Piotr z Gdańska-Peter von Danzig
- Mirek77
- Posty: 559
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Piotr z Gdańska-Peter von Danzig
Witam.Następne drobiazgi.Tym razem prymitywne uzbrojenie Piotra.Materiał-wykałaczki.
- Mirek77
- Posty: 559
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Mirek77
- Posty: 559
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- mirek
- Posty: 1879
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: Piotr z Gdańska-Peter von Danzig
I bardzo ładnie to wygląda , a co to będzie później jak dojdzie reszta żagli oraz linek , moralnie szok
Pozdrawiam Mirek Rybus
- Mirek77
- Posty: 559
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Piotr z Gdańska-Peter von Danzig
Grotmaszt gotowy.Brasów jeszcze nie zakładałem, żeby nie przeszkadzały przy zakładaniu żagla łacińskiego.
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Piotr z Gdańska-Peter von Danzig
Widać ze Ty kochasz to modelarstwo .
Idziesz do przodu jak "DeT".
A tak narzekałeś na Neptungu że nie idzie Ci .
Gratuluje i ciesze się że nie zapomniałeś o drabince
Ja to z willusiem jestem za Tobą bardzo daleko i kwiczę .
Ale chociaż będę mógł się do Ciebie zwrócić po poradę bo już jesteś obcykany w tych linkach i żagielkach .
A znając Ciebie wiem że mi to wszystko ładnie i bardzo spokojnie wytłumaczysz .
Idziesz do przodu jak "DeT".
A tak narzekałeś na Neptungu że nie idzie Ci .
Gratuluje i ciesze się że nie zapomniałeś o drabince

Ja to z willusiem jestem za Tobą bardzo daleko i kwiczę .
Ale chociaż będę mógł się do Ciebie zwrócić po poradę bo już jesteś obcykany w tych linkach i żagielkach .
A znając Ciebie wiem że mi to wszystko ładnie i bardzo spokojnie wytłumaczysz .
Pozdrawiam . Andrzej :)
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
- Mirek77
- Posty: 559
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- ryszardw
- Posty: 922
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Piotr z Gdańska-Peter von Danzig
Bardzo ciekawy model i prezentuje się świetnie.Mam tylko pewne wątpliwości czy linki talrepu nie są zbyt grube.Być może to złudzenie.Jeżeli want ma grubość 1mm to pole przekroju ma przeważnie ~0,8mm2.Dzieląc to na 6 linek talrepu to ~0,5mm2 a to daje 0,13mm2 a więc można z powodzeniem stosować nitkę 0,3mm.Wybacz ten wywód ale wielu kolegów popełnia ten błąd.R
- Mirek77
- Posty: 559
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Piotr z Gdańska-Peter von Danzig
Panie Ryszardzie dziękuję za miłe słowa.Linka talrepu jest ciut za gruba.Korzystam z gotowych nici i nie mam zbyt dużego wyboru grubości.Optycznie wygląda to całkiem dobrze.
Namalowałem i zawiesiłem flagi.Materiał ten sam co na żagle i farby akrylowe .Kotwice też już na swoim miejscu.Postanowiłem że będą sobie luźno zwisać.
Namalowałem i zawiesiłem flagi.Materiał ten sam co na żagle i farby akrylowe .Kotwice też już na swoim miejscu.Postanowiłem że będą sobie luźno zwisać.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 14 mar 2012, 19:21
Re: Piotr z Gdańska-Peter von Danzig
Cześć
Niestety niewiele interesowałem się żaglowcami z tego okresu ale zaintrygowała mnie jedna rzecz - mianowicie widzę że na śródokręciu jest trap z pokładu głównego na przyburtowe przejścia wzdłuż burt. Sugeruje to iż marynarze przechodzili tymi przejściami z rufy na dziób i odwrotnie. Przy kiepskim stanie morza grozi to wypadkiem. Nie widzę jednak żadnego zabezpieczenia w postaci relingu (na XVIII w. żaglowcach w analogicznej sytuacji zawsze coś było - choćby w postaci mizernej "barierki"). Zastanawiam się czy i w Twoim modelu nie należałoby wykonać czegoś podobnego?
Gratuluję ukończonego modelu!
Pozdrawiam, JK
Niestety niewiele interesowałem się żaglowcami z tego okresu ale zaintrygowała mnie jedna rzecz - mianowicie widzę że na śródokręciu jest trap z pokładu głównego na przyburtowe przejścia wzdłuż burt. Sugeruje to iż marynarze przechodzili tymi przejściami z rufy na dziób i odwrotnie. Przy kiepskim stanie morza grozi to wypadkiem. Nie widzę jednak żadnego zabezpieczenia w postaci relingu (na XVIII w. żaglowcach w analogicznej sytuacji zawsze coś było - choćby w postaci mizernej "barierki"). Zastanawiam się czy i w Twoim modelu nie należałoby wykonać czegoś podobnego?
Gratuluję ukończonego modelu!
Pozdrawiam, JK