 czyli od 0,085m^3*800kg/m^3.....~68kg do 85kg . Ciekawe jakie były proporcje grubości furt do grubości poszycia, no i czy na prawdę przybijano takie wzmocnienia na furtach jak na burtach? Co widać na "odrestaurowanym" Vctory. Wiem, temat już "leciał".
