Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Opisy budowy jednostek żaglowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Witam.

Przymiarka ostatniego czwartego pokładu.

Pozdrawiam Kazimierz.
Załączniki
DSC_0066.JPG
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Witam.

Naktuz zamontowany na pokładzie.

Pozdrawiam Kazimierz.
Załączniki
DSC_0118.JPG
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Witam.

Zbudowałem podstawkę ponieważ zaczynam prace wykańczające od stępki do linii wodnej. Chcę to pokryć folią miedzianą. Mam na ten temat tylko wiedzę teoretyczną z relacji kolegów którzy z tym tematem już się zmierzyli. Podobno nie najlepszy jest klej pod tą folią. Jaki klej można użyć pod tak delikatną folię.

Pozdrawiam Kazimierz.
Załączniki
DSC_0125.JPG
Awatar użytkownika
muli9
Posty: 228
Rejestracja: 17 lut 2012, 08:47
Lokalizacja: {"name":"Polska Rzesz\u00f3w","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: muli9 »

A dlaczego chcesz zeszpecić taką piękną drewnianą podstawe miedzią
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Miedziowany będzie kadłub żaglowca od stępki do linii wodnej.

Pozdrawiam Kazimierz.
Awatar użytkownika
Borek
Posty: 379
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Wroc\u0142aw","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: Borek »

kejsi pisze:Witam.

Zbudowałem podstawkę ponieważ zaczynam prace wykańczające od stępki do linii wodnej.

muli9 pisze:A dlaczego chcesz zeszpecić taką piękną drewnianą podstawe miedzią

facepalm.jpg
facepalm.jpg (9.65 KiB) Przejrzano 5864 razy


Kazimierzu ten klej nie jest taki zły, tylko to co ma być pokryte musi być dobrze wyszlifowane i pokryte lakierem, aby powierzchnia była równa i śliska. Ja stosowałem lakier po którym kadłub był błyszczący. To powoduje że klej dużo lepiej trzyma, lepiej przylegają płytki. Płytki zadzierają się w takic miejscach jak np.ranty, rogi itp. tam można wzmocnić superglue.
Pozdrawiam serdecznie Piotr
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Witam.

Przygotowuję się do miedziowania kadłuba od stępki do linii wodnej. Pierwszy raz szlifowałem kadłub. Na początku papierem 240, następnie 320 i na końcu 1200. Kadłub będzie polakierowany do linii wodnej.

Pozdrawiam Kazimierz.
Załączniki
DSC_0132.JPG
DSC_0133.JPG
DSC_0136.jpg
Awatar użytkownika
kejsi
Posty: 96
Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: kejsi »

Witam.

Pierwsze próby wykonania płytek miedzianych. Postanowiłem wykonać płytki w matrycy. Wykonałem matrycę i tłocznik. W tłoczniku są bolce o średnicy 0,5 mm z drutu twardego chromoniklowego rozstawione co 1,5 mm. Tłocznik zakończyłem blachą chromoniklową o grubości 1 mm żeby bolce się nie wysuwały. Płytki na zdjęciu wykonałem z folii którą kiedyś kupiłem i nie podoba mi się ta folia. Czytając relacje z miedziowania wiem trochę więcej o foliach i czekam na folię Venture-tape o grubości 0,032 mm
z najlepszym klejem / czarnym /. Na zdjęciu po prawe stronie nity wklęsłe, po prawej wypukłe. Te wypukłe są chyba lepsze. Wymiary płytek

Pozdrawiam Kazimierz.
Załączniki
DSC_0142.jpg
DSC_0148.JPG
Awatar użytkownika
Kuba_wroc
Posty: 0
Rejestracja: 28 mar 2013, 12:53

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: Kuba_wroc »

Witam
Nie wiem jak inni, ale w mojej opinii bliższe prawdy sa chyba te wklęsłe. Ew. można spróbować te wypukłe rozwałkować, bo to też gdzieś widziałem, że tak robią.
Fajny pomysł z drutem. Pytanko, czy nie miałbyś możliwości zastosować jeszcze cieńszego. Po przeliczeniu skali łeb gwoździa wychodzi 40mm, a był (przynajmniej u mnie) ok. 18-20mm.
Pozdrawiam
Kuba
myszor
Posty: 1061
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.

Post autor: myszor »

Witam .
W życiu nie widziałem i nie słyszałem o nitowaniu nitami z łbem wklęsłym :shock:
Pozdrawiam . Andrzej :)

Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
ODPOWIEDZ