Galeon "Wodnik" relacja CG
- art2310
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
Re: Galeon "Wodnik" relacja CG
Super robótka ten Wodnik.Kiedyś próbowałem swoich sił w Blenderze i nawet coś tam wychodziło ale był jeden problem-niestety nie znam angielskiego.Większość funkcji w programie jest po polsku ale teksturowanie i renderowanie po angielsku a siedzieć ze słownikiem w ręce mi się nie chciało.
- mirek
- Posty: 1879
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: Galeon "Wodnik" relacja CG
myszor pisze:Jeżeli mnie przekonasz co mnie nauczy w modelarstwie te Twoje projektowanie czegoś co już zostało zbudowane to zamilknę na Amen .
Zaprojektuj plany żaglowca którego jeszcze nie man na rynku .
Powiedz czemu ma służyć to co Ty robisz ?
Wytłumacz mi .
Jest to chyba nie zrozumienie idei tworzenia rysunków 3 D . Bardzo wielu modelarzy na całym świecie właśnie budowę modeli rozpoczyna od tworzenia modelu 3 D na podstawie którego powstają następnie plany .
Jako przykład podam tylko jeden przykład :
http://www.modelshipworld.com/phpBB2/vi ... 6963584f41
Kolega Igor Kampinos z Ukrainy właśnie tak rozpoczyna pracę nad każdym modelem . Samodzielnie rysuje sobie plany właśnie na podstawie modelu 3D a efekt jego pracy masz na zdjęciach
Pozdrawiam Mirek Rybus
- Stojgniew
- Posty: 104
- Rejestracja: 09 lip 2011, 14:17
Re: Galeon "Wodnik" relacja CG
KoMic. Ja zadam troszki inne pytanie. Efektem końcowym będzie zdjęcie, czy nieruchoma scena 3d czy może jakiś krótki filmik? Jaka będzie jakość? Czy będzie to wyglądało tak jak teraz, jak z jakiejś gry komputerowej, czy jak np w filmie czyli niemalże real? Pytanie z czystej ciekawości.
W trakcie budowy: Golden Hind (Szkutnik)
- KoMic
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 lis 2011, 14:25
Re: Galeon "Wodnik" relacja CG
muli9, obecnie korzystam z 3ds studio max 2012. Jest to soft z którym pracuje zawodowo na co dzień, więc najlepiej go znam: ]
art2310, Wierze, że bez ang, ciężko jest się poruszać w sofcie. No ale niestety, trzeba się przełamać, dlatego że nawet polskie tutoriale pisane są w nomenklaturze ang.
mirek, tylko oni korzystają z jakichś CADów ewentualnie wektora. Soft którego ja używam do tego się nie nadaje. To tak jak by pisać maile w Paincie. Niby da się, ale po co?, hehe
Stojgniew, dobre pytanie. Finalnie wyjdzie z tego(pod warunkiem że skończę) statyczna scena. Krótko mówiąc obrazek. Niestety aby całość ożywić dla choćby krótkiej animacji, potrzeba by podwoić, albo potroić nakłady pracy. Co do realizmu, to będę musiał z samym sobą mocno powalczyć, generalnie pracuję z modelami pod silniki graficzne, czyli gameart. Obawiam się że będzie miało to spory wpływ na finalny wygląd, ale zobaczymy. Bardzo dużo zależy od postpro. Cel jest tak aby kierować się w realizm, ale nie chciałbym aby zaginął detal.
pozdrawiam
art2310, Wierze, że bez ang, ciężko jest się poruszać w sofcie. No ale niestety, trzeba się przełamać, dlatego że nawet polskie tutoriale pisane są w nomenklaturze ang.
mirek, tylko oni korzystają z jakichś CADów ewentualnie wektora. Soft którego ja używam do tego się nie nadaje. To tak jak by pisać maile w Paincie. Niby da się, ale po co?, hehe
Stojgniew, dobre pytanie. Finalnie wyjdzie z tego(pod warunkiem że skończę) statyczna scena. Krótko mówiąc obrazek. Niestety aby całość ożywić dla choćby krótkiej animacji, potrzeba by podwoić, albo potroić nakłady pracy. Co do realizmu, to będę musiał z samym sobą mocno powalczyć, generalnie pracuję z modelami pod silniki graficzne, czyli gameart. Obawiam się że będzie miało to spory wpływ na finalny wygląd, ale zobaczymy. Bardzo dużo zależy od postpro. Cel jest tak aby kierować się w realizm, ale nie chciałbym aby zaginął detal.
pozdrawiam
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Galeon "Wodnik" relacja CG
to dziwnie jakoś, bryła 3d bez możliwości animacji
- bltazar
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Galeon "Wodnik" relacja CG
Fajnie by było jakbyś zrobił przechadzkę po okręcie w tym projekcie 

- KoMic
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 lis 2011, 14:25
Re: Galeon "Wodnik" relacja CG
sina2 animacja animacji nie równa. wszystko zależy o czym mówimy. puszczenie kamery przez pokład to żaden problem, ale animowanie załogi, wprawienie w ruch żagli, wystrzały, cząsteczki, fale. To wymaga ogromnego nakładu pracy.
bltazar takie proste rzeczy nie są kłopotem i mogę spróbować coś takiego wykonać, niestety sam okręt będzie martwy. tzn nierychomy
bltazar takie proste rzeczy nie są kłopotem i mogę spróbować coś takiego wykonać, niestety sam okręt będzie martwy. tzn nierychomy
- muli9
- Posty: 229
- Rejestracja: 17 lut 2012, 08:47
- Lokalizacja: {"name":"Polska Rzesz\u00f3w","desc":"","lat":"","lng":""}
- Kontakt:
Re: Galeon "Wodnik" relacja CG
Tez mialem okazje popracowac w 3DMAXie obecnie uzywam Catii - co do samego ruchu czy animacji to wiem o czym piszesz kinematyka ruchu to osobna sprawa ale przejazd kamerka po pokladzie to zaden problem wiec mozna smialo pokazac
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Galeon "Wodnik" relacja CG
myślę że większości o taką kamerkę chodzi. a tańczący Jacek Sparow jest miłym ale nie koniecznym akcentem
- bltazar
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Galeon "Wodnik" relacja CG
Fajnie by było jakby jeszcze samemu można było wybierać miejsce w które chce się spojrzeć lub znaleźć na takim pokładzie:]