Section HMS Victory

Dział poświęcony modelarstwu kartonowemu i kartonowo-fornirowemu plus inne techniki pokrewne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PawelCH
Posty: 195
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Section HMS Victory

Post autor: PawelCH »

Witam
Zdaje mi się że te schody mają być trochę inaczej
Na oryginale tak to wygląda.
Obrazek

A z tym daszkiem napewno nie będzie tak źle:) :) :)

Obrazek


Obrazek

Pozdrawiam
paweł
Paweł
Awatar użytkownika
Travis22
Posty: 170
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Section HMS Victory

Post autor: Travis22 »

masz racje w oryginale to troszkę inaczej wygląda postaram sie to skorygować Dzięki za fotki takich jeszcze nie mam w swoim zbiorze.:)
W stoczni:
POLONEZ
ORP ISKRA

W porcie:
Section HMS Victory
Awatar użytkownika
PawelCH
Posty: 195
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Section HMS Victory

Post autor: PawelCH »

Witam
Znalazłem jeszcze kilka fotek, może ci się przydadzą
Pozdrawiam
paweł
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Paweł
Awatar użytkownika
Travis22
Posty: 170
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Section HMS Victory

Post autor: Travis22 »

Dzieki Pawle za kolejna serie fotosów i pytanie :
Co to jest to w kółku i do czego służy ??
Wygląda na to ze znajduje sie to na wysokości pierwszego pokładu patrząc od dołu.

Może ktoś ma jakieś pomysły
Obrazek
W stoczni:
POLONEZ
ORP ISKRA

W porcie:
Section HMS Victory
Awatar użytkownika
PawelCH
Posty: 195
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Section HMS Victory

Post autor: PawelCH »

Witam
Ten otwór raczej napewno służy do odprowadzania wody z pokładu.Zazwyczaj było ich kilka w najniższych miejscach pokładu, tylko że nie pamiętam jak one się nazywały.Jak się myle to niech mnie ktos poprawi.
Pozdrawiam.
Paweł
Paweł
Awatar użytkownika
Travis22
Posty: 170
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Section HMS Victory

Post autor: Travis22 »

Jakoś udało mi sie wystrugać daszek wykonałem go z litego kawałka drewna i na próbę dokleiłem resztę schodów ale coś mi w nich nie pasuje:P Musze sie na nie napatrzeć a później zerwać:). I zrobić jakoś inaczej.

Mam jeszcze dodatkowe pytanie bonusowe : W jaki sposób kładziono płyty miedziane w części podwodnej, czy były na styk czy na zakładkę ? W jaki sposób były mocowane na jakieś gwoździe, kołki, czy jaś metodą kształtowa?
Będę wdzięczny za zarzucenie mnie odpowiedziami.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W stoczni:
POLONEZ
ORP ISKRA

W porcie:
Section HMS Victory
Awatar użytkownika
Tomek Aleksinski
Posty: 410
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Section HMS Victory

Post autor: Tomek Aleksinski »

PawelCH napisał:
Witam
Ten otwór raczej napewno służy do odprowadzania wody z pokładu.Zazwyczaj było ich kilka w najniższych miejscach pokładu, tylko że nie pamiętam jak one się nazywały.Jak się myle to niech mnie ktos poprawi.
Pozdrawiam.
Paweł


Scuppers.
Awatar użytkownika
Tomek Aleksinski
Posty: 410
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Section HMS Victory

Post autor: Tomek Aleksinski »

Travis22 napisał:
Mam jeszcze dodatkowe pytanie bonusowe : W jaki sposób kładziono płyty miedziane w części podwodnej, czy były na styk czy na zakładkę ? W jaki sposób były mocowane na jakieś gwoździe, kołki, czy jaś metodą kształtowa?
]


Pierwszym angielskim okretem ktorego kadlub zostal pomiedziowany, byla 32 dzialowa fregata HMS "Alarm" a miedziowanie przeprowadzono w roku 1763. Wkrotce proces ten stal sie rutynowym w marynarce angielskiej. Francuzi rowniez szybko dolaczyli.

Miedziowanie kadluba wykonywano poprzez przybijanie do kadluba plyt miedzianych o wymiarach ok. 4 stopy na 14 cali i grubosci takiej, zeby mozna je bylo uksztaltowac do profilu kadluba. Przybijano je w zasadzie idac po linii planek, tj. w srodokreciu linia ta schodzila ku dolowi zeby na dziobie i rufie wzniesc sie wyzej.

Najpierw stosowano gwozdzie zelazne, ale te zastapiono gwozdziami miedzianymi, bo zelazne szybko korodowaly w zetknieciu ze slona woda morska i plytami miedzianymi (elektroliza).

Przybijano owe plyty na zakladke, ktora wynosila ok. 3/4 cala (~2 cm) i w ten sposob, ze w jednostkach wojennych zaczynano od rufy i najnizszego pasa plyt (przy kilu), idac ku dziobowi i gorze (aby zakladki owe nie powodowaly wciskania sie wody pod siebie podczas plyniecia okretu), podczas gdy w jednostkach handlowych miedziowano zaczynajac od pasa plyt najwyzszego (tuz przy linii wodnej) i stopniowo idac ku dolowi az do kilu.
Nie pytajcie mnie, dlaczego byly takie roznice? Nie mam pojecia. :-(

A teraz pytanko? Co z tym bonusem? Lizak, lemoniada, papieros...? :-)
Awatar użytkownika
Kon_Bar
Posty: 371
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Section HMS Victory

Post autor: Kon_Bar »

Tomek Aleksinski napisał:
[...]
Nie pytajcie mnie, dlaczego byly takie roznice? Nie mam pojecia. :-(

A teraz pytanko? Co z tym bonusem? Lizak, lemoniada, papieros...? :-)


Nie, nie, nie, nie - żadnych bonusów do czasu wyjaśnienia tych różnic :evil:
Tomku - jak zwykle z jednej strony udzieliłeś odpowiedzi a z drugiej zasiałeś w głowach jeszcze więcej pytań :laugh:
Awatar użytkownika
arthx
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Section HMS Victory

Post autor: arthx »

tak wyglada pokrycie miedzia HMS Victory na prototypie z firmy Jotika :
http://www.jotika-ltd.com/KitPics/LRG/Victory_Const42_lrg.jpg

plytki na styk, z imitacja gwozdzi
ODPOWIEDZ