OPR Bolko

Relacje z budowy tych jednostek
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
futaba
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Re: OPR Bolko

Post autor: futaba »

Z akumulatorów żelowych do polecam SSB, duża trwałość, możliwość szybszego ładowania i rozładowania.
Regulator do silnika, jeśli ma być już zasilany z żelówki, to powinien mieć obsługę tego typu akumulatorów i tu mogę z czystym sumieniem polecić czeskie regulatory DSYS wersję MDD32W lub MDD56W (dostępne np. w nastik.pl). Mam takie 3 regulatory różnej mocy i nigdy się na nich nie zawiodłem. Mają bardzo płynną regulacją, duże możliwości programowania i w wersji w literą W są całkowicie wodoodporne.
Sinik, który chcesz zastosować, jest bardzo dobrym silnikiem do modeli pływających "powoli", ale do zdecydowanie mniejszych. Przy tak wielkiej krypie jego moc "ciągła" jest za mała, a jak podkręcisz go do maksimum do zagotujesz w kilkanaście minut. Tutaj zgadzam się z tym co proponuje rekmak. Zastosuj dużo większy silnik od jakiejś dmuchawy lub napędu wycieraczek np. taki: http://sprzedajemy.pl/silniczek-do-dmuc ... ar,9916047 Z masą i miejscem nie będziesz miał problemu i uprościsz napęd, bo nie będzie potrzebna żadna przekładnia. Mam identyczny w modelu Hamiltona (170 cm kadłub, 18 kg, 2 śruby 70 mm) i sprawuje się rewelacyjnie, godzina pływania ciągłego nie robi mu żadnej krzywdy. Drugie rozwiązanie które podpowiada rekmak też nie jest złe. Zastosowanie większego silnika bezszczotkowego (proponowałbym outrunnera) z niskim KV, rzędu 200-300 , dwukierunkowy regulator do modeli samochodów i też do zabawy będzie dobrze, ale dużo drożej. Mały minus to taki, że nie spotkałem się jeszcze z dwukierunkowym regulatorem do bezszczotek obsługującym akumulatory Pb, więc albo trzeba zastosować akumulatory typu LiPo albo zamontować dodatkowy układ zabezpieczający akumulator przed zbyt głębokim rozładowaniem, inaczej go szybko zajeździsz.
Pozdrawiam
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
Krzysztof1976
Posty: 0
Rejestracja: 20 wrz 2013, 10:31

Re: OPR Bolko

Post autor: Krzysztof1976 »

Witaj Futaba.

Serdeczne dzięki za szczegółowe wyjaśnienie. Własnie podłączyłem sobie ten silnik z przekładnią który mam i niestety bardzo wolno się kręci. Zdjołem przekładnie to też szału nie ma jeśli chodzi o prędkość więc nie wiem czy zakręciłbym 120mm śrubą w wwodzie popychając 40kg model.
Znalażlem na 12v silnik ze sprężarki samochodowej do opon. Silnik kręci się duuuuuużo szybciej i wydaję się być mocnejszy nieco. Takie wrażenie trzymając w rękach. Nie wiem jak zdjąć kółko zębate ze stare silnika bo pasuje na nowy silnik.
pozdr
Awatar użytkownika
futaba
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Re: OPR Bolko

Post autor: futaba »

Ta śruba bez przekładni ugotuje ten silnik w kilka chwil, szkoda go. Naprawdę polecam coś dużo większego. Ten od sprężarki też się zagotuje. Włącz go bez obciążenia na 10 min, to zobaczysz jaki będzie gorący, a w modelu dojdzie jeszcze spore obciążenie od śruby i brak wentylacji w zamkniętym kadłubie.
Pozdrawiam
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
Krzysztof1976
Posty: 0
Rejestracja: 20 wrz 2013, 10:31

Re: OPR Bolko

Post autor: Krzysztof1976 »

Futaba.

A jaki masz silnik w hamiltonie. Masz jakaś przekładnie. Piszesz ze ma dwie śruby więc pewnie dwa silniki. Jak to połączyć kardanami w wałem. Jaka jest średnica wyjściowa na wałku z silnika.

Może jakąś fotke wrzucisz.
Dzięki
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2014, 22:26 przez Krzysztof1976, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
futaba
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Re: OPR Bolko

Post autor: futaba »

To jest maszynownia Hamiltona ad1989 Silnik taki jak w podanym wcześniej linku.
Załączniki
hamilton-028.jpg
Pozdrawiam
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
Krzysztof1976
Posty: 0
Rejestracja: 20 wrz 2013, 10:31

Re: OPR Bolko

Post autor: Krzysztof1976 »

A np silniczki od wkrętarek akumulatorowych 12v.
rekmak
Posty: 57
Rejestracja: 21 lis 2011, 18:53

Re: OPR Bolko

Post autor: rekmak »

Udaj się na szrot samochodowy i tam poszukaj z krótkim okresem eksploatacji.. Będzie taniej, targuj się. Pisałem o silniku wentylatora chłodnicy bo mam taki od Audi i mam jako rozrusznik modelarskich silników spalinowych. Od wycieraczek za słaby. Do zmiany kierunku obrotów silnika można zastosować przełącznik zmieniający bieguny zasilania (dobre styki, na duży prąd) sterowany serwem.
Krzysztof1976
Posty: 0
Rejestracja: 20 wrz 2013, 10:31

Re: OPR Bolko

Post autor: Krzysztof1976 »

Z tego co widzę czeka mnie jakaś gruba robota z tym napędem. Zmiana obrotów, itp. narazie że tak powiem olewam i będę myślał potem i prosił was o pomoc. Póki co zajmę się kadłubem i montażem wału bo to niczym nie grozi. Potem będę myślał o napędzie.

Ale jak macie jakieś pomysły i sugestie, linki do polecanego sprzętu to oczywiście zachęcam ale jakoś skłaniam się bardziej do silnika od wkrętarki aku na 12v. Widziałem wczoraj na necie jak ludzie montują je do pojazdów rc i łódek.
Awatar użytkownika
futaba
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Re: OPR Bolko

Post autor: futaba »

Krzysztofie, czy Ty czytałeś dokładnie wcześniejsze posty, bo ja odnoszę wrażenie że my sobie a Ty sobie ;)
Pozdrawiam
Grzegorz Jermołaj
Pływające i latające RC.
Krzysztof1976
Posty: 0
Rejestracja: 20 wrz 2013, 10:31

Re: OPR Bolko

Post autor: Krzysztof1976 »

Cześć.

Tak dokladnie czytałem i to kilka razy dlatego póki co odpuszczam temat napędu i zajmę się kadłubem oraz wyposażeniem.

Dzięki za wszelką pomoc.

Pozdr
ODPOWIEDZ