Witam.
Przymiarka ostatniego czwartego pokładu.
Pozdrawiam Kazimierz.
Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
- kejsi
- Posty: 96
- Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51
- kejsi
- Posty: 96
- Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
Witam.
Naktuz zamontowany na pokładzie.
Pozdrawiam Kazimierz.
Naktuz zamontowany na pokładzie.
Pozdrawiam Kazimierz.
- kejsi
- Posty: 96
- Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
Witam.
Zbudowałem podstawkę ponieważ zaczynam prace wykańczające od stępki do linii wodnej. Chcę to pokryć folią miedzianą. Mam na ten temat tylko wiedzę teoretyczną z relacji kolegów którzy z tym tematem już się zmierzyli. Podobno nie najlepszy jest klej pod tą folią. Jaki klej można użyć pod tak delikatną folię.
Pozdrawiam Kazimierz.
Zbudowałem podstawkę ponieważ zaczynam prace wykańczające od stępki do linii wodnej. Chcę to pokryć folią miedzianą. Mam na ten temat tylko wiedzę teoretyczną z relacji kolegów którzy z tym tematem już się zmierzyli. Podobno nie najlepszy jest klej pod tą folią. Jaki klej można użyć pod tak delikatną folię.
Pozdrawiam Kazimierz.
- muli9
- Posty: 228
- Rejestracja: 17 lut 2012, 08:47
- Lokalizacja: {"name":"Polska Rzesz\u00f3w","desc":"","lat":"","lng":""}
- Kontakt:
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
A dlaczego chcesz zeszpecić taką piękną drewnianą podstawe miedzią
- kejsi
- Posty: 96
- Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
Miedziowany będzie kadłub żaglowca od stępki do linii wodnej.
Pozdrawiam Kazimierz.
Pozdrawiam Kazimierz.
- Borek
- Posty: 379
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"Polska Wroc\u0142aw","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
kejsi pisze:Witam.
Zbudowałem podstawkę ponieważ zaczynam prace wykańczające od stępki do linii wodnej.
muli9 pisze:A dlaczego chcesz zeszpecić taką piękną drewnianą podstawe miedzią
Kazimierzu ten klej nie jest taki zły, tylko to co ma być pokryte musi być dobrze wyszlifowane i pokryte lakierem, aby powierzchnia była równa i śliska. Ja stosowałem lakier po którym kadłub był błyszczący. To powoduje że klej dużo lepiej trzyma, lepiej przylegają płytki. Płytki zadzierają się w takic miejscach jak np.ranty, rogi itp. tam można wzmocnić superglue.
Pozdrawiam serdecznie Piotr
- kejsi
- Posty: 96
- Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
Witam.
Przygotowuję się do miedziowania kadłuba od stępki do linii wodnej. Pierwszy raz szlifowałem kadłub. Na początku papierem 240, następnie 320 i na końcu 1200. Kadłub będzie polakierowany do linii wodnej.
Pozdrawiam Kazimierz.
Przygotowuję się do miedziowania kadłuba od stępki do linii wodnej. Pierwszy raz szlifowałem kadłub. Na początku papierem 240, następnie 320 i na końcu 1200. Kadłub będzie polakierowany do linii wodnej.
Pozdrawiam Kazimierz.
- kejsi
- Posty: 96
- Rejestracja: 19 paź 2011, 17:51
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
Witam.
Pierwsze próby wykonania płytek miedzianych. Postanowiłem wykonać płytki w matrycy. Wykonałem matrycę i tłocznik. W tłoczniku są bolce o średnicy 0,5 mm z drutu twardego chromoniklowego rozstawione co 1,5 mm. Tłocznik zakończyłem blachą chromoniklową o grubości 1 mm żeby bolce się nie wysuwały. Płytki na zdjęciu wykonałem z folii którą kiedyś kupiłem i nie podoba mi się ta folia. Czytając relacje z miedziowania wiem trochę więcej o foliach i czekam na folię Venture-tape o grubości 0,032 mm
z najlepszym klejem / czarnym /. Na zdjęciu po prawe stronie nity wklęsłe, po prawej wypukłe. Te wypukłe są chyba lepsze. Wymiary płytek
Pozdrawiam Kazimierz.
Pierwsze próby wykonania płytek miedzianych. Postanowiłem wykonać płytki w matrycy. Wykonałem matrycę i tłocznik. W tłoczniku są bolce o średnicy 0,5 mm z drutu twardego chromoniklowego rozstawione co 1,5 mm. Tłocznik zakończyłem blachą chromoniklową o grubości 1 mm żeby bolce się nie wysuwały. Płytki na zdjęciu wykonałem z folii którą kiedyś kupiłem i nie podoba mi się ta folia. Czytając relacje z miedziowania wiem trochę więcej o foliach i czekam na folię Venture-tape o grubości 0,032 mm
z najlepszym klejem / czarnym /. Na zdjęciu po prawe stronie nity wklęsłe, po prawej wypukłe. Te wypukłe są chyba lepsze. Wymiary płytek
Pozdrawiam Kazimierz.
- Kuba_wroc
- Posty: 0
- Rejestracja: 28 mar 2013, 12:53
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
Witam
Nie wiem jak inni, ale w mojej opinii bliższe prawdy sa chyba te wklęsłe. Ew. można spróbować te wypukłe rozwałkować, bo to też gdzieś widziałem, że tak robią.
Fajny pomysł z drutem. Pytanko, czy nie miałbyś możliwości zastosować jeszcze cieńszego. Po przeliczeniu skali łeb gwoździa wychodzi 40mm, a był (przynajmniej u mnie) ok. 18-20mm.
Pozdrawiam
Kuba
Nie wiem jak inni, ale w mojej opinii bliższe prawdy sa chyba te wklęsłe. Ew. można spróbować te wypukłe rozwałkować, bo to też gdzieś widziałem, że tak robią.
Fajny pomysł z drutem. Pytanko, czy nie miałbyś możliwości zastosować jeszcze cieńszego. Po przeliczeniu skali łeb gwoździa wychodzi 40mm, a był (przynajmniej u mnie) ok. 18-20mm.
Pozdrawiam
Kuba
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Brytyjski dwu pokładowiec HMS BELLONA 1761 r.
Witam .
W życiu nie widziałem i nie słyszałem o nitowaniu nitami z łbem wklęsłym
W życiu nie widziałem i nie słyszałem o nitowaniu nitami z łbem wklęsłym

Pozdrawiam . Andrzej :)
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .