HMS Royal William 1719
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:HMS Royal William 1719
Adam , tu nie ma się co wkurzać . Przecież Ty się juz kiedyś mnie o to pytałeś i nawed prośiłeś o fotki tych "wstawek ".To Ty nie wiedziałeś że w furtach były te "wstawki " cofnięte o grubość klap .Od środka poszycie je całkiem zasłania .
Pozdrawiam . Andrzej :)
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
- kagra
- Posty: 1095
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:HMS Royal William 1719
myszor napisał:
Niekoniecznie zasłania.Przyjrzyj się rysunkowi.;) Pozdrawiam.Kazimierz.
Adam ,To Ty nie wiedziałeś że w furtach były te "wstawki " cofnięte o grubość klap .Od środka poszycie je całkiem zasłania .
Niekoniecznie zasłania.Przyjrzyj się rysunkowi.;) Pozdrawiam.Kazimierz.
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:HMS Royal William 1719
Według tego rysunku , Kaziu , masz całkowitą racje :) . Niech Adam robi po Swojemu . Tu każdy ma Swoje sposoby i nie wiadomo kogo słuchać . Ja zrobiłem zakryte . Sorry Adam że w Twojej relacji . Znikam .
Pozdrawiam . Andrzej :)
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
- oksal
- Posty: 1893
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Royal William 1719
Właśnie siedzę od jakiegoś czasu w rycinach... zaraz cyknę pewną fotkę. Andrzej wiedziałem o tym kołnierzu tylko nie zamierzałem go robić poprzez wstawki. Chciałem przyciąć poszycie od zewnątrz tak aby taki kołnierz powstał, a do wewnątrz poszycie wygładzić z wymiarem skrzynki...ale takie moje myślenie jest do dupy.- dalsza praca nie gwarantowałaby równego wykonania Uwagi zmieniły plany:) Za moment wstawię pewną fotkę
EDIT:
Oryginalna rycina z około 1701roku- autor Thomas Phillips- na niej widać od wewnątrz nazwijmy to "wklejkę" Zamierzam iść tą drogą- teraz będzie kłopot z pionowym profilem wklejki, który chciałem uniknąć w poprzednim myśleniu, albo wcieleniu;)
Idę palić w piecu, może coś mi się dziś uda jeszcze zrobić?
EDIT:
Oryginalna rycina z około 1701roku- autor Thomas Phillips- na niej widać od wewnątrz nazwijmy to "wklejkę" Zamierzam iść tą drogą- teraz będzie kłopot z pionowym profilem wklejki, który chciałem uniknąć w poprzednim myśleniu, albo wcieleniu;)

Idę palić w piecu, może coś mi się dziś uda jeszcze zrobić?
- kagra
- Posty: 1095
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:HMS Royal William 1719
Adam, wyoblenie tej pionowej"wklejki" zrób w/g szablonu.To wyoblenie będzie niewielkie ale odzwierciedlające wyoblenie kadłuba w tym miejscu.Od wewnętrznej strony nadmiar łatwo usunąć równo z poszyciem.Pozdrawiam.
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:HMS Royal William 1719
Adam , a może tak . Robisz "wklejke" szerszą od grubosci burt o np. 20mm , wkładasz w furte , wysówasz na zewnątrz poza burty , odrysowujesz krzywizne , wyciągasz szlifujesz do odrysowanej lini i masz gotowca . I tak każdą pokolei .Teraz tylko wkleić na daną grubość klap i po problemie .
Pozdrawiam . Andrzej :)
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
- oksal
- Posty: 1893
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Royal William 1719
Dzięki Chłopaki, może kiedyś się odwdzięczę:) Zrobię tak jak piszecie od szablonu, to jest rozsądne rozwiązanie na te wklejki. Zwłaszcza Andrzej Twoja propozycja powiedzmy wysuwanego materiału.
- awas
- Posty: 434
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:HMS Royal William 1719
Adam
Może Ci sie przydadzą.
Tak by to wyglądało przy budowaniu modelu na wręgach.
Ważne jest żeby dolna płaszczyzna wklejki była pozioma. Masz rysuneczek jak to szlifować.
Jesli chodzi o zdjęcie, które zamieściłeś popatrz na inne otwory działowy na tym samym obrazie. Nie ma na nich "wklejek" od wewnatrz, a na pewno nie powinny być widoczne na zawnatrz.
Trzymaj sie
Artur

Może Ci sie przydadzą.
Tak by to wyglądało przy budowaniu modelu na wręgach.
Ważne jest żeby dolna płaszczyzna wklejki była pozioma. Masz rysuneczek jak to szlifować.
Jesli chodzi o zdjęcie, które zamieściłeś popatrz na inne otwory działowy na tym samym obrazie. Nie ma na nich "wklejek" od wewnatrz, a na pewno nie powinny być widoczne na zawnatrz.
Trzymaj sie
Artur



- oksal
- Posty: 1893
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:HMS Royal William 1719
Dajcie mi chwilę, to coś jeszcze wrzucę do tematu
Artur: Ano nie ma..patrzę przez lupę (dobrze napisałem;)) Właśnie można różnie interpretować- nie chciało się narysować lub nie było...
Do jakiegoś rozwiązanie się dojdzie
EDIT:
Patrząc na fotki modeli typu admiralicja to nie widzę tzw. wklejek, no cóż w ogóle zrezygnowano z wklejek oporowych na klapy(?)
Poniżej fotki z (chyba) wiarygodnych dokumentacji
1) HMS Beagle... Anathomy of the ship
Z przekroju wynika, że jest widoczna ramka od wewnatrz- no ale to inny okres
2) HMS Pandora... Anathomy of the ship
Tu lepiej jest widoczne taka ramka jak na wspomnianej rycinie

Artur: Ano nie ma..patrzę przez lupę (dobrze napisałem;)) Właśnie można różnie interpretować- nie chciało się narysować lub nie było...
Do jakiegoś rozwiązanie się dojdzie
EDIT:
Patrząc na fotki modeli typu admiralicja to nie widzę tzw. wklejek, no cóż w ogóle zrezygnowano z wklejek oporowych na klapy(?)
Poniżej fotki z (chyba) wiarygodnych dokumentacji
1) HMS Beagle... Anathomy of the ship
Z przekroju wynika, że jest widoczna ramka od wewnatrz- no ale to inny okres

2) HMS Pandora... Anathomy of the ship
Tu lepiej jest widoczne taka ramka jak na wspomnianej rycinie



- awas
- Posty: 434
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:HMS Royal William 1719
Ja też jeszcze uzupełnię.
Na obrazkach w poprzednim wpisie pokazane były elementy konstrukcji otworu.
Obie boczne i dolna powierzchnia otworu miały nabite deski ok. 1,5", które były oparciem dla furty działowej.
Po angielsku "port stops". Górna - nie.
Zwróć uwagę, że w widoku od zewnetrznej strony są one widoczne, ale od wewnętrznej nie bo były zlicowane z poszyciem wewnetrznym.
Wszystkie uwagi na podst. Antsscherla.

Na obrazkach w poprzednim wpisie pokazane były elementy konstrukcji otworu.
Obie boczne i dolna powierzchnia otworu miały nabite deski ok. 1,5", które były oparciem dla furty działowej.
Po angielsku "port stops". Górna - nie.
Zwróć uwagę, że w widoku od zewnetrznej strony są one widoczne, ale od wewnętrznej nie bo były zlicowane z poszyciem wewnetrznym.
Wszystkie uwagi na podst. Antsscherla.
