To ja jeszcze pozaśmiecam ten wątek :evil:
Optymiści twierdzą, że Świat stoi do nich otworem.
Pesymiści wiedzą, gdzie ma ten otwór...
V...Cz.II.Olinowanie.
- Andrzej1
- Posty: 1568
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}
O:V...Cz.II.Olinowanie.
Optymiści to twierdzą, że w przyszłym roku g...no będzie.
Pesymiści, że nie dla każdego starczy.
Już więcej nie będę.
Andrzej Korycki
Pesymiści, że nie dla każdego starczy.
Już więcej nie będę.
Andrzej Korycki
- marten_kuna
- Posty: 182
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:V...Cz.II.Olinowanie.
Skończmy rzeczywiście, bo Romek na początku tematu napisał:
"Za'cyna'm walkę z drobnymi pierdołami." i jeszcze to zastosuje przeciw nam. A Romka znamy z cierpliwości i uporu. Jak nam pogoni kota to się nawet w Hyde parku nie zatrzymamy:laugh:
"Za'cyna'm walkę z drobnymi pierdołami." i jeszcze to zastosuje przeciw nam. A Romka znamy z cierpliwości i uporu. Jak nam pogoni kota to się nawet w Hyde parku nie zatrzymamy:laugh:
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
O:V...Cz.II.Olinowanie.
marten_kuna napisał:
Ja tam "Kotów" już nie ganiam. :lol:
Według tego schemaciku będę wieszał reje.
Rysunek w pdf -ie do pobrania w ustalonym miejscu.

....Jak nam pogoni kota ....
Ja tam "Kotów" już nie ganiam. :lol:
Według tego schemaciku będę wieszał reje.
Rysunek w pdf -ie do pobrania w ustalonym miejscu.

- Slawek Kromer
- Posty: 962
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:V...Cz.II.Olinowanie.
Romek sprawdż jeszcze raz zawieszenie rej na maszcie
według mnie jest pomyłka
zaznaczone liny na zielono to topenanty-które zapobiegały ruchowi wahadłowemu rej
zaznaczone na czerwono to gejtawy -które docjągały dolny róg żagla do środka rei
a może ja się mylę pozdrawiam
sławek
według mnie jest pomyłka
zaznaczone liny na zielono to topenanty-które zapobiegały ruchowi wahadłowemu rej
zaznaczone na czerwono to gejtawy -które docjągały dolny róg żagla do środka rei

a może ja się mylę pozdrawiam
sławek
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
O:V...Cz.II.Olinowanie.
Sławku, korzystałem z tego schematu.
Nie wiem czy jest dobrze.
A już zupełnie nie mam pojęcia gdzie mam zaknagować końce lin na kołkownicach.
"Zerżnę" chyba z ST.
Masz rację Sławek ... Dzięki
Już wycinam i robię od nowa...

Nie wiem czy jest dobrze.
A już zupełnie nie mam pojęcia gdzie mam zaknagować końce lin na kołkownicach.
"Zerżnę" chyba z ST.

Masz rację Sławek ... Dzięki

Już wycinam i robię od nowa...

- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
O:V...Cz.II.Olinowanie.
Mam "uzbrojone" wszystkie "uproszczone" reje grota.
Tak gwoli przypomnienia to :
na żaglowcu sześciorejowym występuje najczęściej następujący układ:
6. trumselreja
5. bombramreja
4. bramreja
3. marsreja górna
2. marsreja dolna
1. reja
Czyli wynika z tego, że model "V" miał : marsreję górną (fotka), marsreję dolną no i reję....
Tak myślę....
Bo są jeszcze na żaglowcu ośmiorejowym : bramreja górna no i najwyższa ...
ósma w kolejności topreja (moonraker)..
Czy też może to co jest na fotce to topreja ??
Powiem szczerze....
Budowa całej Dżonki jest łatwiejsza niż wykonanie trzech i to uproszczonych rei. Sprawdziłem "organoleptycznie". To tylko jeden maszt.
Modele trzymasztowe to byłby dla mnie "horror".
A gdzie jeszcze knagowanie linek i buchty....:ohmy:

Tak gwoli przypomnienia to :
na żaglowcu sześciorejowym występuje najczęściej następujący układ:
6. trumselreja
5. bombramreja
4. bramreja
3. marsreja górna
2. marsreja dolna
1. reja
Czyli wynika z tego, że model "V" miał : marsreję górną (fotka), marsreję dolną no i reję....
Tak myślę....
Bo są jeszcze na żaglowcu ośmiorejowym : bramreja górna no i najwyższa ...
ósma w kolejności topreja (moonraker)..
Czy też może to co jest na fotce to topreja ??
Powiem szczerze....
Budowa całej Dżonki jest łatwiejsza niż wykonanie trzech i to uproszczonych rei. Sprawdziłem "organoleptycznie". To tylko jeden maszt.
Modele trzymasztowe to byłby dla mnie "horror".
A gdzie jeszcze knagowanie linek i buchty....:ohmy:

- inek1975
- Posty: 75
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:V...Cz.II.Olinowanie.
Romku, trzymam kciuki za te knagowanie linek. Czy zamierzasz powiesić jakieś szmatki na tym jednym jedynym maszcie?? Póki co jestem fanem Twojej pracy;)
Pozdrawiam Tomasz
inek75@interia.pl
w stoczni: HMS Bounty Shipyard 1:96
inek75@interia.pl
w stoczni: HMS Bounty Shipyard 1:96
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
O:V...Cz.II.Olinowanie.
inek1975 napisał:
Dzięki. O żaglach na razie nie myślę.
Wertuję teraz duże ilości schematów olinowania,
ze szczególnym uwzględnieniem miejsc knagowania na kołkownicach.
Nasuwa się też takie pytanie....
Do czego służyły drzewca wytykowe rei.
To te cienkie patyczki nad reją.
Czy chodziło o zwiększenie powierzchni ożaglowania???
A jeżeli tak to jak je przesuwano i co tam wieszano ? .
Czyżby lizle ???. Czy "V" coś takiego miał ??
Coraz mniej wiem....

Romku, trzymam kciuki za te knagowanie linek. Czy zamierzasz powiesić jakieś szmatki na tym jednym jedynym maszcie?? Póki co jestem fanem Twojej pracy;)
Dzięki. O żaglach na razie nie myślę.
Wertuję teraz duże ilości schematów olinowania,
ze szczególnym uwzględnieniem miejsc knagowania na kołkownicach.
Nasuwa się też takie pytanie....
Do czego służyły drzewca wytykowe rei.
To te cienkie patyczki nad reją.
Czy chodziło o zwiększenie powierzchni ożaglowania???
A jeżeli tak to jak je przesuwano i co tam wieszano ? .
Czyżby lizle ???. Czy "V" coś takiego miał ??
Coraz mniej wiem....
