HMS Cleopatra
- oksal
- Posty: 1893
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Odp:HMS Cleopatra
Zastanawiałem sie nad tym to znaczy nad kierunkiem obłożenia końca liny wanty na jufersie Widzę jedno wytłumaczenie. Osoba wiążaca plus pomocnik stali na ławie wantowej plecami do pokładu twarzą w morze wiec kierunek obłożenie układał sie ze względu na praworęczność lub leworęczność załoganta. Większość jest praworęcznych stąd mogło być tak, że częściej był spotykany taki a nie inny kierunek obkładania. Innego uzasadnienia nie widzę. Wiązanie było tak samo mocne bez względu czy robił to leworęczny czy praworęczny. Ale to tylko domysły:)
- maciejza
- Posty: 512
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Odp:HMS Cleopatra
oksal napisał:
ja mam zero-jedynkowy umysl ktory takich zawiłości nie ogarnia ;)
Osoba wiążaca plus pomocnik stali na ławie wantowej plecami do pokładu twarzą w morze wiec kierunek obłożenie układał sie ze względu na praworęczność lub leworęczność załoganta. Większość jest praworęcznych stąd mogło być tak, że częściej był spotykany taki a nie inny kierunek obkładania. Innego uzasadnienia nie widzę.
ja mam zero-jedynkowy umysl ktory takich zawiłości nie ogarnia ;)
- Slawek Kromer
- Posty: 962
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Odp:HMS Cleopatra
witam:) :) :)
a może to jest tak jak z wyblinką na Zawiszy?Na jednych wantach zzewnątrz a na drugich od spodu
pozdrawiam sławek
a może to jest tak jak z wyblinką na Zawiszy?Na jednych wantach zzewnątrz a na drugich od spodu


pozdrawiam sławek
- Slawek Kromer
- Posty: 962
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Odp:HMS Cleopatra
witam :) :) :)
pajęczyna zaczyna powstawać dziś wielolina

pajęczyna zaczyna powstawać dziś wielolina


- Borek
- Posty: 379
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Wroc\u0142aw","desc":"","lat":"","lng":""}
O:Odp:HMS Cleopatra
Dzień dobry Panie Sławku:) pzreglądam cały czas relacje tej budowy, ponieważ chce też rozpocząc budowanie tej jednostki ;) Chciałem sie Pana zapytać z czego robił Pan wewnętrzne poszycie burt? jest to fornir machoniowy???Czy bejcowana olcha?
Pozdrawiam serdecznie Piotr
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Odp:HMS Cleopatra
Mam pytanie nt artylerii: w wycinance są 2 rodzaje lawet - 26 wiekszych i 10 mniejszych. Jak je rozplanowałeś na pokładzie?
H.M.S. Endeavour i H.M.S. Cleopatra ukończone
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Odp:HMS Cleopatra
Witaj Asiek285.Mniejsze działa mają być umieszczone na pokładzie rufowym(10) a większe poniżej na całej linii (26). Im wyżej tym mniejsze działa.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Slawek Kromer
- Posty: 962
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Odp:HMS Cleopatra
witam:) :) :)
po długiej nieobecności ciąg dalszy
odpowiem pierw na pytanie wewnętrzna strona nadburcia to machoń.Z działami jest tak jak napisał Sylwester.Na prywatny adres dostałem pytanie czym kleje nie tylko Cleopatre.Używam kleju PATTEX ekstra szybkowiążący
Co do budowy Cleopatry to przedstawia się tak
olinowanie stałe zrobione czas na żagle ale pierw trzeba zrobić
pozdrawiam sławek
po długiej nieobecności ciąg dalszy
odpowiem pierw na pytanie wewnętrzna strona nadburcia to machoń.Z działami jest tak jak napisał Sylwester.Na prywatny adres dostałem pytanie czym kleje nie tylko Cleopatre.Używam kleju PATTEX ekstra szybkowiążący
Co do budowy Cleopatry to przedstawia się tak




olinowanie stałe zrobione czas na żagle ale pierw trzeba zrobić
pozdrawiam sławek
- Borek
- Posty: 379
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Wroc\u0142aw","desc":"","lat":"","lng":""}
O:Odp:HMS Cleopatra
Wygląda to coraz piękniej:D Nie moge sie doczekać efektu końcowego:evil:
Pozdrawiam serdecznie Piotr