MONTANES 1:70 OcCre

Opisy budowy jednostek żaglowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Leon27
Posty: 545
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Pozna\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: MONTANES 1:70 OcCre

Post autor: Leon27 »

Ryszard ma rację. Ale zonk. I jak to teraz naprawisz ? Nie wiesz to pytaj :-) Ja najprostszą sprawę jak mam spierniczyć to wszystko wcześniej przewertuję co mam aż znajdę stu procentowe rozwiązanie. Najwyżej sam potem uproszczę jak stwierdzę że w moim przekonaniu będzie ok. Ale to ? Dziurawić stewę ? Pobiłeś tym błędem nawet żołtodziobów. Bez urazy bo kawał roboty porządnej zrobiłeś za którą szacun. Po prostu jestem w szoku :-) Nie pij tyle jak pracujesz hehehe.
Awatar użytkownika
KoMic
Posty: 39
Rejestracja: 28 lis 2011, 14:25

Re: MONTANES 1:70 OcCre

Post autor: KoMic »

Ale w samym sterze też muszą być podcięcia. Widać że okucia wchodzą, wiec musi być podcięcie. Pytanie tylko jaki jest cel tych w stewie.
Awatar użytkownika
Slawek1303
Posty: 103
Rejestracja: 28 maja 2011, 09:04

Re: MONTANES 1:70 OcCre

Post autor: Slawek1303 »

"Zonk" oczywisty :( - i moje niedopatrzenie (mimo tego, że przeglądałem wiele innych wykonanych modeli i ....) Na chociaż niewielkim usprawiedliwieniem jest to, że element stewy zamontowałem taki jaki był w zestawie OcCre (podglądam także relacje Witalija z Ukrainy, który też wykonuje Montanesa i tam niestety jest ta sama "skucha") - przyjmuję krytyczne uwagi z wielkimi podziękowaniami i ... No właśnie - muszę pomyśleć :idea: jak to "naprawić".
Pozdrawiam, Sławek
P.S. W załączeniu foto z elacji Witalija, żeby nie było.....niestety zadziałała siła sugesti i brak wiedzy historycznej (i dlatego obecność na Kodze - BEZCENNA !!!)
Załączniki
img_3048_resize_193.jpg
img_3172_1_resize_211.jpg
img_3172_1_resize_211.jpg (92.72 KiB) Przejrzano 4647 razy
Awatar użytkownika
Slawek1303
Posty: 103
Rejestracja: 28 maja 2011, 09:04

Re: MONTANES 1:70 OcCre

Post autor: Slawek1303 »

Witam po dłuższej przerwie - nie znaczy to, że prace przy modelu nie trwały - nie było co pokazać na forum szanownemu gremium. Za namową "Myszora" (a właściwie biorąc pod uwagę jego sugestie zostały wykonane róźna listewki (2x2mm, 4x7 itp) z drewna jasnego, aby zastąpić te z zestawu OcCre, mahoniowe. Wobec powyższego musiałem ponownie frezować listewki na poręcze, na kadłub. (prace w toku). Zająłem się także lawetami: w tej skali to już można stracić wzrok: otwory wykonane to 1,0mm, 0,5mm i 0,3mm; gwoźddziki użyte 0,5mm; drut na kliny osi przy kołach fi 0,25mm. Dodatkowo dorobiłem kliny i podstawki armat (tu wszytsko z użyciem wiertła 0,3mm; linka 0,25mm) - na zdjęciech dotychczasowe efekty pracy - pozostaje poczernienie elementów metalowych, założenie liny hamującej i jeszcze paru elementów (jedno działo to aż 32 elementy, ale to "wina" kogowiczów - dzięki za podpowiedzi i wasze relacje, skąd czerpałem inspiracje i wzory - dlatego postanowiłem, aby poszczególne elementy w tym poniższe były w miarę szczegółowe.
Pozdrawiam, Sławek.
Załączniki
P1020683.JPG
P1020682.JPG
P1020680.JPG
P1020679.JPG
P1020672.JPG
P1020667.JPG
P1020656.JPG
Awatar użytkownika
ryszardw
Posty: 922
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: MONTANES 1:70 OcCre

Post autor: ryszardw »

Wykonałeś zbyt głębokie podcięcia w lawecie pod czopy.Podcięcie powinno być ciut głębsze niż połowa średnicy czopa.R
Załączniki
vicgunportlid1xs1.jpg
Awatar użytkownika
Slawek1303
Posty: 103
Rejestracja: 28 maja 2011, 09:04

Re: MONTANES 1:70 OcCre

Post autor: Slawek1303 »

Dzięki Ryszardzie za czujność !! i podpowiedź z rysunkiem.
Wiem, że podcięcia są za głębokie - będzie trzeba wykonać wstawki (przekonałem się o tym po przymiarce lufy już z klinami (są te elementy wykonane w skali i przy tak głębokim podcięciu lufa "patrzy w dół") i nie pasuje górne okucie czopa - a propos: co ja się naszukałem odpowiedniego do skali łańcuszka do zamocowania przy rzeczonym okuciu czopa - dopiero w sklepie u Czechów udało się zakupić łańcuszek o oczku 0,7mm.
Pozdrawiam, Sławek

P.S.
Pewnikiem jeszcze trochę błędów popełnię do końca budowy "Montanesa" - ale w miarę możliwości i dzięki Waszym podpowiedziom będę sie starał je poprawiać - cóż jako żółtodziub w modelarstwie szkutniczym uczę się niestety na własnych błędach.
Awatar użytkownika
Slawek1303
Posty: 103
Rejestracja: 28 maja 2011, 09:04

Re: MONTANES 1:70 OcCre

Post autor: Slawek1303 »

Witam wszystkich.
Podcięcia pod czopy zostały poprawione. Teraz przyszedł czas na montaż lin hamujących - oczywiscie niezbędny i niezawodny był przyrząd krawiecki do przetykania nitki (na zdjęciach). Jeszcze parę dni i artyleria będzie gotowa do montażu na pokładzie. Oczywiście o ile wykonam w "międzyczasie" talie.
Na ostatnim zdjęciu najnowszy nabytek - łańcuszek o oczku 0,8mm (będzie zamontowany na lawetach przy okuciach czopów i przy falkonetach).
Sławek.
Załączniki
P1020695.JPG
P1020694.JPG
P1020693.JPG
P1020692.JPG
P1020691.JPG
Awatar użytkownika
paniol2005
Posty: 92
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: MONTANES 1:70 OcCre

Post autor: paniol2005 »

Może się nie znam , ale ten łańcuszek coś nie taki.
Pozdrwiam - Tomek
Awatar użytkownika
ryszardw
Posty: 922
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: MONTANES 1:70 OcCre

Post autor: ryszardw »

Wydaje mi się że u Ciebie lina cumownicza powinna opasywać grono lufy a nie przechodzić przez lawetę chociaż tak też było.Widać to na Twoim rysunku pokładu z armatami.Do czego miałby być ten łańcuszek.Tego typu łańcuchów nie stosowano.Nawiń sprężynkę na owalnym rdzeniu rozetnij,połącz i będziesz miał łańcuch.R
Awatar użytkownika
Karrex
Posty: 1194
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: MONTANES 1:70 OcCre

Post autor: Karrex »

ryszardw pisze:Wydaje mi się że u Ciebie lina cumownicza powinna opasywać grono lufy a nie przechodzić przez lawetę chociaż tak też było.
...

Lina "przechodziła przez grono" głownie u Anglików, w rozwiązaniach kontynentalnych lina hamująca przechodziła przez "burty" łoża, chociaż akurat Hiszpanie stosowali oba rozwiązania. Jak już jestem przy łożu (to już tylko informacyjnie ;) ), to w XVIII w. konstrukcja (kontynentalna jak i angielska) była nieco "odchudzona". Szczegóły na stronie pana Krzysztofa:
http://www.timberships.fora.pl/pytania- ... .html#3715

Obrazek
Jeżeli ten łańcuch ma być do klina okucia czopu, to faktycznie nie najszczęśliwszy. Powinny być zwykłe ogniwa.
Obrazek
Tu lepiej widać ten łańcuszek (działo z Victory).
Pozdrawiam
Karol

W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux

Pozłotnictwo


Obrazek
ODPOWIEDZ