Wodnik 1:50
- ryszardw
- Posty: 922
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Odp:Wodnik 1:50
Myślę że powinieneś pomalować.Poza tym nabierze koloru.Używaj półmatu.Pamiętaj że klapy od wewnątrz były gęsto gwoździowane po przekątnej i składały się z kilku desek.Ja robiłem imitację igłą lekarską a łączenia desek ostrym rysikiem.Pozdrawiam R.
- JurekBin
- Posty: 1541
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
- Kontakt:
O:Odp:Wodnik 1:50
Szczęśliwego Nowego Roku 2009!
Byłem zajęty montowanie dział:
I pociągnąłem olejem kadłub.
Nabrał pięknego ciemno brązowego koloru. Pewnie za parę dni kolor zblednie, wówczas może jeszcze raz pociągnę olejem.
Ryszard, nie malowałem wnętrza furt. Generalnie unikam farby i maluje tylko gdzie niezbędne. Drewna będą tylko natłuszczane.

Byłem zajęty montowanie dział:

I pociągnąłem olejem kadłub.
Nabrał pięknego ciemno brązowego koloru. Pewnie za parę dni kolor zblednie, wówczas może jeszcze raz pociągnę olejem.
Ryszard, nie malowałem wnętrza furt. Generalnie unikam farby i maluje tylko gdzie niezbędne. Drewna będą tylko natłuszczane.


- Killim
- Posty: 162
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Odp:Wodnik 1:50
Witam,bardzo ładnie się to prezętuje,jaki rodzaj oleju zastosowałeś?
W Stoczni:
Santa Leocadia
W Porcie:
Szmaka
Santa Maria
Kamil
Santa Leocadia
W Porcie:
Szmaka
Santa Maria
Kamil
- JurekBin
- Posty: 1541
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
- Kontakt:
O:Odp:Wodnik 1:50
Standardowy olej do drewna jaki znalazłem w lokalnym sklepie budowlanym.
Prawie bezbarwny... tylko trochę żółtawo-brązowy:

Prawie bezbarwny... tylko trochę żółtawo-brązowy:

- JurekBin
- Posty: 1541
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
- Kontakt:
O:Odp:Wodnik 1:50
Ostatnie parę dni siedziałem nad wysięgnikami do kotwic – catheads (jaka jest właściwie polska nazwa ich?). Dorobiłem wózek działa i chcę zamknąć pokład.
Rzeźbienie nie jest na razie moją mocną stroną, muszę jednak poćwiczyć. Po kilku próbach głowa kota bardziej wygląda jak wielki nos tygrysa ale już tak zostanie. W rzeczywistości to wygląda jako tako. Ze sklepiku wziąłem najmniejsze rolki o szerokości 1 mm i ładnie pasowały.
Również postanowiłem skorzystać z mosiężnych nagli zamiast drewnianych. Mosiężne są cieńsze i dłuższe. Poczernione wyglądają super.
Dostawa drewna; wyciągnąłem grubościówkę i przetworzyłem kawałek starego meble w bardziej nadające się do użytku drewno modelarskie:
I dzisiaj doszedłem do etapu zamknięcia pokładu. Na razie tylko nakleiłem 1mm sklejkę.
Również postanowiłem skorzystać z mosiężnych nagli zamiast drewnianych. Mosiężne są cieńsze i dłuższe. Poczernione wyglądają super.
I mam pytanie. Na zdjęciu poniżej pokazuję dwie różne wersje planów. Jak sądzicie, która wersja układu list pokładowych i gretingów jest bardziej wiarygodna? Również czy na wyższych pokładach znajdowały się waterwaye?

Rzeźbienie nie jest na razie moją mocną stroną, muszę jednak poćwiczyć. Po kilku próbach głowa kota bardziej wygląda jak wielki nos tygrysa ale już tak zostanie. W rzeczywistości to wygląda jako tako. Ze sklepiku wziąłem najmniejsze rolki o szerokości 1 mm i ładnie pasowały.


Również postanowiłem skorzystać z mosiężnych nagli zamiast drewnianych. Mosiężne są cieńsze i dłuższe. Poczernione wyglądają super.

Dostawa drewna; wyciągnąłem grubościówkę i przetworzyłem kawałek starego meble w bardziej nadające się do użytku drewno modelarskie:

I dzisiaj doszedłem do etapu zamknięcia pokładu. Na razie tylko nakleiłem 1mm sklejkę.

Również postanowiłem skorzystać z mosiężnych nagli zamiast drewnianych. Mosiężne są cieńsze i dłuższe. Poczernione wyglądają super.
I mam pytanie. Na zdjęciu poniżej pokazuję dwie różne wersje planów. Jak sądzicie, która wersja układu list pokładowych i gretingów jest bardziej wiarygodna? Również czy na wyższych pokładach znajdowały się waterwaye?

- kagra
- Posty: 1095
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Odp:Wodnik 1:50
Jurek
Dobrze sobie radzisz.Zadajesz pytanie na które już znalazłeś odpowiedż,sądząc po zdjęciach.Jeśli chodzi o wiarygodność wersji,można dyskutować co to znaczy wiarygodność w wypadku takich modeli jak Wodnik,Smok,św.Jerzy czy Panna Wodna.Nie zachowały się żadne wiarygodne plany z tego okresu.Plany modelarskie jak nazwa wskazuje są dla modelarzy.Od wiedzy historycznej autora tych planów w dużej mierze zależały opracowane szczegóły i detale które mniej lub więcej pokrywały się z ówczesną metodą budowy danej jednostki.Tak,czy weżmiesz pod uwagę wariant nr.1 czy nr.2 będzie zależało wyłącznie od Twego gustu.Osobiście skłaniałbym się do wersji nr.2 gdzie w gretingach są otwory na olinowanie grota i foka które były mocowane do pachołka znajdującego się pod pokładem.Jeśli chodzi o waterway to jak sama nazwa mówi droga wodna,odpływ.Napewno też była stosowana i na górnych pokładach(chociażby ze względu na opady deszczu)Była to wyprofilowana uszczelniająca listwa między pokładem a burtą mająca za zadanie odprowadzanie wody przez otwory w burcie na zewnątrz.Teoretyk ze mnie żaden ale to takie moje przemyślenia.
Jurek teraz pytanie do Ciebie.Ładnie Ci to czernienie mosiądzu wychodzi.Przeglądając MSW natknąłem się na wątek Hamedala który czerni mosiądz i miedż 20% roztworem kwasu selenowego.Co to za roztwór.Czy znasz bliższe szczegóły w tym temacie?
Pozdrawiam.Kazimierz
Dobrze sobie radzisz.Zadajesz pytanie na które już znalazłeś odpowiedż,sądząc po zdjęciach.Jeśli chodzi o wiarygodność wersji,można dyskutować co to znaczy wiarygodność w wypadku takich modeli jak Wodnik,Smok,św.Jerzy czy Panna Wodna.Nie zachowały się żadne wiarygodne plany z tego okresu.Plany modelarskie jak nazwa wskazuje są dla modelarzy.Od wiedzy historycznej autora tych planów w dużej mierze zależały opracowane szczegóły i detale które mniej lub więcej pokrywały się z ówczesną metodą budowy danej jednostki.Tak,czy weżmiesz pod uwagę wariant nr.1 czy nr.2 będzie zależało wyłącznie od Twego gustu.Osobiście skłaniałbym się do wersji nr.2 gdzie w gretingach są otwory na olinowanie grota i foka które były mocowane do pachołka znajdującego się pod pokładem.Jeśli chodzi o waterway to jak sama nazwa mówi droga wodna,odpływ.Napewno też była stosowana i na górnych pokładach(chociażby ze względu na opady deszczu)Była to wyprofilowana uszczelniająca listwa między pokładem a burtą mająca za zadanie odprowadzanie wody przez otwory w burcie na zewnątrz.Teoretyk ze mnie żaden ale to takie moje przemyślenia.
Jurek teraz pytanie do Ciebie.Ładnie Ci to czernienie mosiądzu wychodzi.Przeglądając MSW natknąłem się na wątek Hamedala który czerni mosiądz i miedż 20% roztworem kwasu selenowego.Co to za roztwór.Czy znasz bliższe szczegóły w tym temacie?
Pozdrawiam.Kazimierz
- rczarnec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Odp:Wodnik 1:50
JurekBin napisał:
Kotbelka :)
Ostatnie parę dni siedziałem nad wysięgnikami do kotwic – catheads (jaka jest właściwie polska nazwa ich?)....
Kotbelka :)
Pozdrowienia
Robert Czarnecki
Robert Czarnecki
- Tomek Aleksinski
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Odp:Wodnik 1:50
JurekBin napisał:
Kotbelka
Ostatnie parę dni siedziałem nad wysięgnikami do kotwic – catheads (jaka jest właściwie polska nazwa ich?).
Kotbelka
- JurekBin
- Posty: 1541
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"","desc":"","lat":"","lng":""}
- Kontakt:
O:Odp:Wodnik 1:50
Ostatnio bardzo dużo pracowałem i podróżowałem i praktycznie nie miałem czasu na modelowanie. Dziś po dłuższej przerwie przysiadłem do Wodnika.
Dalej pracuję nad śródokręciem.
Przy okazji przetestowałem uchwyt 4-szczękowy do przetoczenia wsporników belki pokładu.

Dalej pracuję nad śródokręciem.
Przy okazji przetestowałem uchwyt 4-szczękowy do przetoczenia wsporników belki pokładu.


- marten_kuna
- Posty: 182
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Odp:Wodnik 1:50
Hurrrra! Cieszę się Jurku, że odżył mój ulubiony temat. Brakowało mi "Wodnika" na forum.