Galeon "Wodnik" relacja CG

W tym miejscu potykamy się o projektowanie modeli żaglowców - i te na kartce i te tworzone komputerowo
Awatar użytkownika
art2310
Posty: 22
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57

Re: Galeon "Wodnik" relacja CG

Post autor: art2310 »

Super robótka ten Wodnik.Kiedyś próbowałem swoich sił w Blenderze i nawet coś tam wychodziło ale był jeden problem-niestety nie znam angielskiego.Większość funkcji w programie jest po polsku ale teksturowanie i renderowanie po angielsku a siedzieć ze słownikiem w ręce mi się nie chciało.
Awatar użytkownika
mirek
Posty: 1879
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Galeon "Wodnik" relacja CG

Post autor: mirek »

myszor pisze:Jeżeli mnie przekonasz co mnie nauczy w modelarstwie te Twoje projektowanie czegoś co już zostało zbudowane to zamilknę na Amen .
Zaprojektuj plany żaglowca którego jeszcze nie man na rynku .
Powiedz czemu ma służyć to co Ty robisz ?
Wytłumacz mi .

Jest to chyba nie zrozumienie idei tworzenia rysunków 3 D . Bardzo wielu modelarzy na całym świecie właśnie budowę modeli rozpoczyna od tworzenia modelu 3 D na podstawie którego powstają następnie plany .
Jako przykład podam tylko jeden przykład :
http://www.modelshipworld.com/phpBB2/vi ... 6963584f41

Kolega Igor Kampinos z Ukrainy właśnie tak rozpoczyna pracę nad każdym modelem . Samodzielnie rysuje sobie plany właśnie na podstawie modelu 3D a efekt jego pracy masz na zdjęciach
Załączniki
Igor-3.JPG
Igor-2.JPG
Igor-1.JPG
Pozdrawiam Mirek Rybus
Awatar użytkownika
Stojgniew
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2011, 14:17

Re: Galeon "Wodnik" relacja CG

Post autor: Stojgniew »

KoMic. Ja zadam troszki inne pytanie. Efektem końcowym będzie zdjęcie, czy nieruchoma scena 3d czy może jakiś krótki filmik? Jaka będzie jakość? Czy będzie to wyglądało tak jak teraz, jak z jakiejś gry komputerowej, czy jak np w filmie czyli niemalże real? Pytanie z czystej ciekawości.
W trakcie budowy: Golden Hind (Szkutnik)
Awatar użytkownika
KoMic
Posty: 39
Rejestracja: 28 lis 2011, 14:25

Re: Galeon "Wodnik" relacja CG

Post autor: KoMic »

muli9, obecnie korzystam z 3ds studio max 2012. Jest to soft z którym pracuje zawodowo na co dzień, więc najlepiej go znam: ]
art2310, Wierze, że bez ang, ciężko jest się poruszać w sofcie. No ale niestety, trzeba się przełamać, dlatego że nawet polskie tutoriale pisane są w nomenklaturze ang.
mirek, tylko oni korzystają z jakichś CADów ewentualnie wektora. Soft którego ja używam do tego się nie nadaje. To tak jak by pisać maile w Paincie. Niby da się, ale po co?, hehe
Stojgniew, dobre pytanie. Finalnie wyjdzie z tego(pod warunkiem że skończę) statyczna scena. Krótko mówiąc obrazek. Niestety aby całość ożywić dla choćby krótkiej animacji, potrzeba by podwoić, albo potroić nakłady pracy. Co do realizmu, to będę musiał z samym sobą mocno powalczyć, generalnie pracuję z modelami pod silniki graficzne, czyli gameart. Obawiam się że będzie miało to spory wpływ na finalny wygląd, ale zobaczymy. Bardzo dużo zależy od postpro. Cel jest tak aby kierować się w realizm, ale nie chciałbym aby zaginął detal.

pozdrawiam
sina2
Posty: 63
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Galeon "Wodnik" relacja CG

Post autor: sina2 »

to dziwnie jakoś, bryła 3d bez możliwości animacji
Awatar użytkownika
bltazar
Posty: 8
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Galeon "Wodnik" relacja CG

Post autor: bltazar »

Fajnie by było jakbyś zrobił przechadzkę po okręcie w tym projekcie :D
Awatar użytkownika
KoMic
Posty: 39
Rejestracja: 28 lis 2011, 14:25

Re: Galeon "Wodnik" relacja CG

Post autor: KoMic »

sina2 animacja animacji nie równa. wszystko zależy o czym mówimy. puszczenie kamery przez pokład to żaden problem, ale animowanie załogi, wprawienie w ruch żagli, wystrzały, cząsteczki, fale. To wymaga ogromnego nakładu pracy.
bltazar takie proste rzeczy nie są kłopotem i mogę spróbować coś takiego wykonać, niestety sam okręt będzie martwy. tzn nierychomy
Awatar użytkownika
muli9
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2012, 08:47
Lokalizacja: {"name":"Polska Rzesz\u00f3w","desc":"","lat":"","lng":""}
Kontakt:

Re: Galeon "Wodnik" relacja CG

Post autor: muli9 »

Tez mialem okazje popracowac w 3DMAXie obecnie uzywam Catii - co do samego ruchu czy animacji to wiem o czym piszesz kinematyka ruchu to osobna sprawa ale przejazd kamerka po pokladzie to zaden problem wiec mozna smialo pokazac
sina2
Posty: 63
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Galeon "Wodnik" relacja CG

Post autor: sina2 »

myślę że większości o taką kamerkę chodzi. a tańczący Jacek Sparow jest miłym ale nie koniecznym akcentem
Awatar użytkownika
bltazar
Posty: 8
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Galeon "Wodnik" relacja CG

Post autor: bltazar »

Fajnie by było jakby jeszcze samemu można było wybierać miejsce w które chce się spojrzeć lub znaleźć na takim pokładzie:]
ODPOWIEDZ