Listewki lipowe ładnie się układają z racji natury drewna lipowego.
Pozdrawiam i powodzenia w budowie życzę

tymin5 pisze:Witam. Co do poszycia ja górę robiłem z listewek lipowych 5/2 mm, spód i burty sklejka 1,5 mm.
Listewki lipowe ładnie się układają z racji natury drewna lipowego.
Pozdrawiam i powodzenia w budowie życzę
dragon_x pisze:tymin5 pisze:Witam. Co do poszycia ja górę robiłem z listewek lipowych 5/2 mm, spód i burty sklejka 1,5 mm.
Listewki lipowe ładnie się układają z racji natury drewna lipowego.
Pozdrawiam i powodzenia w budowie życzę
dzięki za informację
Jak pisałem balsa kusi ze względu na to, że posiadam sporą ilość oraz jest łatwa i przyjemna w obróbce ale użycie listewek lipowych też jest kuszące
tymin5 pisze:Witam. Tak listewki trzeba mocno wyginać. Dobrze jest zrobić sobie szablon.
Listewka do bardzo ciepłej wody ja używałem sosny 5/5 jakieś 10 min. kąpieli i na szablon
do wyschnięcia.
taganc pisze:Witaj
30 mm w zupełności Ci wystarczy. O przejście wału też teraz nie zaprzątaj sobie głowy, spokojnie rób kadłub. Jak przyjdzie czas to wkleisz od środka wzmocnienia, zrobisz otwór i go zamocujesz.
dragon_x pisze:Witaj,
dzięki, najbardziej przeraża mnie wycinanie tego otworu na wał pod odpowiednim kątem
dragon_x pisze:poza wałem i sruba na pewno bedzie potrzebny krzyżak/kardan. gdzie najlepiej kupować takie części ?
futaba pisze:dragon_x pisze:
A po co kardan? Ja ostatni kardan zastosowałem w modelu pływającym gdzieś na początku lat 90', potem stosowałem już tylko sprzęgła sztywne do połączenia silnika z wałem napędowym. W modelemax masz takie sprzęgła dostępne. W ślizgach elektrycznych stosuje się tylko takie łączenie i działa bardzo dobrze.
A co do śruby to masz trochę małe to KV w silnikach i przy lipo 2s będą marne obroty. Ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. Ja bym zastosował ten mniejszy silnik z KV 1400, do tego śrubę jakieś 35 mm z dużym skokiem (np. X) i będzie Pan zadowolony.