Pytanie od czapy ;p

Tu mozna narzekać i pisać o sprawach nie związanych z tematami forów
ODPOWIEDZ
Mostrom
Posty: 64
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Pytanie od czapy ;p

Post autor: Mostrom »

A teraz coś z zupełnie innej beczki...

Mam pytanko...
Jak to jest (a raczej było, ponieważ ciekawi mnie rozwiązanie tego problemu w XVII w), że koło sterowe kręci się bez żadnego wysiłku mimo iż są nałożone ogromne przełożenia między kołem a sterem?
Jak to było rozwiązywane, że kręcąc kołem sterowym nie trzeba było wkładać ogromnego wysiłku w poruszenie się jego? Proszę o odpowiedź :laugh:

Jak ktoś chce to może narysować schemat
Awatar użytkownika
JurekBin
Posty: 1541
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

O:Pytanie od czapy ;p

Post autor: JurekBin »

Tu popatrz:
Może coś wyłapiesz:

Wątek - Budowa steru
Pozdrawiam
Jurek

https://www.jerzybin.com
Awatar użytkownika
maciejza
Posty: 512
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Pytanie od czapy ;p

Post autor: maciejza »

'czy to ster czy wihajster , dzwignia dzwignią bedzie' ... i w XVII i w XXI wieku ...
wyszukaj ksiazki z fizyki .. znajdz rozdzial "maszyny proste"
Awatar użytkownika
radek
Posty: 744
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Warszawa","desc":"Warszawa,wojew\u00f3dztwo mazowieckie,Polska,pl","lat":"52.2319581","lng":"21.0067249&quo
Kontakt:

O:Pytanie od czapy ;p

Post autor: radek »

Cały patent polega na przełożeniu. Przy dużym przełożeniu mała siła pozwala na przesuwanie nawet bardzo dużych ciężarów. To trochę jak z dźwignią, (np. podważanie głazów przy pomocy kija) albo jak ze skrzynią biegów. Przy dużym przełożeniu samochód rusza (z jedynki) a z 5 by od razu zgasł.

Pzdr, Radek.
Radosław Kubera
Koga Portal
ODPOWIEDZ