Golden Hind-Kontrnatarcie

Opisy budowy jednostek żaglowych
Awatar użytkownika
Ar2r
Posty: 109
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Golden Hind-Kontrnatarcie

Post autor: Ar2r »

Drogi Banderas widzę, że nie wczytałeś się doś uważnie w mój tekst.

Piszesz, że w Twoich listewkach słoje są ułożone wzdłużnie.
Oczywiście, że inaczej się nie da. To jest oczywiste.
Dla celów modelarskich wszystkie listewki powinny mieć proste (i najlepiej jak najgęściejsze) słoje ułożone wzdłużnie.

Ja natomiast poruszam kwestie ułożenia tych słoi w przekroju poprzecznym listewki.
I to nie jest teoria. Tym bardziej moja teoria. To mechanika. Można to nawet obliczyć.
To właśnie z tego powodu na konkretne elementy drewnianego żaglowca stosowano ściśle określone części drzew o odpowiednim kształcie pnia (tak jak w przypadku olinowania odpowiednie węzły nie obniżały wytrzymałości liny na zerwanie).

Technika cięcia jest niewątpliwie niebagatelnym (w większości przypadków nawet decydującym) czynnikiem, jednak nie jedynym.

Jeśli chcesz zrobić gretingi naprawdę precyzyjnie, to powinieneś je pasować na lekki wcisk.
Te z przypadkowo ułożonymi słojami w sporej części nie wytrzymają.
Awatar użytkownika
banderas
Posty: 339
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Golden Hind-Kontrnatarcie

Post autor: banderas »

B)
POZDRAWIAM antoniignas@wp.eu
W stoczni Golden Hind,kontenerowiec w firmie,Opty w szkole córki
W hangarze SPITFIRE
Awatar użytkownika
Ar2r
Posty: 109
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Golden Hind-Kontrnatarcie

Post autor: Ar2r »

Jak to tnie się wzdłuż listewki......???
Gretingi?
Nawet na Twoich fotkach widzę, że są cięte w poprzek.
Może ktoś z forumowiczów sprawdzi, bo nie wiem czy już mam iść do okulisty.

No ale nic to, Twój model Twoja sprawa.
Awatar użytkownika
banderas
Posty: 339
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Golden Hind-Kontrnatarcie

Post autor: banderas »

B) ZMODEROWANO
POZDRAWIAM antoniignas@wp.eu
W stoczni Golden Hind,kontenerowiec w firmie,Opty w szkole córki
W hangarze SPITFIRE
Awatar użytkownika
banderas
Posty: 339
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Golden Hind-Kontrnatarcie

Post autor: banderas »

Przenosiny udane ? bo tak właściwie nic się nie zmieniło a może ja też widzę starą KOGĘ ?
Ale najważniejsze że wszystko działa.

Kupiłem sobie to ustrojstwo i powiem tyle koszt 52 zł obroty 8000 tyś prawie nie słyszalne przy giętkim wałku- 12000 spać przy tym nie mógłbym .Ogólnie sprawdza się moja opinia o tym sprzęcie po co przepłacać za coś co kosztuje 300 zł jak można to mieć za 52 i różni się tylko nazwą no i może troszeczkę głośniej przcuje przy szybkich obrotach ale cała reszta naprawdę nie odbiega od jakiegoś tam proxona czy innych.Jak na moje potrzeby kiedy używa się tego ustrojstwa raz na miesięc to w zupełności wystarczy.
Przy okazji będąc w starej placówce zrobiłem sobie próbki armat przy użyciu noża wypalanego na drutówce i mam mały dylemat mianowicie czy toczyć je z brązu i kombinować z czernieniem czy jakiś tarnamid albo tefon i malować farbami których pozostałości mam jeszcze z minionego okresu plastiku ?
Obrazek
Obrazek
POZDRAWIAM antoniignas@wp.eu
W stoczni Golden Hind,kontenerowiec w firmie,Opty w szkole córki
W hangarze SPITFIRE
Awatar użytkownika
banderas
Posty: 339
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Golden Hind-Kontrnatarcie

Post autor: banderas »

A to jest jak narazie jedyny nożyk który udało mi się wykonać przed przeprowadzką i wbrew moim obawom można nim toczyć na "raz" przy obrotach poniżej 450 obr/min ja to robiłem 435 obr/min i nie jest konieczne cięcie noża na 2 kawałki.Powolnym pozuwem poprzecznym nie z ręki i przed przyłożeniem noża trzeba nadać obrys nożem tokarskim.Problemik jest mały przy późniejszym wykonywaniu otworu wylotowego lufy ponieważ armatka ma nieduży stożek i po toczeniu trzeba ją jeszcze raz wkładać w uchwyt tokarski uważając ażeby nie uszkodzić struktury.Ja owijałem ją cztery razy papierem i wkładałem dopiero do uchwytu centrując na wolnych obrotach.
Obrazek
POZDRAWIAM antoniignas@wp.eu
W stoczni Golden Hind,kontenerowiec w firmie,Opty w szkole córki
W hangarze SPITFIRE
Awatar użytkownika
ataman
Posty: 979
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Golden Hind-Kontrnatarcie

Post autor: ataman »

No Banderas, fajnie to wyglada.. Ale czy nie musiałyby te lufy być smuklejsze? nie trza by mocniej podciąć?
Pamietam, że jakieś pare miesiecy temu na Disc. Civil chyba ogladalem film o Wielkiej Armadzie, i bylo tam, jako jedna z mozliwych przyczyn przewagi Anglików, wprowadzenie w onym czasie armat o lufach znacznie dłuższych niż używane przez Hiszpanów. Ponoć ta dlugośc miała powodować lepszą skuteczność.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 975
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Golden Hind-Kontrnatarcie

Post autor: krzysztof »

wydłużone lufy armat miała tzw artyleria ofensywna - montowana na pokładach rufowym i dziobowym. Były dłuzsze od dział rozlokowanych na pokładach działowych o okło 4 do 5 stóp. Niedłgo, myślę, że cokolwiek będą Kogowicze mogli poczytać o armatkach na naszym forum. Tak z ciekawości na podstawie jakiej armaty powstała ta śliczna miniaturka. Gdyby była bardziej "pękata" to bym stawiał na kartaunę.
pozdrawiam Krzysztof

krzysztof.t.wasilewski@wp.pl
Awatar użytkownika
banderas
Posty: 339
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Golden Hind-Kontrnatarcie

Post autor: banderas »

Czytałem trochę o armatach i dowiedziałem się tyle co Krzysztof napisał ale w moim przypadku to że armaty są takie a nie inne wynika z tego że sugeruje się bawiąc się z tym modelem bez oparcia o jakąkolwiek skalę.Po prostu zrobiłem zbyt duże luki armatnie a nie mam miejsca na pokładzie ażeby zrobić je dłuższe więc jest jak jest mi to nie przeszkadza.A sam nóż powstał w oparciu o program na drążarkę który postował Rychu (dzięki Rychu) w materiale o nożu do armatek tyle że przeskalowany 1 : 2,2 i wypalony na tejże drążarce.
POZDRAWIAM antoniignas@wp.eu
W stoczni Golden Hind,kontenerowiec w firmie,Opty w szkole córki
W hangarze SPITFIRE
Awatar użytkownika
banderas
Posty: 339
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Golden Hind-Kontrnatarcie

Post autor: banderas »

A tak to wygląda
Obrazek
Obrazek
Obrazek
POZDRAWIAM antoniignas@wp.eu
W stoczni Golden Hind,kontenerowiec w firmie,Opty w szkole córki
W hangarze SPITFIRE
ODPOWIEDZ